10 דרכים יעילות להמנע מבלאגן בכניסה לבית

גם אצלכם הכניסה לבית תמיד מבולגנת? קיבצנו עבורכם 10 טיפים יעילים וקלילים שיעזרו לכם "להשקיט" את איזור הכניסה ולהתחיל את היום בהרבה פחות לחץ

 

אזור מבואת הכניסה לבית מאופיין בחוסר סדר במקרה הטוב או בבלאגן מטורף במקרה הפחות טוב. כמעט תמיד אנחנו ממהרים לאנשהו – להספיק לקחת את הילדים לגן ולבתי הספר, לעבודה, לבנק, לדואר או לסופר. כמעט תמיד אנחנו שוכחים משהו – המפתחות לרכב, המכשיר הנייד, המעיל, הארנק, או שבדיוק כשעברנו את דלת הכניסה נזכרנו שבשביל להביא את הילד לגן כדאי לקחת איתנו גם את הילד…ובקיצור, הכניסה לבית הוא איזור עמוס בלאגן והתרחשויות. אז איך נכניס קצת סדר בבלגאן כדי להתחיל את היום רגועים יותר ולמנוע בזבוז של זמן יקר? אספנו עבורכם 10 דרכים קלילות ויעילות "להשקיט" את הכניסה לבית ולהתחיל את היום בהרבה פחות לחץ.


1. מראה 


מראה בכניסה לבית מאפשרת לחסוך את הזמן שמתמסמס לו בגלל התרוצצויות בין חדרי הבית השונים בחיפוש אחר מראה כדי להעביר "וי" על הלוק שלנו בבוקר רגע לפני היציאה מהבית. מראה קטנה לפלג הגוף העליון מאזור הכתפיים ומעלה בהחלט תספיק, שהרי מראה גדולה יותר כבר עשויה לפספס את המטרה, ולהוביל להתמהמהות נוספת בשל הרצון להחליף בגדים או איפור שברגע האחרון לא נראים לנו.

מראה עגולה
מראת כניסה בעיצובו של קארים ראשיד (צילום: נתן דביר)

2. ספסל קטן


ספסל קטן שניתן לשבת עליו בזמן נעילת המגף או שריכת השרוכים הוא פתרון נוח שישים קץ לניסיונות לשמור על שיווי המשקל בזמן נעילת הנעליים. כמובן שניתן להסתפק גם בכסא או בהדום קטן במידה ואין מספיק מקום למיקום ספסל באזור הכניסה לבית.

3. כונניות


אנחנו אפילו לא שמים לב לכמות הפריטים הקטנים שאנחנו סוחבים איתנו בעת היציאה מהבית ובחזרה אליו. התיק, האייפון, בקבוק המים, קניות, מפתחות והרשימה עוד ארוכה. כונניות קטנות בכניסה יכולות לתרום ליצירת סדר בפיזור הפריטים הנערמים להם באלגנטיות עם ההגעה הביתה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בבית שמתגורות בו כמה נפשות. אלו שכונניות הן קטנות וצפופות מידי עבורם יוכלו לנסות כונניות עם דלתות, שהן לרוב גדולות יותר ויש בהן יותר מקום לאחסון, מדובר למעשה בפתרון אחסוני משודרג ואסתטי יותר.


4. שטיח לכניסה


אבק ולכלוך תמיד מוצאים דרכם אל הבית דרך דלת הכניסה, זאת בייחוד כאשר דיירי הבית אינם מתורגלים בנוהל "הסרת נעליים". שטיח כניסה לבית יאפשר למנוע או להפחית את הצטברותם של מקורות לכלוך בבית. רצוי להקפיד לנער את השטיח מאבק כל שבוע ולרוחצו כל חודש כדי שישמור על מראהו, ועל מנת שימשיך למלא את תפקידו הפונקציונאלי.

שטיח כניסה
שטיח בכניסה לבית (צילום באדיבות אדריכלית אסנת ברש)

5. מתלה בגדים


מתלה בגדים הוא אמצעי פרקטי לתלייה של חפצים שימושיים ברמה יומיומית אבל לא רק, מתלים רבים, מקוריים ומעוצבים קיימים בשוק כיום. חשוב שהמתלה יישאר במקום נגיש, זמין וקרוב לעין: הז'קט הנלבש ביותר שלנו, התיק האהוב או הצעיף הפופולארי ביותר במלתחה – כל אלה ראוי שיישארו בהישג יד. ובכלל, למה לנו להסתיר בארון פריטים אהובים שהם יפים ואטרקטיביים ולמה לא לשדרג את מראה הכניסה עם מתלה בגדים מדליק?

קולב לבגדים
 מתלה בגדים – נוח ומעוצב (צילום: הילה וייס ויח"צ)
6. ליצור לבית אישיות

תוספת של אביזר באזור הכניסה לבית, שנותן לדיירי הבית תחושה של פינה חמה, ושגורם לאורחים הנכנסים בפתחו להרגיש רצויים- היא מבורכת. לוח גיר זה למשל מבטא את ההווי המשפחתי של דיירי הבית שבתמונה, ומשקף את הסטייל הייחודי להם. מעבר לכך, יש לו גם היבט פרקטי בכך שהוא מאפשר לכל בני המשפחה להתעדכן בהודעות יומיות חשובות בטרם היציאה מהבית.

כניסה לבית
                                                          צילום: גלית דויטש, עיצוב פנים: הגית אלון ואריאל גור 
7. מתקן לנעליים


מתקן לנעליים תלוש מהמציאות כשלמעשה זהו פריט שיכול לחסוך הרבה לכלוך, חול או בוץ בימים החורך הגשומים. אם ננסה קצת "לצאת מהקופסא", הרי שמתקן אחסון נעליים נאה דווקא יכול להוסיף לבית צבע וחן, ואולי אף להוסיף לו שיק. הנה דוגמה טובה למתקן נעליים מעוצב ומפתיע.

8. תאורה בכניסה לבית


תאורה לכניסה היא הכרחית עבור אלו שאוהבים לחזור הביתה למרחב מואר. נורות ליבון למנורות מנצלות בדרך כלל פחות אור ממנורות תקרה סטנדרטיות, כך שניתן להמשיך להיאבק בהתחממות כדור הארץ גם כאשר משאירים אור דולק קטן בבית.
9. כוורת תלויה על קיר


כוורת היא מקום נהדר "לזרוק" אליו חפצים קטנים כמו מפתחות, תיק או פרטי דואר. לא רק שהיא מהווה פתרון יעיל להנחת החפצים כאשר היד עמוסה בשקיות מהסופר, אלא שהיא גם מסייעת לפתוח את הבוקר "ברגל ימין", כאשר כל החפצים מאורגנים במקומם ולא פזורים בפינות השונות של הבית.

כוורת תלויה
כוורת תלויה של האוס אין (צילום: יח"צ)

10. ארכיטקטורה – לאפשר למרחב "לדבר בעד עצמו"


למבואת כניסה לבית, שהיא יפיפייה כמו זו שבתמונה יש קסם משלה, וראוי שהיא תהווה את מרכז תשומת הלב. אלו שהתמזל מזלם והתברכו במבואת כניסה יפה בביתם יכולים בהחלט לאפשר למרחב "לדבר בעד עצמו" מבלי להעמיס עליו פריטים מיותרים.

234knisa
748knisa
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...