מגוגל לפייסבוק – חללי העבודה המיוחדים ביותר

עיצוב המשרד משפיע באופן ישיר על תפקוד ותפוקת העובדים, והחברות הגדולות בעולם כבר הבינו את זה. סיור בחללי העבודה המעוצבים ביותר

המודל הישן של משרדים בודדים בחברות הייטק עבר מספר מתיחות פנים בשנים האחרונות. ההבנה, כי צוות פיתוח הממוקם בחלל גדול ומשותף יכול להועיל להגברת היעילות והיצירתיות של העובדים שאינם סגורים בתוך חדר צר, שינה את הדרך בה משרדים רבים עוצבו. ננסה לגלות כמה חברות שלקחו את התחום הזה והפכו אותו לכמעט אמנות.

משרדי חברת גוגל

המשרדים של גוגל מעוצבים בערכת הצבעים של לוגו החברה, כפי שהעיד דודי בר טל, מנהל התפעול של החברה עוד בשנת  2010 – "בחרנו בכיוון צבעוני, פאן". גם בשנים האחרונות, החברה מתגאה במתחמי חוץ ופנים מרווחים בסניף הראשי. לצד המשרדים הפרטיים שמוקצים לעובדי הפיתוח נמצא גם  פינות ישיבה מעוצבות בסגנון מודרני בצבעים נועזים המאפשרים לכל עובד לתת דרור למחשבה ולדמיון.

בכניסה למשרדים יש קיר טיפוס למי שצריך הפסקת אדרנלין קצרה. פגישות אפשר לבצע בחדרי ישיבות מסודרים או על גבי מתחם ישיבה הכולל ספות גדולות ונוחות המזכירות את הסלון הביתי.  במתחם החוץ של החברה יש כיסאות נוח שמזכירים מתחמי בריכה, מתחם משחקי כדורגל ומגוון שטחים ירוקים בהם אפשר לחשוב על הרעיון הבא.

משרד
חללים 800

משרדי חברת פייסבוק

בפייסבוק יצרה מתחם מיוחד עבור עובדיה הכולל שטח אחד רחב ידיים ובתוכו משולבים משרדים עם קירות זכוכית המעניקים תחושה של מרחב עצום. במקום ארבע קירות לכל משרד יש קיר או שניים בלבד וכך מחולקים המשרדים למחלקות קטנות העובדות יחדיו. במתחם הפתוח, גם במשרד זה, תוכננו פינות ישיבה עם כורסאות גדולות ונוחות המעניקות אווירה של סלון בבית בתוך המשרד.

מה עושים כשרוצים להשתמש בלוח מחיק על מנת להסביר לצוות כיצד להמשיך? אחד הקירות הוקצה כולו לצורך שימוש שוטף כלוח מחיק, לצד לוחות רחבי ממדים נוספים הממוקמים בחדרים וניתנים להזזה. פייסבוק גם עצבה בצורה מיוחדת את המשרדים המיועדים לעבודה על "אינסטגרם" בתוך המשרד. היא עשתה זאת באמצעות משחקי תאורה עם גוונים שובבים כמו סגול או כתום המאירים פינות צילום מיוחדות שמיועדות לסלפי… הן למבקרים במתחם והן עבור העובדים.

חללי העבודה המשותפים של WEWORK

אך לא רק חברות ההייטק הגדולות לקחו את תחום עיצוב המשרדים צעד אחד קדימה. כיום, פרילנסרים רבים עוברים לעבוד בחללי עבודה משותפים המשויכים למותג We Work. אם נתבונן בקווים העיצוביים של המתחמים בארה"ב נגלה משרדים סטנדרטיים עם קירות זכוכית המזכירים את עיצוב המשרד של פייסבוק לצד חללי עבודה יצירתיים חדשים. תוכלו למצוא בסניף בקליפורניה מתחמי ישיבה נוחים בשטח פתוח על גבי ספות ופינות זולה עמוסות כריות, הממוקמות במקבצים התחומים רק באמצעות עיצוב הרצפה עם מרבדי קש ושטחים. מי שבוחר לשכור מקום ליד שולחן, יכול לבחור בין שולחנות פרטיים קטנים המזכירים שולחנות בית קפה, שולחנות עבודה רגילים או שלחנות מאורכים המאפשרים לצוות שלם לעבוד יחד זה לצד זה.

מה משותף לכולם? המוטיבים שאנו רואים במשרדים של חברות אלה הם חלל פתוח, שרצפתו עשויה בדרך כלל מפרקט או למינציה הכולל מרחבים פתוחים. קירות זכוכית שקופה תוחמים בין המשרדים השונים ומעניקים תחושה של פרטיות מבלי לחסום את האור.

מסוקרנים כיצד ניתן ליצור חללים כאלה ולהפוך חברות הייטק "מרובעות" למתחם שכיף להגיע אליו בכל יום לעבודה? באמצעות לימודי עיצוב פנים תגלו את הכללים הבסיסיים וכיצד ניתן לעצב "מחוץ לקופסה". אולי אתם תעצבו את חללי העבודה הבאים שימשכו אליהם את העובדים היצירתיים ביותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...