זמנית אבל חלומית: הסטיילינג המושלם לדירות שכורות

דירה שכורה וסביבת מגורים מעוצבת הן לא הפכים. גם כשהדירה אינה בבעלותנו וכשבעל הבית לא מאפשר הכנסת שינויים, אפשר להקיף את עצמנו בטעם טוב באמצעים פשוטים

שתי בעיות עיקריות ניצבות בפני שוכרי דירה עם ההתמקמות הטרייה בדירה החדשה-ישנה: אם להשקיע כסף על עיצוב מהחלומות בדירה שאיננה דירת החלומות, ואיך מתמודדים עם שינויים שקרוב לוודאי לא יאושרו על ידי בעל הדירה. שתי הדילמות האלה יצרו פתרונות מגוונים עבור שוכרי הדירות, החל מריהוט נייד או ממוחזר ועד הדבקות של טפטים וריצוף. מכיוון שלא אנחנו אלה שנוותר על אף שעל בדרך לעיצוב סביבת המגורים שלנו, קיבצנו את המדריך לאביזרי העיצוב שיכולים להפוך את הדירה הזמנית לדירת הסמי-חלום שלכם:
עיצוב פנים לדירה שכורה
 הום סטיילינג לדירה שכורה עם תוספת צבע, גרפיקה, ריהוט ישן וחדש וטקסטיל. עיצוב: טל אגא. צילום: רן ארדה
טפט על הקירות

טפט עם דוגמה שאוהבים ובצבעים נבחרים יכול להיחתך ולהיות ממוסגר, כתמונה גדולה על קיר שלם או כמספר תמונות ממוסגרות שנתלות כקולאז'. כמובן, תצטרכו להחליט אם אתם מסתכנים בהדבקת הטפט בעצמכם, אחרי צפייה בהדרכות ברשת האינטרנט, או נעזרים באיש מקצוע שיעלה לכם יותר. כדי לחסוך מכם התלבטות כזו, אפשר פשוט לגזור את הטפט בהתאמה למסגרות בגדלים שונים, למסגר אותו ולתלות עצמאית על הקיר בעזרת פטיש ומסמרים. אגב, טפטים יכולים לעזור גם במקרה של בעיות אקוסטיקה עם שותפים לדירה, מאחר שקיימים בשוק טפטים אקוסטיים. גם מדבקה נכנסת לקטגוריית ההדבקה על הקירות. בוחרים קיר צבוע ומוסיפים לו מדבקה מכלל האפשרויות הקיימות בחנויות הטפטים, בחנויות היצירה ובאתרי אינטרנט.
כשתיגמר השכירות: מקלפים את המדבקה ואם התקלף גם הקיר, צובעים.
פינת ישיבה בדירה שכורה
טפט עם תוספת של פסי עץ שפורקו מווילון ונציאני ישן, כדי ליצור בחדרון קטן תחושת מרפסת. צילום והום סטייג'ינג: נילי נאמן
קסמים עם צבע

לא מעוניינים בטפט? תמיד קיימת האופציה המוכרת והפשוטה יותר ליישום, והיא צביעת אחד הקירות בצבע שונה משאר קירות הבית. היום קיימות גם שבלונות בדוגמאות שונות, שאיתן תוכלו ליצור עיטורים או צורות שונות בצבע אחר, כמו מעוינים, נקודות, פרחים ועוד.
כשתיגמר השכירות: צובעים מעל וחסל.
עיצוב דירה שכורה
תוספת של צבעים וגרפיקה. עיצוב: טל אגא. צילום: טטיאנה פאוטוב
תולים (או שלא)

סוגיית התלייה של התמונות או המראות מדירה לפעמים שינה מעיני השוכרים, בשל החשש מיותר מדי חורים שיהיה עליהם לסתום עם סיום תקופת השכירות. מלבד קידוח חורים או תקיעת מסמרים בקיר, קיימות אפשרויות נוספות להוסיף אמנות, הדפסים או חפצים – למשל, להשעין אותם על שידה או על מדף במקום להרבות במסמרים. גלויות והדפסים ניתן להדביק בעזרת וואשי טייפ צבעוני או להסתפק בחבל ארוך שעליו הם נתלים באמצעות אטבים וקליפסים מעוצבים.
כשתיגמר השכירות: אוספים הכול וממלאים את הארגז. מקסימום סותמים שני חורים בקיר.
עיצוב דירה שכורה
לפני ואחרי בדירה שכורה. עיצוב: פיני ברדוגו. צילום: גידי בועז 
ספה וכריות

