מלון סיפור: בתל אביב-יפו, בבניין באוהאוס מחודש – סיפור ייחודי

מלון 'Bazaar', שהוקם בבניין באוהאוס עתיק, הוא הראשון בסדרת מלונות ייחודיים של רשת מלונות פתאל הטומנים בחובם סיפור.

צילום: מאיה אבגר עיצוב: עומר לייכטר
90 מיליון
מאיה אבגר. דור שרון
עומר לייכטר
עומר לייכטר

בשנת 1915, במסגרת החזון להפוך את יפו לעיר מודרנית בה משולבים קסמי המזרח התיכון,  תוכננה שדרת ירושלים, בהשראת שדרות בפריז ואלכסנדריה. להבלטת קסם המזרח, ניטעו על ידי תלמידי "מקווה ישראל"  עצי דקל מרשימים. היום, מאה ועשר שנים, העצים ממשיכים לספר את ספורה של השדרה.  בשנות השלושים,  ברוח המודרניזם שנשבה באותה העת, בנה השייח עבדול קאדר אל־מוזאפר (Muzafar), פרדסן עשיר וחבר מועצת העירייה, בית בסגנון הבאוהאוס שנקרא בזמנו "בית מוזאפר".הוא בחר להציב אותו בקרבת הקו שלכאורה מפריד בין תל אביב ליפו.

היום, בשדרות ירושלים מספר 22, מתנוסס לתפארת המבנה ששומר והפך למלון 'Bazaar'. ההשראה לעיצוב מחדש, נובעת מתכנון האדריכלי של המבנה ואופן הבנייה דאז, מהמיקום ומהמהות שלו בעבר כיריד מכירות. שלושה גורמים, שהופכים את המבנה למלון עם סיפור מרתק. "BAZAAR" הינו המלון הראשון בסדרת FATTAL COLORS,שיציע לקהל לקוחותיו, אירוח עשיר, אלגנטי, צעיר  ועכשווי הנשען על הסיפור הנוסטלגי, כשהוא מתובל באומנות ויצירתיות ייחודית.

1

המקף של תל-אביב-יפו

בתום עבודות שימור המבנה, משימת עיצוב הפנים הוטלה על כתפיו הנאמנות של האדריכל ומעצב הפנים עומר לייכטר. המתמחה בתחום המלונאות. לייכטר, התלהב ממיקומו של המלון וכדבריו העניק לו את השם: "המקף של תל-אביב – יפו" וכך הוא מפרש את השם: "בניין הבאוהאוס המרשים ניצב בתחילת שדרות ירושלים, הרחוב היפואי שהוא סיפור בפני עצמו,. חזית הבית פונה לרחוב סלמה, שהוא כביכול הקו הקטן, המקף שמחבר בין תל אביב ויפו. וכפי שהמקף המופיע בשם יוצר תחושה את עיר אחת הומוגנית, כך המלון מהווה את החולייה המסמלת את החיבור  בין המודרניזם של תל -אביב לאוטנטיות הרומנטית של יפו. שווקיה התוססים, עצי הדקל העתיקים והאווירה הייחודית שאופפת את יפו מאז ועד היום הם אלה שאפשרו לי ליצור שפת עיצוב ייחודית המתארת ללא מילים את סיפורו של המלון".

 

תמונה ראשית - 2025-06-06T105807.288

נרטיב הסיפור – בסיס העיצוב

קירבה המלון לשוק הפשפשים, אחד מאתרי העיר השוקקים חיים אז וגם היום, היה הרבה יותר ממקור השראה. במינונים מדויקים ובחירות מוקפדות, לייכטר שילב פריטים מהעבר, לצד מודרניזם עכשווי. הבסיס להרמוניה העיצובית, מתבטא ברצפת טרצו בשילוב שיש שחור שעוצבה ובוצעה במיוחד לפרויקט, בספות עור יוקרתיות כשלצידן רהיטים בסגנון קלאסי של בתי קפה וביסטרו צרפתי. וויטרינת זכוכית גדולה, מחברת את פנים המלון לרחוב היפואי ומאפשרת לאווירה היפואית לחדור פנימה ולהאיר את הקירות שחופו בבריקים עתיקים.

