16 מלאו לנער: המדריך לעיצוב חדר לנער מתבגר

כדי שירגיש בו בנוח, עיצוב חדרו של נער מתבגר צריך להתאים לאישיותו. לפניכם מדריך קצר שיעזור לכם לעצב לנער המתבגר שלכם (כן, זה שטרק לכם את הדלת בפנים עכשיו…), חדר יפה, נעים ונוח שיבטא את מי שהוא באמת

גיל ההתבגרות זכה לכינוי "גיל הטיפש עשרה", אז נכון, טיפשים הם לא, אך זוהי התקופה בה הילד שלנו כבר לא ילד, אלא נער שמפגין שרירים ומצבי רוח משתנים, שמתעניין בעיקר בחברים (או בחברות) שלו ושזקוק להרבה מאוד פרטיות. פרטיותו של הנער בגיל ההתבגרות מתממשת בעיקר בחדר שלו, במבצרו הפרטי, ולכן חשוב שמרחב זה יהווה עבורו מקום בטוח בו ירגיש בנוח לשמוע מוזיקה, לשבת מול המחשב, לארח חברים או סתם "להסתגר" בכיף. כך נעזור לו ממש עכשיו, בעיצומו של החופש הגדול, לעצב חדר שיקלע בדיוק למידותיו וצרכיו:

עיצוב חדר נער

הפשילו שרוולים: עכשיו זה בדיוק הזמן לעצב את חדרו של הנער המתבגר

4-10.jpg

צביעת קירות וציור קיר

צביעת קירות החדר היא הדרך (בה' הידיעה) לייצר בו סגנון ולהקנות לו אופי. לצבעים יש עוצמה והם יכולים לעורר בנו הרבה מאוד רגשות ותחושות. את קירות חדרו של הנער ניתן לצבוע באדום, ירוק או כחול כהה- צבעים עזים שיוכלו ליצור במרחב עניין וגיוון.

במקום צביעת הקיר, או בנוסף אליה, אפשר לעטר את החדר בציור קיר שיביא לידי ביטוי את אישיותו של הנער ואת עולמות התוכן שלו.  ציור הקיר הזה לא רק יציג את תחביביו, הוא יכניס בנוסף אלמנט מעניין וסוחף אל תוך חלל החדר. האביזרים הנלווים אליו יהפכו את החדר למרחב המשמש כמראה של ממש המשקפת את עולמו של הנער.

חדר לנוער

קצת צבע לא יזיק: בחרו בצבעים עזים שייצרו במרחב עניין וגיוון

10-2.jpg

חדר "זולה"

מיטה היא אחד מהרהיטים הדומיננטיים ביותר בכל חדר ואם נרצה לשוות לחדרו של המתבגר מראה לא שיגרתי מומלץ לשקול בחום לרכוש עבורו מיטת פוטון נמוכה, שיוצרת תחושת זולה אמיתית. פינת ה"זולה" מעניקה לחדר אופי צעיר ואופנתי והופכת אותו למזמין, צעיר וכיפי. שדרגו את מראה המיטה והחדר באמצעות כריות מעוצבות, ואז, צאו החוצה בבקשה כי החדר הוא "מחוץ לתחום" עבורכם ההורים, ראו הוזהרתם!

חדר על נוער

לא על המיטה לבדה: עצבו יחד חדר שיכניס את המתבגר שלכם למוד הנכון

9-5.jpg

פינת מחשב מאורגנת למופת

בתור הורים אנחנו אולי לא ממש אוהבים את זה, אבל אין לנו ברירה אלא לקבל את זה כעובדה: המחשב כבר מזמן הפך עבור הילדים שלנו לאמצעי בידורי של ממש והם מבלים בישיבה מולו רוב שעות היום. ודאו שהחדר של הנער מאובזר בפינת מחשב או גיימינג ראויה שתשמש גם כפינת עבודה עבורו.

ככל שפינת המחשב תיראה נקייה, מאורגנת ומסודרת יותר, כך סביר להניח שהבן המתבגר יהיה יותר חדור מוטיבציה לנצל אותה גם ללימודים. זה בדיוק המקום לחשוב פרקטית ויצירתית בו זמנית ולמצוא את האופנים בהם הפינה תעורר חשק להתיישב בה ובמקביל תשורה תחושה של רצינות ואחריות.

נער מתבגר

ב-2023 אף חדר לנער מתבגר אינו שלם ללא עמדת מחשב וגיימינג

6-12.jpg

להקצות מקום למערכת מוזיקה

אי אפשר לדבר על חדר טיפוסי של בן גיל ה"טיפש-עשרה" מבלי להתייחס למוזיקה. בגיל ההתבגרות מגבשים הילדים שלנו את הנטיות המוזיקאליות שלהם ומאמצים לעצמם את נבחרת האלילים. לאור זאת, כדאי להקצות בחדרו של הנער מקום לרמקולים ואפילו למערכת מוזיקה שחוזרת ובענק, בפרט הפטיפונים ותקליטי הויניל. כן, אנחנו חיים בעידן של שרתי ונגני מוזיקה בסמארטפון ולמרות זאת, דווקא בני הדור הצעיר מעדיפים את האותנטיות ומחזירים, בדרכם, עטרה ליושנה.

ללכת על פרקט

רצפה שכיף ונעים להתהלך עליה משדרגת את החדר- על כך אין כל ספק.  וכשזה המצב, ממש מומלץ לשדרג את זו שבחדר הנער לרצפת פרקט עץ טבעי שתשרה לחדר תחושה של חמימות, טבעיות וביתיות. אם המתבגר שלכם וחבריו ידועים ככאלה שלא ממש מרחמים על סביבתם מומלץ לשקול תחליף עמיד יותר וכיום, תודה לאל, בשוק מוצעים תחליפים נהדרים.

חדר לנער

מרגיעה ומשרה חמימות: רצפת פרקט היא כמעט MUST כשזה נוגע לחדרם של המתבגרים

7-8.jpg
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...