לעצב לפי הלב: צעירה ולא מתפשרת

לירן בן איבגי שהחלה את לימודי האדריכלות כתלמידת תיכון, ידעה כבר אז שזהו עתידה המקצועי. היא המשיכה לעתודה כהנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים ואחרי כמה שנים של התעסקות במקצוע גילתה את הסגנון המועדף עליה – כפרי, טוסקני ופרובנסי

עיצוב ואדריכלות: לב אדריכלות

לירן בן איבגי שירתה באושר בפיקוד העורף במחלקה לאישור תכניות אדריכליות. התפקיד המיוחל ניתן לה הודות ללימודי תיכון במגמת אדריכלות ולאחר מכן כהנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים. מיד עם שחרורה היא פתחה, באומץ רב יש לומר, את משרדה – 'לב אדריכלות' ומאז ועד היום במשך 18 שנה פוריות היא מעניקה ללקוחותיה בתים שכיף לחיות בהם. היא קפצה לבריכה המקצועית מבלי לבדוק את חום המים, כשהפרויקט הראשון שלה היה בנייה של ארבע יחידות דיור במסגרת שני בתים דו משפחתיים שנועדו לקרובי משפחה אחת. את הפרויקט הזה סיימה בהצלחה רבה, לאחר שלא היססה ללמוד תוך כדי עשייה – לימודים שעל פי דבריה לעולם לא יכולים להתבצע במסגרות חינוכיות כלשהן. היא הוסיפה וציינה שהניסיון בשטח הוא המורה הטוב ביותר, ואכן התוצאות מדברות בעד עצמן עד היום.

בית בעיצוב כפרי מעץ

 

בתחילת דרכה היא התאימה את עצמה לדרישות הלקוחות, כולל יישום סגנון העיצוב המועדף עליהם, עד שבשנת 2003 היא עיצבה בית בסגנון טוסקני בהוד השרון. במהלך העבודה, ובעיקר כאשר נוכחה בתוצאות, היה ברור לה מה הסגנון שבו היא רוצה לעסוק ואותו היא יודעת ונהנית לבצע. באותה עת כבר החליטה להתמקצע במראה הכפרי, טוסקני ופרובנסי. היא הרחיבה את ידיעותיה בכל הקשור לחומרים המרכיבים את שלושת הסגנונות, ברזל, בריקים בגוונים שונים, הרבה שילובים של עץ וצבעים רגועים הנעים על גוונים שונים של לבן, בז' ואפור בעצמות צבע שונות.