צבעים ניטרליים לספה בתוספת מיקס של כריות בהדפסים שונים, אפילו בצבעים דומיננטיים, יתאימו לזמניות של דירה שכורה. את הכריות, שמוסיפות אופי ועניין רב לחלל, אפשר להחליף בעלות קטנה יחסית, והן תמיד יתאימו לגוון הניטרלי שבחרתם. אגב, אין הכרח לקנות כרית מוכנה כולל המילוי, משום שהיום ניתן לבחור אינספור של כיסויים בלבד באתרי האינטרנט ולהלביש אותם על מילויים קיימים.
כשתיגמר השכירות: מזמינים הובלה לבית החדש.
עיצוב צבעוני לדירה שכורה
מיקס כריות. עיצוב: פיני ברדוגו. צילום: גידי בועז 
שיפוץ דירה שכורה
 לפני ואחרי בדירת סטודיו בפלורנטין, המיועדת להשכרה על בסיס יומי. עיצוב: טל אגא. צילום: טטיאנה פאוטוב
ראש מיטה נייד

בין אם המיטה מושקעת ובין אם זמנית, ראש מיטה הוא אחד האביזרים שיוסיפו טאץ' עיצובי ובעל נוכחות לחדר השינה. ראש מיטה נמוך או גבוה שתוכלו להכין בעצמכם משאריות עץ, מדיקט מחופה בד או טפט או אפילו מתמונה גדולה שתעמידו מאחורי המיטה, יוסיפו חן ועניין לחדר.
כשתיגמר השכירות: מרימים ומעבירים.
שטיח מתגלגל

אין כמו שטיח נועז כדי להוסיף כתם צבע מעוצב ומחושב, ולא רק לסלון, אלא לכל חדר, כולל למסדרון ולמטבח, רק בגדלים אחרים כמובן. נוכחות של שטיח מגדירה אזור ישיבה בלי קירות ומשלימה את המראה הריק שנוצר בחללים נטולי אביזרים או בחללים שבהם הרצפה ידעה ימים יפים יותר ובשום אופן אי אפשר להחליף.
כשתיגמר השכירות: מגלגלים ולוקחים איתכם לדירה הבאה.
הדבקת ריצוף

הדירה יכולה להיות יפהפייה של ממש, במיוחד עם התוספות שלכם, אבל אם הריצוף כהה או מקושקש מדי, אם הוא בלוי ומלוכלך כך שלא ניתן לנקות אותו, אין אופציה אחרת מלבד להסתיר אותו. שטיח גדול הוא כאמור אפשרות אחת, אבל בשכירות לטווח ארוך שווה לשקול הדבקה של פרקט למינציה שמחירו אינו מרקיע שחקים. המראה יעשה נפלאות.
כשתיגמר השכירות: שטיח לוקחים, ריצוף משאירים. לפחות נהניתם כל התקופה.
עיצוב דירה שכורה
החלפת ריצוף בדירה שכורה. עיצוב: פיני ברדוגו. צילום: גידי בועז 
חיפויים וסניטריה

אריחים משנות השמונים או מלפני כן, או קרמיקה כהה במיוחד שמפריעה לכם בעיניים, אפשר לכסות על ידי הדבקה של אריחים סולידיים על גבי הקיימים – גם באמבטיה וגם במטבח. לאריחים בהירים שאינם מכסים את הקירות עד הסוף תוכלו להוסיף פס אחד של דקור. מראה קטנה ומשמימה החליפו לאחת גדולה, ואם גם הברז לא במיטבו והידיות חסרות חן, השקיעו בהחלפתם.
כשתיגמר השכירות: שיהנו הדיירים הבאים, אבל את המראה אתם לוקחים.
קצת אלתורים

