להתראות מילאנו: שקית ההפתעות של Salone del Mobile 2018

חללים סודיים, שמות בינלאומיים, מיצגים מרהיבים ביופיים וטכנולוגיות חדשות ומפתיעות בשירות הבית העתידי הפליאו גם ובעיקר מחוץ לתערוכת העיצוב הרשמית במילאנו

סלון דה מאבלהVentura Centrale. צילום: לימור קלר

יותר מ-400 אלף מבקרים בשישה ימים הוכיחו בפעם ה-57 שתערוכת העיצוב השנתית, Salone del Mobile.Milano 2018, היא מפגן כוח מרשים, יחיד ומיוחד בכל הנוגע לתערוכות עיצוב בעולם. גם שיטוט ברחובותיה של מילאנו, על האזורים השונים שבהם הועמדו המיצגים ונערכו האירועים הנלווים, הבהיר כי בין ה-17 באפריל ל-22 היה מקום אחד להיות, לראות ולהיראות בו – בירת האופנה האיטלקית, ההופכת לשבוע אחד לבירת העיצוב הבינלאומית.

כדרכם, גדשו ההמונים לא רק את התערוכה המרכזית ב-Fiera Milano, אלא גם ובעיקר את סמטאותיה של העיר בתערוכת ה-Fuorisalone, את אולמות התצוגה של המותגים המוכרים ואת ההאנגרים, המחסנים, הגלריות ומתחמי העיצוב שלבשו חג דווקא עכשיו, נותנים במה למעצבים בעלי שם עולמי וליוצרים בכלל. בחרנו חמישה מיצגים חד פעמיים מחוץ לתערוכה, שהותירו חותם עקב נוכחות מרשימה, טכנולוגיה חדשנית או אמירה עיצובית.

Giorgetti atelier: הדירה הסודית


תארו לעצמכם לקוח מכובד שמגיע לאולם תצוגה, ואנשי הצוות אינם מסתובבים איתו באולם אלא מובילים אותו אחר כבוד לדירה בבניין עתיק באזור נחשק, שעוצבה כולה מריהוט, פריטי עיצוב נצחיים ואלמנטים תכנוניים אחרים של אותו מותג. זו המחשבה שעמדה מאחורי Giorgetti atelier, מותג איטלקי בעל מוניטין רב שנים. הדירה, ברחוב Via Serbelloni, נפתחה למבקרים בשבוע העיצוב. היא ממוקמת בקומה הראשונה, מייצרת חוויית מגורים אליטיסטית ונראית יותר כמו מוזיאון חי ופעיל מאשר דירה לתצוגה. הסגנון קלאסי ויוקרתי, כל קיר ומחיצה, שטיח ורהיט מספרים סיפור אחר, אבל ביחד מתגלה דירת חלומות הרמונית מהסוג שהיינו רוצים לשכור לשבוע, אם לא יותר. (המותג נמכר בטולמנ'ס)

Giorgetti atelierדירה ייצוגית, Giorgetti atelier. צילום: לימור קלר

Club unseen: מועדון אקסקלוסיבי


גם אם הייתם מחפשים את Club unseen של צמד המעצבות האיטלקיות Studiopepe, מה שהייתם מוצאים הוא "מקום סודי" אי שם ב-Piazza Tricolore. הפרויקט, שהוקם במיוחד לשבוע העיצוב באחד מרחובות העיר, נראה מבחוץ כמו מחסן עם דלת זכוכית צבועה ברישול, והכניסה אליו מותרת רק לאחר סלקציה עם חותמת או קעקוע, כאילו היה קלאב אקסקלוסיבי אמיתי. בפנים נפגשים עם חללים ויזואליים מעוצבים לעילא, החוקרים את סוגיית האירוח בחיינו העכשוויים. הם כביכול נפרדים ואינם קשורים, אבל יחד יוצרים המשכיות ומשלימים זה את זה, החל מפרשנות לחדר רחצה עם וילון ויניל ורוד ומראות שחורות ועד אוונגרד עיצובי בחדר השינה. ברחבי המועדון שזורות עבודות ויצירות נוספות של Studiopepe ושל אחרים, שבחרו המעצבות במיוחד עבור התערוכה.