עבודותיה של לירן בן איבגי מצטיינות בהתאמה מדויקת ומדוקדקת לצרכים הפונקציונליים של הלקוחות. בטרם היא ניגשת לעבודת התכנון והעיצוב היא מוודאת לפרטים את דרישות, רצונות וצורכי הדיירים. בהתאם לכך היא מבצעת את החלוקה לחללים ולתכנון הבית, כאשר לאורך כל מסלול התכנון ברור לה איזה עיצוב יתאים לכך, ובהתאם לזה נבחרים החומרים. אנשי המקצוע המלווים את לירן במשרדה מאפשרים ללקוחות לקבל שירות מקיף, מתוכניות והשגת אישורים, דרך פיקוח בנייה ועד עיצוב לפרטי פרטים כולל סטיילינג, כשהיא אישית מעורבת בכל אחד מהשלבים. אלמנט חשוב שמאוד בולט בפרויקטים של לירן בן איבגי הוא הקשר ההדוק בין חיצוניות הבית למראה הפנימי שלו, וזאת בזכות העובדה שהכול נעשה על ידה ועל ידי מקצוענים העובדים במשרדה – התכנון האדריכלי, העיצוב הסביבתי ובעיקר עיצוב הפנים המחבר בין כולם ומכתיב שפה אחידה והומוגנית לכל הבית. להמחשה הנה לדוגמה שני בתים מעשה ידיה:
הבית הראשון הוא חציו של מבנה דו משפחתי, המבוסס על בריקים בגוון בהיר. בתוך הבית, בקומת הקרקע התייחסה לירן לנושא גובה התקרה, כשהבדלי הגובה מדגישים את האווירה הנדרשת. באזור שמיועד לבני המשפחה לצפייה משותפת בטלוויזיה, בפינת העבודה הביתית ובמטבח עוצב המקום עם תקרה נמוכה. באגף השמאלי המיועד יותר לאורחים ותחושת הגודל והמרחב חשובה בו, התקרה גבוהה ומאגף זה יש יציאה לחצר האחורית הכוללת מרפסת עם קירוי כפול של גג רעפים. בהתאם לבקשת הדיירים ומתוך התאמה מרבית לסגנון הבנייה והעיצוב הקפידה לירון להעניק לבית מראה של בית בודד, והשתדלה ככל האפשר להסתיר את העובדה שהבית למעשה הנו חציו של מבנה דו משפחתי.
עמודי בריקים בבית
חלל בית בסגנון כפרי
סלון בייתי בסגנון כפרי
ספת רביצה חומה
רצפת פרקט בבית פרקט
אי אוכל במטבח מעץ
מטבח כפרי מודרני
מסדרון מפרקט בבית
שולחן מעץ במטבח
חלל בית כפרי
מרפסת בית פרטי
בבית השני השתמשה לירן בבריקים כהים שאליהם היא התאימה את  יתר החומרים: תריסי עץ, עבודות ברזל וריהוט בגוונים הולמים. כאן העדיפו הדיירים חלל חברתי גדול ומרווח שכל האלמנטים כלולים בו. בנוסף בקומת הקרקע הוכשרה יחידה נפרדת לסבתא הגרה עם המשפחה. כהשלמה למראה הבתים הטוסקנים, עיצבה לירן גינה צפופה שופעת צמחייה כפי שנהוג לראות במקור הטוסקני.
חלל בית בסגנון טוסקני
סלון מודרני עם פרקט
גרם מדרגות מעץ
עמודי בריקים בבית פרטי
חלל בית פרטי כפרי
חלל בית פרטי
תנור וינטאג'
פרקט עץ בבית
שולחן עץ עגול
גרם מדרגות
רשימת ספקים חלקית:
חיפוי ריצוף ברזים וכלים סניטריים – ויה ארקדיה
ריצוף best stone
פרגולה+ גג אבנר לוי
דלתות – דלתות המושב
חלונות מרווין
צבע נירלט
ריהוט פנטהאוס
עבודות גבס ירון עברון

לעצבלב
23 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שער בטיחות
עיצוב עדין, פונקציונלי ,מדוייק ונעים. אשמח לדעת היכן ניקנה שער הביטחון למדרגות.

לא צעיר ולא לא-מתפשר. בינוניות אפרורית

טוסקני, פרובנסי...להתעלם ממיקומנו הגיאוגרפי
מרשים אותי כמעין ניתוק מלאכותי של הפנים מן החוץ.ודאי ניתן למצוא אלמנטים מגשרים החסרים כאן.

מושלם! עד הפרט הכי קטן
הבית מדבר באותה שפה, כל הפרטים מתחברים בצורה הרמונית

טוסקני, פרובנסי...להתעלם ממיקומנו הגיאוגרפי
מרשים אותי כמעין ניתוק מלאכותי של הפנים מן החוץ.ודאי ניתן למצוא אלמנטים מגשרים החסרים כאן.

נגרות
מי עשה את הנגרות בבית? אשמח לפרטים

מושלם

בלי הכותרת, חשבתי שמדובר
באירופה ...נהדר בהחלט אווירה של חו"ל בעייני הצליחה להעביר את המסר !!!! כל הכבוד יש לה את זה :)

הפרקט יפה איזה פרקט זה?

