תורת הטרנדים: 6 אופנות בעיצוב שיקפיצו את האנרגיות החיוביות של הבית

אותיות ומילים, פריטי רטרו, צבעים טרופיים ואמנות (כן, אמנות) יגבירו את תחושת ההרמוניה שאנו שואפים להכניס הביתה ויתקנו את הדרוש תיקון מבחינה אנרגטית. הפנג שואי נחלץ לעזרת דיירי הבית

כדי להיות מעודכנים בעיצוב הבית אנחנו משתדלים לשלב טרנדים שונים ולהתאים אותם לחיינו. אלא שלא כל טרנד בהכרח יוצר סביבנו הרמוניה עיצובית ומתאים לנו מבחינה אנרגטית. בדקנו את הטרנדים החמים בעיצוב פנים, ואת התאמתם לבית לפי תורת הפנג שואי. לגזור ולשמור לקראת השיפוץ או השופינג הבאים:
שילוב של רטרו ומודרני

המטרה בפנג שואי היא להגיע להרמוניה של החלל, ולכן הטרנד הזה מדבר בדיוק בשפה. מודרני מול רטרו הוא יין מול יאנג, ישן מול חדש, קר מול חם, בהיר מול כהה, קל ואוורירי (למשל שרפרף) מול כבד ודחוס (כורסה). מכיוון שבחלל המודרני יש המון יאנג, מטרתנו היא לעדן אותו עם יין, ולהיפך: בחללים מאוד ייניים נרצה להכניס הרבה יאנג. הפריטים הישנים והמגניבים, לצד עיצוב קר ונוקשה, מעניקים לו חמימות שעוזרת לאיזון שלו. ההמלצה היא, ככל שאתם גרים בבית ישן יותר, להכניס פריטים מודרניים וקרים יותר. אם הבית מאוד חדש, בבניין חדש ובאזור חדש, זרקו לו קצת חמימות עם פריטי רטרו, שמטרתם לנסות לשוות לחלל מראה מאוזן.
חדר מעוצב בדירה עם מדפי אחסון חדש לצד ישן. עיצוב פנים: עדי עוז. צילום: גדעון לוין
שימוש במילים ואותיות 

זהו טרנד שמשתלב נהדר עם הפנג שואי, משום  שמילה יכולה להכניס תהודה אנרגטית מאוד גדולה לבית, ואף לעזור לכם לעשות תיקון בתחום בחיים שבו אתם זקוקים לעזרה. למשל, אם היחסים בין בני הבית עלו על שרטון, וחסרים למשפחה רגעי צחוק והנאה מה"ביחד", נסו לשים בקיר המערבי כיתוב על הכיף של להיות משפחה, לדוגמה: We are family, get up everybody and sing! , ומסביב אפשר לצרף תמונות ואביזרים של הכיף המשפחתי. זה יכול להיות כל משפט שתבחרו בהתאם למטרה שלכם: זוגיות בדרום מערב, צמיחה אישית בצפון מזרח, הצלחה כלכלית בדרום מזרח ועוד. כשהמשפט ממוקם נכון בבית, הוא יכול להשפיע ולעזור בתחומי חיים רבים נוספים.
קישוטי קיר גם מילה מסייעת בתיקון. עיצוב: מיכל מטלון. צילום: אסף הבר
גווני אדמה בדגש על גוון ומרקם אדמתי

העידן הנוכחי הוא עידן של אדמה, ולכן האזורים הטובים ביותר בכל בית מבחינת בריאות הם אזורים שאותם צריך לעצב עם המון אש ואדמה, צבעי טרה קוטה וכתומים למיניהם. הצבעים חום ואדום, על כל המנעד שלהם, יכולים להתבטא בשטיחים, בחיפויים חמים וגם בנגיעות של עור – שהוא אש המחזקת את האדמה – כמו גם טרנד ראשי האיילים, שקיבל טוויסט מעניין במיוחד בשנה האחרונה.
סלון ומטבח מעוצבים בדירה צבעים שמחזקים את אלמנט האדמה. עיצוב פנים ואדריכלות: שרון אהרון. צילום: טל ניסים
צבעוניות שמאופיינת במנעד שבין לבן ואפור ושימוש בבטון 

