בלי פשרות: שיפוץ בגדרה עם נוף להרים

בית מיושן עבר חלוקה מחדש, כולל קביעת הכניסה בקומה הראשונה דווקא. תהליך העיצוב התחיל בייעוץ לצבע והמשיך לעיצוב פנים מלא. התוצאה: בית מודרני ואסתטי עם נוף פתוח להרי ירושלים

1.5 מיליון שקלים, כולל בניית פנים, חוץ וסטיילינג
270 מ"ר
סוזי לוינסון
ירון תנעמי
ליה סלה

בית מוזנח וישן בן שלוש קומות נרכש על ידי זוג עם שני ילדים גדולים עם כוונה לשפצו לפני הכניסה למגורים. תכנון הפנים הקודם שלו כלל הרבה מאוד חדרים קטנים, שחלקם ללא חלונות, מה שחייב להוריד את כל הקירות הפנימיים ולתכנן אותו מחדש. אילוצים אלה הקשו על עבודת העיצוב והשפיעו עליו מאוד.

בשלב הראשון עבדו הדיירים מול מהנדס וקבלן, שברו את קירות הפנים וחילקו את הבית מחדש למרתף, שנועד לשמש כקליניקת קוסמטיקה וכיחידת דיור לבן החייל; קומה ראשונה, בה סלון, מטבח ופינת אוכל וכן חדר רחצה וחדרו של אחד הבנים שלומד בחו"ל. מקומה זו קיימת יציאה לחצר אחורית; וקומה שנייה, בה יחידת הורים, שכוללת חדר שינה, חדר ארונות ואמבטיה וכן חלל משרדי לבעל הבית ומרפסת. הוחלט שהכניסה לבית תהיה מהקומה הראשונה, כדי למנוע כניסה מהקליניקה.

המעצבת הגיעה לפרויקט למטרה ראשונית של ייעוץ בנוגע לצבעי הבית והחלונות, לפני הנחת הטיח, אך בעקבות חיבור מצוין בינה לבין בעלת הבית החליטו בעלי הבית לבקש ממנה לטפל גם בנושא עיצוב הפנים, בחירת הריהוט, החלונות הפנימיים ואף עיצוב החוץ.

המטרה הראשונית של המעצבת היתה להקשיב לכל אחד מבעלי הבית ולייצר עבורו את החלל שהוא צריך ורוצה. המטרה הנוספת שניצבה לנגד עיניה הייתה להפוך את הבית ממיושן במראהו הכללי לבית מודרני ואסתטי ככל האפשר. מאחר ששביל הכניסה לקומת המגורים היה ישן והרוס, הדיירים ביקשו מהמעצבת לעצב שביל כניסה חדש. עקב הכמות הרבה של המדרגות הוחלט לבנות מדרגות עגולות עם כיכר, ובהמשך להרחיב אותן כשמשני צדדיהן עציצים ומעקות בטיחות, כדי להעניק עיצוב יצירתי ומעניין יותר.

מה שיוצר את הייחודיות בעיצוב הבית זו השפה החדשה של שבירת חוקי העיצוב והרכבתם מחדש. פריטים שכביכול לא מתאימים הופכים יחד להרמוניים ומשתלבים. הרהיטים של איקאה קיבלו חיים חדשים לצד נגרות פרטית, אקססוריז ופריטי עיצוב מיוחדים.

אין כאן עיצוב אחיד לכל הבית. אפילו הריצוף שונה בכל קומה… מה שהניע את המעצבת היה צרכיו וטעמו האישי של כל דייר.

בסלון עמדו בפני המעצבת שני אילוצים – האחד הוא קיר בעל שני עומקים, שבו יצרה מזנון ארוך שהשתלב עם הקיר. השני הוא עמוד קיים במבנה, שחילק את הסלון לשני חלקים, מה שיצר מעין חלל ריק. לאחר חשיבה מעמיקה בעניין, הוחלט להציב שזלונג גדול מהסטנדרט, שנעים לרבוץ עליו, לעבוד עליו עם הלפטופ וכד׳, מה שהפך לפריט מאוד מפנק בחלל ואהוב על בני הבית ואורחיהם.

אחרי שהמטבח תוכנן, החליטה המעצבת לפתוח חלון פינתי לכל אורך השיש במטרה ליהנות מהנוף המרהיב והפתוח, שנשקף מהחלון עד הרי ירושלים. לחלקו האחד של עיצוב המטבח נבחרו חומרים פשוטים יחסית כדי לשמור על המסגרת התקציבית. כדי שהעץ לא ייראה פשוט מדי, הוספו פריטים ייחודיים כדוגמת חריצים לארונות, שנוצרו במפעל בהנחיית המעצבת. הצד השני של המטבח, שקרוב לפינת האוכל, עוצב עם תוספת סרגלים מסביב וידיות מעור, שהוכנו בהזמנה מיוחדת אצל סנדלר.

בקומה השנייה עוצבו החללים על פי צרכיהם ורצונם של בעלי הבית. כך המשרד בעל קווים גבריים וכהים, בעוד שחדר השינה הרבה יותר עדין ורומנטי. גם בחדר השינה הורחב החלון ונפתח עם דלתות יציאה למרפסת. הדלתות שנבחרו הן דלתות צרפתיות שעוצבו על ידי המעצבת ונצבעו בצבע שעורבב על ידה מכמה צבעים שונים. כדי להוסיף ממד רומנטי לחדר השינה נוספו אח, נרות ופריטי נוי רומנטיים מגוונים, ועבור החלון השני בחדר השינה נתפר וילון מבד של שמלות כלה.

רשימת ספקים חלקית:

קרמיקות וכלים סניטריים: חלמיש

ריהוט: אייטמס גלרי

ריהוט משלים: שוורץ הום קולקשן

ספת המתנה: עופר הרפד יפו

תאורה: קרני תכלת

מנורות חדר שינה ומטבח: לייה סלה

פסל גדול בסלון: אורית לוי, רמת השרון

שטיחים: צמר שטיחים יפים

אביזרים: sage, סיאם, שוורץ הום קולקשן, אייטמס גלרי ועוד…

ריצוף חוץ: אופוריה

ציורים: לייה סלה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...