התגובות המרושעות מגיעות דווקא מקולגות
קשה לכם להיות עדים להצלחה של מישהו אחר, גם אם הם השקיעו פחות שנות לימוד מכם. הנדסאי אדריכלות מורשי חתימה למבנים פשוטים וכל עוד זה מה שהם מתכננים-הכל בסדר. תלמדו לפרגן

הנושא הטוסקני מוצה למוות ממונג׳ק,כשניסיון החיקוי
כאן ברור לחלוטין,אחד לאחד. גם הוא מוצה מזמן. זה הזמן להתקדם ולעבור לסגנון פחות מיושן ועמוס, הבריקים שייכים לעבר... בנוסף,מצד אחד קירות ריקים ומצד שני ספות מבולגנות ולא שייכות. לא ראיתי קו של עיצוב,רק כתבה פרסומית מיותרת.

חבר'ה, פרגון זו לא מילה גסה!
עם כל הכבוד, לא מדובר ברופא ולא במהנדס האמון על בטיחות המבנה, מדובר בעיצוב! לא מעצב דעת קהל ואף לא פיקוח נפש! על טעם ועל ריח...מלבד לתלות את הילדה בכיכר המדינה, אמרתם כמעט הכל. די, תתבגרו! לילדה המעצבת, החום שהעיצוב שלך משדר, הוא כמעט מוחשי, עד כדי רצון להלך יחפים בחללים המעוצבים שלך.

לא אוהבת את הסגנון
הסגנון הטוסקני מתאים לטוסקנה. פה בארצנו היבשה והחמה זה נראה כבד ומצועצע ולא אותנטי.

לא הבנתי
איפה בדיוק האומץ ואיפה הבשורה העיצובית? חוץ מקופי פייסט של אלמנטים שחוקים לא רואה כלום.

אבסורד
נשים בצד את הבנייה הלקויה ועצם זה שהמעצבת לא אדריכלית - סליחה אבל שילוב הסגנונות הבחירות בחומרים (בריקים ומדרגות זכוכית?!) לקויה בצורה שצורמת לעין. שילוב אלמנטים שלא מתאימים ביחד - בחירת גופי תאורה לא מתאימים כלל לא אחד לשני ולא לחלל.

אבסורד
נשים בצד את הבנייה הלקויה ועצם זה שהמעצבת לא אדריכלית - סליחה אבל שילוב הסגנונות הבחירות בחומרים (בריקים ומדרגות זכוכית?!) לקויה בצורה שצורמת לעין. שילוב אלמנטים שלא מתאימים ביחד - בחירת גופי תאורה לא מתאימים כלל לא אחד לשני ולא לחלל.

ל- 14 איזה שטויות כתבת
ולכל השאר באמת כואב לראות את הרשעות והקנאה שבוקעת מליבכם .אני דווקא בעד בריקים תמיד מכניס חמימות ,המודרני והקר הרבה יותר לעוס וחסר אופי מפרגנת לכי עם ליבך . אגב אף אחד פה לא המציא משהו כולם מושפעים מכולם אז מספיק עם הצביעות.

עיצוב עייף ומיושן ממוחזר ומבולגן.

אבסורד
נשים בצד את הבנייה הלקויה ועצם זה שהמעצבת לא אדריכלית - סליחה אבל שילוב הסגנונות הבחירות בחומרים (בריקים ומדרגות זכוכית?!) לקויה בצורה שצורמת לעין. שילוב אלמנטים שלא מתאימים ביחד - בחירת גופי תאורה לא מתאימים כלל לא אחד לשני ולא לחלל.

בית יפה מאד
נעים, רגוע, בעל אופי ואמירה, לא מצועצע.

מקסים !!!

תגובה
מקסים . . . מקסים . . .מקסיםץ . . . אוטנטי. . . פרגמטי. . . בלי שטויות. . . אהבתי

אני חושבת שהבית הראשון מקסים ביותר!!!
מתוכנן יפה מאוד ונח לבית עם ילדים מקסים בעייני לשני פחות התחברתי..

בודק...