 

2

שפת העיצוב כלשון הסיפור

בשפת העיצוב אותה הכתיב  ומימש לייכטר בכל אגפי המלון, מהלובי, והביסטרו הצרפתי בו מוגשים מעדני גורמה, דרך אולם אירועים גדול, חדר כושר ועד 104 חדרי לינה וסוויטות. בולטת התאמת העיצוב לסיפורו התרבותי של המלון. בחללים הציבוריים, על גבי הקירות שחופו בעץ אגוז, לייכטר עיצב ספרייה גדולה. וכך הוא מתאר את מטרתה: " בכל הסיפור של המלון עובר קו דמיוני המחבר את העבר הקסום של יפו, לחיים הצעירים והמודרניים של היום. השילוב הזה עמד לנגד עיני בשלב בחירת פרטי הסטיילינג. ליצירת הרמוניה מושלמת, חרשתי את שוק הפשפשים, אספתי פריטים נוסטלגיים יחד עם יצירות עכשוויות של מעצבים, בתוספת, צמחייה וקערת תפוזי JAFFA אחד מסמליה האופייניים של יפו".

8

תמיכה באומנות ישראלית מקורית

ברחבי מלון 'Bazaar' מוצגות יצירות אמנות עכשווית מקורית ומקומית, היצירות נאצרו על ידי אוצרת אוסף מלונות פתאל, איריס ברק. יצירות האמנות כולן הם מעשה ידיהן של אמנים הגרים או עובדים ביפו., ביניהם: דוד עדיקא, אלהם רוקני, גיא לוי, נטליה זורבובה, מוחמד ט'וחי, שי אלפיה ונוספים. העבודות, שחלקן נוצרו במיוחד עבור התצוגה במלון  והן מייצגות את אופייה של יפו,  נרכשו לאוסף האמנות של רשת מלונות פתאל,  כחלק מתמיכתה של הרשת באמנות עכשווית מקומית.

6

חמימות אינטימית מתוחכמת

לאורחים שילונו במלון, באחד מהחדרים או בסוויטות, מחכה חוויה אינטימית ייחודית העטופה באווירה צעירה, מודרנית ומתוחכמת. גם בחדרי הלינה הקפיד לייכטר על הנרטיב העיצובי. על רקע של קירות מחופים בעץ דובדבן כשהם מחולקים באמצעות לייסטים למלבנים לריבועים, תוכנן מראש מקום ליצירת אמנות מקורית, ומתחתיה בולט גב המיטה שרופד בבד קורדרוי עכשווי. בתאורת החדר בולטים גופי תאורה מעוצבים בקו מודרני מינימליסטי

7
4

לוק של פעם עם טכנולוגיה עכשווית

בחדרי הרחצה המשולבים ביחידות הלינה, החיבור בין עבר להווה מתבטא בעיצוב בסגנון של פעם, בו שולבה טכנולוגיה עכשווית. הקירות, כפי היה נהוג בעבר, חולקו לשניים, כשהחלק התחתון מחופה בטרצו ייחודי, ולחלק העליון, בהתאמה לגוון הטרצו, נבחרו אריחי קרמיקה כחולים או לבנים מעוצבים בסגנון קלאסי ישן. " בבחירת הברזים לעומת זאת" אומר לייכטר " לא הייתי מוכן להתפשר. וכמו שאפשר לראות, המראה המודרני של הברזים האיטלקיים האיכותיים משלימים למעשה את החיבור בין הסגנון הקלאסי של פעם והמודרניות העכשווית. החיבור הזה עובר כחוט השני בכל המלון, כולל חדרי הרחצה".

3
5
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עצוב מוקפד חם ומזמין לשהות במלון. כבוד

לגמרי ריספקט, עיצוב מיוחד מודרני, עתיק וקלאסי בו"ז

מאוד יפה אבל בטח יקר נורא

בודק...