כשלא רוצים להוציא יותר מדי כסף, ויש זוג ידיים טובות, אפשר להתחיל לאתר ולאלתר פינות ישיבה, שולחנות ממשטחי עץ, מנורות מצינורות אינסטלציה, מדפים דקורטיביים מסולם ישן ועוד.
כשתיגמר השכירות: הכל תלוי במצב השדרוג. טוב? לוקחים. פחות מוצלח? זורקים.
גופי תאורה

מיקומי התאורה בדירות השכורות הן מצב נתון, אבל את הגוף עצמו או את סוג הנורה אין בעיה להחליף למשהו שיראה לכם יותר. הנוכחות שלה תמיד מוסיפה, והאור הבוקע ממנה מחמם את האווירה. בנוסף, מנורת שולחן או מנורה עומדת הן תוספת ניידת שיהיה לכם קל להעביר מחדר לחדר או לדירה הבאה.
כשתיגמר השכירות: מסירים את הגופים ולוקחים איתכם הלאה.
עיצוב דירה
עיצוב: אלינור בלומברג צילום: ניב אשל
וילון על החלון

אין לזלזל בתרומתו של הווילון לנראות החלל. זהו אחד הפתרונות האלגנטיים ביותר שמוסיפים חמימות בלי לגעת יותר מדי בקירות. אופן התלייה שלהם בצמוד לחלק העליון של החלונות לא אמור להפריע לאף בעל בית, ואת הבד עצמו תוכלו לבחור בדוגמה שמתאימה לכם, אולי אפילו לקשר את צבעיו עם צבעים אחרים שקיימים בדירה, ולהחליף במידת הצורך. אין צורך למהר להזמין לפי מידה, מכיוון שקיים שפע של וילונות מוכנים במידות סטנדרט.
כשתיגמר השכירות: מורידים מהמוט ומקפלים, בתקווה להתאים אותם לחלונות הבאים.
חדר שינה מעוצב
חדר שינה בדירה שכורה. עיצוב: טל אגא. צילום: רן ארדה
קטן אבל חשוב

קיימת תמיד האופציה לקנות את המיטב של המיטב ולהשקיע באביזרים שתמיד פנטזתם שיהיו לכם בבית, ואז כמובן לשמור עליהם היטב ולהעביר בשעת השי"ן. אבל אם אתם מתלבטים בנוגע לעלויות, תוכלו לחפש אביזרים בשוקי הפשפשים או באתרי החלפות ויד שנייה, לקחת מהדודה, לאמץ מהסבתא ולהשלים בפריטים קטנים ולא יקרים שנמכרים בכל החנויות והרשתות. גם חנויות העודפים יכולות להוות אופציה טובה למציאות, ובכל מקרה מומלץ לא להתקבע במחלקה ייעודית לחדר שעבורו אתם מחפשים אביזרים. לאמבטיה, למשל, חפשו דווקא במחלקות המטבח ומצאו חלופות מחוץ לקופסה. בהנחה שהסדר חשוב לכם לא פחות מהעיצוב, ואתם נוהגים לסדר את המיטה בחדר השינה, תוכלו להוסיף שמיכה בצבע בולט או בדוגמה מיוחדת שתעשיר את מראה החדר, ותחמם אותו, לצד שאר הפריטים שבחרתם עבורו.
כשתיגמר השכירות: מה זאת אומרת? הכול שלכם, ונכנס לארגז.
שולחן סלון צבעוני
אבזור בסלון. עיצוב: טל אגא. צילום: טטיאנה פאוטוב
553
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רעיונות יפים וישימים

פרקט...
האמת שהפרקט כבר עושה את רוב ההבדל ואם זה לא מפריע לבעל הבית.. זה שווה

שאלה
מאיפה הוילונות המקסימים עם הפסים?

שולחן הסלון
מהיכן שולחן העץ הסלוני שבתמונה השלישית מסוף הכתבה?

תגובה לשאלה השולחן ה3 מלמטה
השולחן נקנה בפרוג'טי.

בודק...