אשליה מהמזרח: הפנטהאוז הכי תאילנדי בישראל

בפנטהאוז הזה יש הכל: בריכה, גינה, תקרה משגעת ובעיקר אווירה רגועה של חופשה מתמשכת במזרח הרחוק. פלא שהדיירים מרגישים כמו בוילה למרות שהם אי שם על הגובה?

280 מ"ר מ"ר
קורין לוי


 

המקום: מרכז הארץ

 

 

את חווית הביקור בפנטהאוז הזה, שממוקם באחד ממגדלי המגורים במרכז הארץ, אפשר לתאר כגיחה מהירה לאחד מהאיים האקזוטיים במזרח הרחוק. דלת הכניסה הענקית מובילה את מי שמבקר כאן הישר למרכז אזור האירוח והמרפסת הגדולה ומצדה השני של דלת הכניסה שמורה פינה מפנקת לצפייה בטלוויזיה ולמפגשים משפחתיים.

סלון בפנטאוז

 

את ההפרדה בין שני האזורים יוצר המטבח והבית כולו מוצף באור טבעי שחודר פנימה מחלונות גדולים ומתוכננים היטב. אלמנט דומיננטי בבית שמדגיש את הסגנון ויוצר אחידות הוא, ללא ספק, התקרה הייחודית, וכך מעל כל שטחי האירוח והאזור המשפחתי 'מרחפות' תקרות משופעות עשויות עץ מהגוני עם מילוי של משטחי במבוק מיוחדים. התקרות עטופות בתאורה נסתרת המדגישה את הניתוק בין התקרות, ותפקידן הוא להדגיש את ההפרדה בין אזור לאזור על אף שכולן למעשה יוצרות חלל אחד גדול. אותה התקרה מהווה גם רקע הולם למוטיבים שמאפיינים את הסגנון ומחזקת את תחושת הבית הפרטי על אף שזו דירה בבית משותף.

 

סלון גדול מעוצב

 

גג קש מעוצב ויוקרתי

 

חלל בית גדול מעוצב

 

מטבח ושולחן אוכל מעץ מעוצב

 

שולחן אוכל גדול מעוצב בסגנון מודרני כפרי

 

 

מסדרון ארוך שמוביל אל חדרי השינה, מקיף את ציר הבניין המרכזי ולמעשה מפריד את אזור השינה מהאזור החברתי. נושא הפרטיות היה חשוב מאוד לדיירים ובהתאם לכך הוחלט ליצור הפרדה גם בין הסוויטות של הילדים כשאת נקודות ההפרדה, המשמשות כאלמנט אדריכלי מקורי ששובר את האורך הלא מבוטל של המסדרון, הוחלט לנצל למיקום חלונות גדולים. שלושה חלונות צרים וארוכים ממוקמים בקו ההפרדה שבין הסוויטות ודרכם נכנס אור טבעי ביום ומלאכותי בלילה. בנוסף לכך, מבעד לכל חלון נשקפת צמחייה טרופית צפופה – מוטיב שחוזר בכל הבית שמהדק את החיבור אל החוץ והירוק הדומיננטי בסגנון הנבחר. בנוסף, לכל אחד מהחדרים יש גם מרפסת צמודה ובמרכז החלון הגדול שבכל אחד מחדרי הילדים קבוע מסך טלוויזיה שממוקם מול המיטה.

 

מסדרון חדרים

 

חדר שינה מעוצב

 

חדר שינה ילד עם מרפסת

 

חדר שינה ילדה מעוצב

 

חדר שינה ילדה מעוצב

חדר שירותים ילדה מעוצב בריקים

 

ביחידת ההורים מודגשת האווירה הרומנטית כשאת החדר עוטפות מחיצות שמסתירות ומגלות, הבנויות מעץ בעבודת יד, ומעל 'מרחפת' תקרה זהה לזו המצויה באזורים החברתיים. מחיצה אחת מבין כולן, המשמשת כמבואה לחדר, מסתירה ארון רחצה המשתלב בחלל הפתוח של החדר. ביחידת ההורים נקודת החיבור לטבע ממוקמת במקלחת רחבה וגבוהה כשצלע אחת שלה בנויה זכוכית שקופה ובגבה צמחייה טרופית צפופה. שאר המקלחון הבנוי מאבן טבעית וממשיך את הקיר החיצוני, עשוי מסוג האבנים שבהן נהוג להשתמש במפלים מלכותיים ואותה אדנית נראית גם מאזור השינה, ממנו ישנה גם יציאה ישירה לבריכה ולג'קוזי הצמוד לחדר.

 

המרפסת הענקית, אשר לה ניתנה תשומת לב מרבית, כוללת את כל הפינוקים המאפיינים חצר בית פרטי: בריכת שחייה-גלישה, מטבח חיצוני, פינת בר, סלון מוגבה על במה וגינה המרחפת מעל פני המים ומודגשת באמצעות תאורת לד שמחזקת את הניתוק בין המפלסים, ג'קוזי, פינת אוכל וכמובן פינות שיזוף. הפרגולות המוכרות מחופי הים שבאזורים האקזוטיים, משלימות את האווירה. אם שואלים את האדריכלית, קורין לוי, ומבקשים ממנה לסכם את הפרויקט היא מצהירה: "זה אחד מהבתים האהובים עליי ביותר, לכל פינה ופינה בבית הקדשתי המון התייחסות וחשיבה, תוך כדי בדיקה חוזרת ונשנית לקבלת החלטה נכונה. בעיקר אני מאושרת שהצלחתי ליצור התאמה מרבית לדיירים הגרים בבית".

 

חדר שינה מעוצב אלגנטי

 

חלל בית מעוצב

 

עיצוב מיושן כפרי

 

כיור שירותים מעוצב בסגנון מיושן ועץ

 

מקלחת בריקים שחורים

 

חדר שינה הורים מעוצב

 

חצר הבית גקוזי

 

 

חדר שירותים חוץ מעוצב

 

 

חדר שירותים מעוצב

 

 

חצר בית מעוצב

 מרפסת בית מעוצב
בריכה ביתית מעוצבת
בריכה ביתית מעוצבת
רשימת ספקים חלקית:
חלונות ואלומיניום: מרווין
צבע: מעודד צבעים
שטיחים: בית השטיחים והפרקט
פרגולה: קנה קש
בריכה: יגל

 

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...