לא סתם אפור ולבן הם הצבעים של התקופה. בבתים חדשים רבים, שנבנו החל משנת 2004, יש קומבינציה של מספרים המדברים על אדמה משתוללת, שיכולה לעורר המון בעיות בריאותיות קשות. התיקון הוא ניקוז האדמה הבעייתית באמצעות אלמנט המתכת ושליטה באדמה באמצעות טיפה מאלמנט המים. מתכת באה לידי ביטוי בצבעים לבנים ואפורים מתכתיים וכן באלמנטים עגולים. מים יכולים לבוא לידי ביטוי בצבעים שחורים וכחולים, בזכוכיות ובצורות גליות.
בעידן של אדמה חזקה מאוד, בעיות נוספות שרואים בבתים הן תביעות, חוסר מזל כספי ועוד. המתכת היא האלמנט שמנקז את האדמה הבעייתית, ולכן הטרנד הזה מאוד משתלב בבתים חדשים שברבים מהם נראה את הקומבינציה הזו. השימוש באפור, לבן ושחור באריחים, בריהוט, במטבחים, במנורות זכוכית עגולות ובשטיחים שחורים-לבנים בהדפסים גיאומטריים – יכולים גם הם לבטא מתכת (דפוסים מדויקים, סדר). בטון הוא חומר שמתאים מאוד לתקופת חוסר האיזון באדמה, משום שהקור שלו מתאים לאלמנטים הקרים מתכת ומים, שנועדו לנטרל את האדמה הבעייתית.
מטבח ושולחן אוכל לבן ועץ צבעים לבנים ואפורים מתכתיים. עיצוב פנים: שלומי בוטנסקי. צילום: נדב פקט
צבעים טרופיים, ירוקים וורודים לצד כחולים מחשמלים וכתומים

ככל שיעברו השנים הטרנד הזה יתפוס יותר ויותר תאוצה, מכיוון שהוא מתאים מאוד לעידן 9, עידן אלמנט האש, שיתחיל ב-2024 ומתחזק כבר עכשיו. המספר 9 מדבר על פריצת חומות וגבולות, על המרד, הנעורים, האש, השיא והבולטות של הנשים הצעירות. בעיצוב הוא בא לידי ביטוי בצבעים חזקים וצבעוניים, בהרבה עץ שמחזק את האש, בחומרים פלסטיים ובצורות משולשות. ההמלצה היא להתחבר כבר מעכשיו לטרנד הזה, משום שהוא כאן כדי להישאר. בבית אפשר להכניס נגיעות של אש באזור הדרומי, לחיזוק ההכרה והפרסום של בני הבית.
חדרי עבודה בשילוב צבע ורוד פלסטיק וצבעים חזקים. עיצוב פנים: עירית צוקר. צילום: גלית דויטש
טרנדים שחבל שיצאו מהתודעה העיצובית

כמעט שלא רואים אנשים שמשקיעים באמנות. בשנים האחרונות נוצרה תחושה בטרנדים לעיצוב הבית, לפיה אמנות, ציור ועומק חלפו מן העולם. ההמלצה היא להקדים את הזמן, ולהתחדש ביצירת אמנות של אמן שאהבתם, מאחר וכרגע הביקוש מאוד נמוך. כשבוחרים תמונה, רצוי שהיא תשדר משהו חיובי שאתם רוצים להכניס לחייכם ולאו דווקא משהו עצוב, בודד או מפחיד. אמנות היא אחת ההשקעות הטובות ביותר לעתיד.
דלת ירוקהזה הזמן להתחדש באמנות. עיצוב פנים: ציפי יעבץ חן, סטודיו MyTemastudio. צילום: שי אפשטיין
מרכזית
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבה מבית המדרש של מנשקי הקמעות וסוגדי הבאבות
באמת? אין מה לכתוב יותר על עיצוב? עברנו לעיצוב לפי חוכמת השקר כלשהו?

אז אתם אומרים שאלמנט האש מתחזק?
לא ייאמן שכתבה כזו מצאה את דרכה אל המגזין שלכם. מה בתכנון? "המדריך לפיזור מלח בפינות הבית"? "הכל על גירוש שדים מדירות שכורות"?

איפה הכבוד לחוכמה הסינית המדהימה הזו ?
חבל מאוד שאתם מראים רובד שטוח כל כך של החכמה הסינית - הפנג שואי, אני קוראת לכם בחום להתחיל להציג את הפנג שואי בכבוד הראוי לו ולתת לאלו שבאמת מתמחים ברבדים העמוקים שלו לדבר על זה. הרבה אנשים במדינה הזו מקשיבים למוצא פיכם - מן הראוי שיהיה מלווה באחריות המתאימה.

חבל שהכתבה כך כך מוזילה את התחום הקסום שזה עתיק הי
הכתבה כתובה בצורה רדודה ומוזילה את חוכמת הפאנג שואי עתיקת יומין וחבל מאוד. בנוסף מראה על חוסר ידע נרחב בתחום על ידי הכותבת (ואגב, שחור הוא צבע של מים ולא של מתכת). אני מציעה לקוראים שלא לפעול על פי עצות הכותבת. שימוש בצבעים מסוימים יכולים להפעיל כוכבים שליליים במידה וקיימים באזור זה, ובטח שלא להיטיב עם הבית. מומלץ לפנות ליועץ פאנג שואי מוסמך.

בודק...