אתגר המגרש: איך מכניסים וילה מעוצבת באחד עשר מטרים

מה עושים כשלרשותכם שטח מגרש צר ואתם חולמים על וילה רחבת ידיים, צבעונית, פרקטית ונוחה? קבלו את האדריכלים נוימן חיינר, שלקחו על עצמם את המשימה והפכו את האתגר לעיצוב מיוחד עם הפתעה

190 מ"ר
613 מ"ר
עמית גושר
נוימן חיינר אדריכלים
נוימן חיינר אדריכלים

 

למה הווילה המעוצבת היא למעשה קומה בבניין משותף?

בנוסף לממדים הבעייתיים של המגרש ומבנהו המשופע, הלקוחות של נוימן חיינר ביקשו שביתם יתוכנן על מפלס אחד, שיהיו בו מרחבים גדולים, פתחים רחבים ובעיקר שיהיה צבעוני, שמח, פרקטי ונוח. משימה כמעט בלתי אפשרית. את הפתרון הבסיסי מצאו האדריכלים בהגדרת ייעודו של המבנה, במקום בית פרטי הם קיבלו התרים לבניית בניין משותף. שתי קומות הבניין נבנו מעל קומת מרתף, שהותאמה למבנה המשופע של המגרש. האדריכלים נהנו מאחוזי בנייה גבוהים והדיירים זכו בקומה נוספת שיועדה להשכרה.

סוויטת הורים מפנקת - חדר רחצה

וילה מעוצבת בין קומה להשכרה לבין מרתף חנייה

סוויטת הורים מפנקת - חדר רחצה
עיצוב: מירית ולד צילום: אושר גולן

הווילה המעוצבת ממוקמת בין קומה להשכרה לבין מרתף חנייה

בחלק מהמרתף שהותאם לשיפועו של המגרש והוא שייך לבעלי הבית, תוכננה חנייה. ביתם משתרע כמפלס אחד על פני שטחה של קומת הביניים. נכנסים אליו ישירות  מרחוב צר ושקט. להענקת תחושת פרטיות לבעלי הבית, בדירה העליונה זאת שהיועדה להשכרה, במקום החלונות שמהם אפשר היה להשקיף על גינתם הפרטית של הדיירים, תוכנן פטיו גדול מעל הכניסה ופתחים גדולים לכיוון מרפסת תחומה.

וילה מעוצבת

המרחב החברתי בווילה המעוצבת - במבט מהחצר האחורית

וילה מעוצבת

מה השפיע על בחירת הקונספט לעיצוב הווילה?

אחרי הפתרון האדריכלי,  בעיצוב הפנים התגלו כמה אלמנטים שהשפיעו על בחירת הקונספט ההולם לווילה צרה וארוכה. קודם כל, נדרשה תשובה לאילוץ תכנוני שהוא קיר בטון ארוך שנמשך לאורך כל הדירה. אחר כך, נלקחו בחשבון שתי בקשותיהם העיקריות של הדיירים, והם: מרחבים גדולים וצבעוניות עליזה. סוגיית המרחבים נפתרה באמצעות פתיחת הבית אל החוץ, בכול כיוון אפשרי, וחלוקת החלל בצורה כזאת שכול החדרים במרכז וכל אחד מהם משתרע על כל רוחבה של הווילה. לאורכה, בקצה אחד ממוקם המרחב החברתי שפתוח לחצר ובקצה השני, יחידת המגורים הפרטית של הדיירים אליה נכנסים דרך דלת שעוצבה בהשראת ציוריו הצבעוניים של מונדריאן.

 

עיצוב פנים בבית פרטי

על קיר הבטון המאורך עוצבה ספרייה צבעונית בשילוב אמנות

עיצוב פנים בבית פרטי

מטבח ממש לא סטנדרטי, למה ואיך?

מול קיר הבטון, בצדו האחד של קיר שלא מגיע עד התקרה רק מהווה חיץ, נקבע מיקומו של המטבח. תכנונו ועיצובו הותאמו למשפחה שמרבה לשהות בו שעות ארוכות, כי הם אוהבים ומרבים לבשל ובאותה מידה נוהגים לארח, כמעט כמו מסעדה.  לכן, כמתבקש מאליו נבחר סגנון עיצוב תעשייתי במראה מודרני עם טוויסט צבעוני. בין שני קירות מחופים בארונות אחסון וגומחות למטרות שונות, תוכנן ועוצב אי גדול שמורכב ממשטח עבודה ואכילה רחב ממדים, מתחתיו, לוקרים עשויים פח צבועים בכחול. בקצה המשטח אל מול היציאה לחצר הותקן על עמוד מסך הטלוויזיה.

מטבח בבית פרטי

החיץ בין המטבח למרחב החברתי נוצל לארון אחסון וגומחות שימושיות

מטבח בבית פרטי
עיצוב מטבח בית פרטי

כל חדרי הבית עוצבו בקו מקביל ומתמשך ביניהם גם המטבח שפתוח משני צדדים

עיצוב מטבח בית פרטי

המרחב החברתי משתלב בעיצוב כל הווילה בהתאם לבקשות הדיירים

בקשה נוסטלגית שנובעת מהרצון והכוונה לשמר זיכרונות ילדות שמחים. לשם כך ביקש בעל הבית לשלב בעיצוב רהיטים ישנים שהיו שייכים להוריו.  הבקשה השנייה, מאוד מודרנית ועכשווית, הועלתה אחרי שהסתיימה יציקת הבטון של התקרה. המראה החלק והאחיד של הבטון היצוק והמוחלק, מאוד מצא חן בעיני הדייר והוא ביקש להשאיר אותו ללא תוספות של גופי תאורה. לכן, לכל גופי התאורה שהיו אמורים להיות תלויים מהתקרה נמצא פתרון אחר. והבולט מכולם הוא גוף התאורה מעל פינת האוכל שעשוי מוט מפלדה אשר מתחיל בזיז קבוע בקיר וממשיך עד אמצע החדר.

עיצוב פנים בית פרטי

תקרת בטון חשוף, כורסאות מבית ההורים וגופי תאורה צמודים לקיר

עיצוב פנים בית פרטי
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מרהיב בפתרונות ועיצוב. יוצא מן הכלל.

רק עברית מאונגלזת, למה? הבית לא מרגיש דבר. הבית נחווה ... האם מלחמתי לשוא?!

בודק...