90 מעלות: איך סלון צר וארוך הופך למרחב מפנק

הדופלקס בקומה 27 שמשקיף על הנוף העירוני של תל אביב ומגיע עד אופק הים, נרכש מקבלן. התאמתו לדיירים נעשתה אחרי קבלת המפתח. השיפוץ בין היתר כלל פירוק משמעותי אחד, החלפת חומרי גמר והעמדה נכונה של הרהיטים. כך הפך סלון צר וארוך כמו נקניקיה לסופגנייה מתוקה ומפנקת

150 + 2 מרפסות מ"ר
אלעד גונן
עדית לוי

הרושם הראשון קובע

מיד עם הכניסה לדירה מתגלה טעמם האלגנטי של הדיירים, זוג האקדמאים שעוסקים במקצועות חופשיים, ולהם שני ילדים. הדיירים ביקשו שעיצוב ביתם יבוסס על גוונים בהירים ועל זמניים. חשוב היה להם שבמרחב מחייתם תשרור אווירה קלילה, נעימה ואלגנטית, ושמראה הבית יתחבר בטבעיות רבה עם גווני הנוף שחודרים פנימה ומשתלבים בעיצוב הפנים.

לאווירה האלגנטית והשלווה מצטרף הנוף המדהים שחודר פנימה מבעד לוויטרינות הגדולות

6-13.jpg

הקלות הבלתי נתפשת של העיצוב

למעצב/ת עם יכולת ראיית חלל טובה, שינוי קטן שמתבטא בהעמדה שונה של הרהיטים יכול לשנות מהות של חדר. דוגמה לכך מהווה סלון צר וארוך שהפך, בפעולה פשוטה ומדוייקת של סיבוב רהיטי הסלון ב 90 מעלות, למרחב מפנק. הספה שתפסה את כול רוחבו של הסלון וגבה הופנה אל רחבת הכניסה, נדדה לקיר הארוך. בנוסף לכך, האור, שחודר דרך וויטרינה גדולה מאחורי הספה, מוסיף כביכול לממדי רוחבו של הסלון הצר. משלימים את המראה אריחי ריצוף גדולים בגוון בהיר, שמשמשים מצע ניטרלי ונעים לרהיטים בהירים בשילוב עם גוון עץ טבעי.

סיבוב של 90 מעלות שינה את הכול: במקום בו תלויה תמונה אמור היה להיות מסך הטלוויזיה, מולו תוכנן מיקומה של הספה כשגבה פונה למבואת הכניסה

7-9.jpg

איך מוצאים את העֵז מהבית

יש גם אתגרים, לא הכול כל כך פשוט. האתגר בפרויקט הזה היה פינוי של גרם מדרגות ומעקה תעשייתי שלא התאים לדירה. תוכנן להוריד את הגרם, שפורק במלואו באמצעות מנוף. אך לא נמצא מנופאי שהיה מוכן לבצע את המשימה. לא נותרה ברירה אלא לנסר את גרם המדרגות ולפנות אותו מהדירה בעבודה מורכבת ומאומצת. במקום גרם המדרגות שהפריע, עוצב גרם מדרגות קליל, מאוורר ונקי הכולל מדרכי עץ צפים שמוסיפים לאווירה החמימה בבית ומתחברים לרצפת הפרקט שבקומה העליונה.

גרם המדרגות במבט מלמטה למעלה ומלמעלה למטה

5-14.jpg

מה מסתתר מאחורי אלמנט ברזל דקורטיבי?

בכניסה אל הדירה, התגלתה במלוא פשטותה דלת הממ"ד. היה ברור למעצבת שלהחליף אותה לא ניתן, אבל לטשטש את המראה שלה אפשר. כך, בהמשכה של פינת האוכל, ששטחה הורחב בזכות ביטול שירותי האורחים והותאמו לשולחן העגול כיסאות ירוקים, עוצבה מחיצה אוורירית ומלאה בסטייל, עשויה ברזל דקורטיבי.

במבט בוחן מגלים את דלת הממ"ד שהוסתרה מאחורי אלמנט עיצובי אוורירי

2-13.jpg

בישול אלגנטי ללא דרמות מיותרות

לצבע הבולט במטבח נבחר הצבע הלבן. שטחו של המטבח הורחב והוגדל באמצעות ביטול מרפסת שירות. במקומה, מכונת הכביסה והמייבש שולבו בנגרות המטבח. כתוספת מחממת שמגבירה גם את התיאבון, חזית האי הגדול שפונה לכיוון פינת האוכל, חופתה בסרגלי עץ.

האי הגדול שעוצב מול גומחה גדולה ובתוכה מעוצב המטבח, משמש כמשטח עבודה נוסף, תוספת של מקומות אחסון ודלפק אכילה

1-12.jpg

פרטיות מלאה קסם ואינטימיות

 מעל המרחב החברתי וחדרי הילדים שממוקמים בקומת הכניסה, פרושה במלוא יופייה קומתם הפרטית של ההורים. לסוויטת השינה שלהם צמוד חדר רחצה וארון מפנק.

אזור השינה בסוויטה של הורים מוצף באור טבעי שמרוכך באמצעות ווילונות

8-9.jpg

וויטרינות גדולות, דרכן חודר אור ונוף מקסים, מאפשר להורים לצאת לגן העדן הפרטי שלהם, שכולל פינות ישיבה, שולחן אוכל ושולחן בר הפונה לנוף האורבני. כל הטוב הזה טובל בהמון ירוק ופרחים צבעוניים.

המרפסת הגדולה מחולקת לאזורים המיועדים לפעילויות פנאי שונות

4-12.jpg

לסיכום הפרויקט המאתגר – דברי המעצבת עדית לוי:

"עיצוב בית מתחיל בתכנון פונקציונאלי, בית יפה מתחיל בתכנון נכון, שבין היתר כולל שפע מקומות אחסון וחשיבה על הפרטים הקטנים. תכנון מדויק נובע מדו שיח פתוח עם הלקוחות הבנת צרכים וחלומות. וכל זה מסתכם בכך, שבית אמור לשרת אותנו ולא להפך ולכן נדרשת גם בחירה קפדנית של חומרים".

גם בחדרה של הבת, שעוצב בהתאמה לצרכים שלה בולט המראה האלגנטי והעל זמני

1600X1200-17.jpg

קרדיטים לספקים:

מודי

קימחי תאורה

קו נבון

אפרת אילן

המלצות נוספות
בודק...