Club unseenכך נראה Club unseen מבחוץ. צילום: לימור קלר

Club unseenוכך זה נראה מבפנים. צילום: לימור קלר

Club unseenClub unseen. צילום: לימור קלר

Louis Vuitton: נוכחות מרשימה


בית האופנה הצרפתי פתח מבערים באחד המיצגים המרהיבים שנראו השנה במילאנו, והיו לא מעט. חלל עמוס פרחים תלויים בגווני אדום, בורדו וורוד, אותם עיצבה השלישייה השווייצרית Atelier Oï, קידם את פני הנכנסים, ותחת חסותם של הפרחים, מתחת להם ומסביבם – חדרים ועמדות עם שלל מוצרים מעוצבים ברוח הזמן, הקווים המעוגלים והטרנדים האחרונים – Objets Nomades – שיצאו תחת ידיהם של הבינלאומיים פטרישיה אורקיולה, מרסל וונדרס, האחים קמפנה, Andre Fu, Barber & Osgerby, Tokujin Yoshioka והצמד הישראלי העושה חיל Raw Edges.

לואי ויטוןמיצג הפרחים התלויים של Atelier Oï ללואי ויטון. צילום: לימור קלר

לואי ויטוןשדה הפרחים של  Atelier Oï בתקרה ועל כריות. צילום: לימור קלר

Ventura Centrale: האנגרים תעשייתיים


צפונית לתחנת הרכבת Centrale, במרחק הליכה קצר אל Ventura Centrale, מצויים האנגרים ששימשו בעבר לטיפול בקרונות רכבת. החללים המעופשים, הסדוקים והמוזנחים קיבלו חיים חדשים, ובמהלך שבוע העיצוב אירחו מיצגים מרהיבים ומסקרנים כמו חרקים ענקיים מעץ שעיצב האדריכל השווייצרי Stephan Hürlemann ל-hoegenglarus או הדיינר שעוצב על ידי David Rockwell בשיתוף חברת קוסנטינו. אחד המיצגים המעניינים בשדרת העיצוב הזו, Sound space, שייך לחברת AGC והציג זכוכיות מרחפות המחוברות לתקרה או לרצפה בעזרת חוטי מתכת. מפתיע היה לשמוע, שמתוך פלטת הזכוכית בוקעת מוזיקה המהדהדת בכל האולם נטול הרמקולים, ולגלות שהייתה זו הזכוכית שמשמשת כרמקול. חדשנות בשימוש בחומרים כגון זו מאפשרת לעצב את הבית העתידי בצורה נקייה ומינימליסטית יותר, כפי שהוצג בחדר צדדי, בו משני צידי הטלוויזיה נתלו שתי פלטות זכוכית/מראה במקום הרמקולים המוכרים, המכבידים על העיצוב ומפרים את הניקיון הוויזואלי.

David Rockwellהדיינר של David Rockwell וקוסנטינו. צילום: יח"צ

David Rockwellיושבים לשתות בדיינר. צילום: לימור קלר

Mini Living: מגורים קומפקטיים


החיים האורבניים מאלצים אותנו להצטופף במטראז' מצומצם בתוך העיר ולמצוא פתרונות יצירתיים וקומפקטיים למגורים פחות איכותיים. במסגרת התפיסה הזו הציעו חברת MINI וסטודיו האדריכלות הבריטי Studiomama שימוש יצירתי בחלל – במיצג משותף ומרגיע קונספטואלית, שנקרא MINI LIVING – BUILT BY ALL. ארבע דירות מודולריות ומינימליסטיות שיקפו צורות חיים של טיפוסים שונים: חלל צהוב לימוני לטיפוס של מאייר בוטני, כחול למפיק מוזיקאי, ורוד פודרה לבעל מקצוע בתחום הטקסטיל וירוק לאספן כלי חרס. המיצג, שמוקם ברחוב ויה טורטונה באזור טורטונה התעשייתי, הדגיש את ההתאמה המלאה של הבית לסגנון החיים של הדייר, ויותר מכך – אִפשר למבקרים האקטיביים, כולל הצעירים והמתלהבים שביניהם, להיכנס לסוג של "מפעל רעיונות" ולהתנסות במו ידיהם בבנייה של יחידת מגורים כראות עיניהם, רק בקטן.

מיני לביניגהמטבח והחלל הצהוב ב-MINI LIVING. צילום: לימור קלר

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מילאנו תערוכה
לימור הצליחה במילותיה המדויקות להעביר את החוויה של שבוע העיצוב במילאנו כייף לראות שמה שבחרת לעלות פה זה הדברים שביקרנו בהם כי הבחירה היתה קשה קשה והרגשה מתסכלת שלא מספיקים הכל , עכשו אני יודעת שאני בחברה טובה, תודה רבה !!!

המלצות נוספות
בודק...