סודות העיצוב לדירה שכורה: הפריטים שעושים את ההבדל

חתמתם על חוזה לדירה שכורה? מזל טוב! ככה תשדרגו אותה בהשקעה קטנה, שתגרום לכם לתחושה של בית ולא סתם דירה

כמו בדירה משלכם, גם מגורים בדירה שכורה כוללים מערך ריהוט שלם שאיתו יוצאים לדרך, כדי לזכות בבית שנעים וטוב לחיות בו. ההבדל הוא שבבית הקבוע העיצוב וההשקעה בריהוט ובקירות נשארים עם בעלי הבית, בעוד שבעיצוב הדירה השכורה, מדובר במצב זמני ולכן עולים שיקולי עלות, גודל ויכולת ההשקעה. ברוב המקרים, מנותב התקציב לרהיטים שימושיים שיכולים לעבור הלאה, ונושא העיצוב והאקססוריז מתועדף לסוף התהליך, אם בכלל. "גם דירה שכורה היא שלנו לתקופת זמן לא מבוטלת, ולכן מתן תשומת לב עם מעט השקעה גורמים לנו לחזור 'הביתה' ולא לחזור ל'דירה'", מסבירה מעצבת הפנים מיכל שיש. אם בכל זאת מחליטים לעצב דירה שכורה, ניתן לחסוך כסף בבחירה של פריטים ניתקים, ניידים, קלים ומודולריים. בנוסף, אם מייחדים לקירות רעיון עיצובי, בתקציב סביר, לא יהיה חבל להשאירו מאחור.

חדר לבן

קל להעביר אקססוריז. עיצוב: תהילה רוטבאום, צילום: עדי אקשטיין

חדר לבן

משקיעים אבל משאירים

צבע: צבע הוא השקעה לא יקרה עם אימפקט משמעותי שיכול להוות בסיס לעיצוב ומתן טביעת אצבע אישית, בצירוף רהיטים ואביזרים שנשארים בבעלות השוכר. "זה המקום לאפשר גם בחירות עוצמתיות יותר, כמו במקרה שבו נבחר כחול טורקיז בהשראות דרום אמריקאיות", מסבירה המעצבת. "סביר להניח שהדייר הבא ייהנה מעיצוב דירה נוכח ומרשים, שלא היה מעז לבצע בעצמו, כי רובנו מקובעים בגוונים קלאסיים. אין כמו צבעונית מתפרצת כדי לחפות על פגמים במצב הקיים של הדירה. אם בכל זאת הצבע לא ימצא חן, כל מה שדרוש הוא דלי צבע ומברשת".

קיר טורקיז עמוק

טורקיז נוכח. עיצוב: מיכל שיש, צילום: שרון שטרן

קיר טורקיז עמוק

מדבקות ופרקט: בעוד הריהוט, התאורה והטקסטיל יעברו עם השוכרים אל ביתם הבא, הצבע והמדבקות יישארו על הקיר, אם בעלי הבית או השוכרים הבאים ירצו בכך. גם הפרקט שעל הרצפה הוא תוספת שהשוכרים לקחו על עצמם, במקום הריצוף הישן. עיצובה של הדירה השכורה וההשקעה בהנחת הפרקט היא החלטה שהתקבלה מתוך ידיעה כי הם עתידים להתגורר בדירה מספר שנים וכי הפרקט יישאר להנאת הדיירים הבאים. "בעיצוב דירה שכורה, המחשבה היא על ריהוט שיוכל לעבור עם השוכרים הלאה. השקעה קטנה בצבע ומדבקות קיר אומנם לא עוברת עם השוכרים, אבל מייצרת שינוי ענק בנראות ובהרגשה ושווה את ההשקעה המינימלית ואת ההחזרה הפשוטה למצב הקודם", מציינת המעצבת.

טפטים

זה לא טפט, אלא מדבקות. עיצוב וצילום: מעיין פיינשטיין

טפטים

טפט: גוון שחור דרמטי וטפט בגוון משלים, יוצרים תחושה של מעטפת ונותנים את הטון לפלטת הצבעים בחדר משחקים. שניהם היו מרכיב עיקרי בהכנת הפרוגרמה לעיצוב הדירה השכורה ועל פי החלטת בעלי הדירה, עתידים להישאר גם לאחר מעבר דירה. שולחן, ספסל וריהוט באופי ובגוונים ניטרליים של שחור, לבן ועץ יכולים לעבור הלאה לבית הבא ולהתאים גם לצבעוניות אחרת במרחב.

חדר משחקים ועבודה

ניטרליות בחדר המשחקים. עיצוב: קרן רוטשטיין, צילום: אבי קבלו

חדר משחקים ועבודה

משקיעים וגם לוקחים

ארון שהוא שניים: דופן כפולה בארון שתוכנן באורך 3.20 מטרים מאפשרת להפריד אותו לשני ארונות נפרדים, כך שגודלו של כל אחד מהארונות הוא 1.60 מטר. כך ניתן להשתמש בהם ביחד או לחוד גם בדירה הבאה.

ארון דופן כפולה

ארון מתפרק. עיצוב: הילה אריאלי, צילום: דנה סטמפלר עשהאל

ארון דופן כפולה

כיסא נדנדה: כיסא דהוי ומאובק, שנמצא ברחוב, הזכיר לדיירת את בית סבתה. הכסא נאסף ושופץ כדי שיוכל להשתלב בחלל הציבורי של הבית. נוכחותו תתאים בכל סגנון דירה, שכן ערכו הנוסטלגי ומראהו הנושן תורם לאופיו וקסמו של הבית.

כיסא נדנדה

מהרחוב לסלון. עיצוב: נטלי לוין, סטיילינג: לימור נג'מה, צילום: מאיה אבגר

כיסא נדנדה

כל פינת האוכל: בפינת אוכל שעוצבה למשפחה, השולחן וגוף התאורה מושקעים ומשמשים את לב ליבו של חלל האירוח. גם פינת האוכל, כמו גוף התאורה ניידים ופריקים וניתנים להעברה גם לדירה הבאה. ההפתעה היא הטפט, שבגלל איכותו הגבוהה במיוחד, ניתן להסירה מהקיר בשלמותו ולהעביר גם אותו לדירה הבאה.

טפט בפינת האוכל

הטפט יורד בשלמותו. עיצוב: לימור אורן, צילום: אורית ארנון

טפט בפינת האוכל

ראש מיטה: ראש מיטה עשוי במבוק מתחבר לקיר באמצעות ברגים. ראש המיטה אינו תלוי ואין לו בסיס או מזרן. לפיכך ניתן להתאים אותו לכל בסיס מיטה קיים, על ידי תלייה בגובה הרצוי והצמדת המיטה.

ראש מיטה בוהו

ראש מיטה פריק. עיצוב: לימור אורן, צילום: אורית ארנון

ראש מיטה בוהו
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...