חדשנות עיצובית – ככה צריכים לעצב חללי לימוד בישראל!

עיצוב פנים ייחודי במרחבי למידה היווה אתגר למעצבת מיטל גפן. העיצוב נועד להוציא לפועל תפיסה חדשנית של למידה חווייתית במרחבים גדולים

בית ספר אמיר בדימונה
מעל מיליון
1,230 מ"ר
איציק חיים
פישר אלחנני אדריכלים
° 360 סטודיו לעיצוב ומיתוג חלל - מיטל גפן

המבנה בן שתי קומות של בית הספר החדש 'אמיר' שהוקם בדימונה, תוכנן בצורת פרסה. כל קומה שבמבנה מחולקת לשני אגפים, כנף שמאלית וכנף ימנית. בכל כנף תוכנן מרחב גדול ופתוח המיועד להכיל  בו זמנית מספר כיתות ללמידה חווייתית במרחבים גדולים ללא מחיצות. בנוסף בכל קומה תוכננו שתי כיתות קטנות ללמידה פרטנית. את שני האגפים בכל קומה מחבר אזור המשרת את כל הכיתות. משימת תכנון מרחבי למידה ועיצוב פנים המבנה בהתאם לפרוגרמה, הוטלה על סטודיו 360 שבמהלך השנים האחרונות תיכננו ועיצבו קרוב  ל-100 מרחבי למידה בכל רחבי הארץ. בית ספר 'אמיר' בדימונה היווה אתגר חדש.

בית ספר אמיר בדימונה

בחלל גדול שלושה מוקדי התכנסות בצורות מעוגלות

4

מפענחים את הפרוגרמה באמצעות שאלות

השאלה הראשונה שעלתה מהפרוגרמה היא: כיצד בחלל אחד גדול ופתוח מתאפשרים לימודים במקביל של מספר כיתות? התשובה לכך ניתנה בצורת מעגלים הניתנים לשינוי בהתאם לצרכים.

לעוד עיצובים של מבנים ציבוריים – כנסו >>

בית ספר אמיר בדימונה

מעגלי למידה מורכבים ממודלים שונים שמתחברים ביניהם

3

שאלה שנייה- 

כיצד מחלקים חלל אדריכלי שכל הקירות בו תוכננו בזויות שונות האחת מהשנייה?  התשובה: יצרנו 3 מעגלי התכנסות, קוטר כל מעגל 3.60 מטר, בנוי ממודלים שונים, כל אחד מהם משרת פונקציה אחרת המותאמת לאופן למידה שונה. מודול אחד משמש כשולחן, שני מודולים כספסלי ישיבה, מודול נוסף מהווה את הבמה. כל המודולים פריקים וניתנים להרכבה וחיבור עם מודולים זהים או בעלי פונקציה שונה. החיבור השונה מגדיר את החלל בכל פעם מחדש.

בית ספר אמיר בדימונה

פתרונות אחסון מעוצבים

בית ספר אמיר בדימונה

שאלה שלישית

למה נועדו הקירות שמקיפים את החלל? התשובה: בצמוד לקירות העוטפים את החלל מיקמנו ארונות איחסון המשרתים את התלמידים והצוות. כמו כן בצמוד לחלונות תוכננו שולחנות בצורת חצי עיגול המיועדים ללמידה פרטנית של עד 3 תלמידים.

בית ספר אמיר בדימונה

ארונות אחסון על הקירות ושולחנות קטנים ליד החלונות

1

שאלה רביעית

מה הייתה המשמעות הקריטית בתהליך עיצוב הפנים? תשובה: בתכנון פרטי הנגרות. נדרשה רמת דיוק מרבית, ירידה לפרטים הקטנים ביותר, פתרונות חכמים, יעילים ובטיחותיים למחברים בין האלמנטים השונים ובכל אחד מחלקי המודול שתוכננו בהקפדה יתרה. רוב חלקי המודולים נחתכו במכונת CNC והורכבו יחד לאחר החיתוך.

בית ספר אמיר בדימונה

פרטי הנגרות בארון, ספריה עגולה, מקום ישיבה עגול וידיות של הארונות

6

שאלה חמישית

איך מתבטאת המהות הפונקציונלית באזור שמחבר את שתי הכנפיים בכל קומה? התשובה: האזור שמחבר בין שני האגפים בכל אחת מהקומות עוצב ככיתות אומנות ויצירה, עם ארון מדפים גדול, מאחוריו כיור ומשטחים ושולחנות גדולים ונוחים לעבודה יצירתית.

בית ספר אמיר בדימונה

אזור לפעילות אומנותית ויצירתית

בית ספר אמיר בדימונה
בית ספר אמיר בדימונה

פינת ישיבה מודולרית

בית ספר אמיר בדימונה

לסיום -דברי המעצבת מיטל גפן:

"פרויקט בית ספר  אמיר התחיל כאתגר כמו כל פרויקט והתפתח לפרויקט של עשייה מרובה ומדויקת הן בתכנון החלל והפרטים והן במענה הפדגוגי עבור הצוות והתלמידים. העיצוב בו מתבטא בקווים מעוגלים, בחיבור בין שניים שלושה חומרים, במשחקי גבהים שונים ומשתנים ובחירת המיקום של כל אחד מהמודולים והחיבור שלו למודול שלידו. כל פרויקט מתגמל, אבל ליצוק משמעות לפרויקט, בעיני היא תמצית הבחירה שלי להיותי מעצבת".

קבלו הצצה איך מעצבים מקומות בילוי >>

בית ספר אמיר בדימונה

המעצבת מיטל גפן

5

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

המעצבת מיטל גפן

קרדיטים לספקים:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...