לחשב מסלול מחדש: הבית שתוכנן מאפס בזמן השיפוץ

לא תמיד יש לנו אומץ להודות בטעויות ולשים את הרגל על הברקס באמצע השיפוץ, אבל כשהתוצאה היא בית שלא בהכרח מתאים לצרכים – בהחלט כדאי לעשות את זה. הנה דוגמא חיה

250 מ"ר
דן ברש

הדיירים: משפחה בת 5 נפשות
המקום: איזור שוהם

חשוב לזכור ששיפוץ בית הוא תהליך דינמי, ואסור לפחד לשנות אותו בכל שלב שהוא. לפני יותר משנתיים התחילו דיירי הבית שיפוץ מאוד מורכב שמטרתו הייתה לתכנן אחרת את החלל הציבורי בקומת הכניסה ולנצל את עליית הגג. תוך כדי התכנון הם החלו להרגיש שהם לא באמת מרוצים, אבל כמו שקרה לדיירים רבים לפניהם, הם לא מצאו את התעוזה לעצור ולעשות חשיבה מחדש, וכך יצא השיפוץ לדרך. כשהתוכניות התאורטיות החלו להפוך למציאות, התחוור להם יותר ויותר שהם לא שלמים עם התכנון.
אחרי שיחה מעמיקה עם המעצב ותחקור יסודי של צרכיהם בוצע תכנון חדש לחלוטין של הפרויקט. לא היה מנוס אלא להיפרד מהקבלן, לעשות הפוגה ולהתחיל תכנון מפורט ותוכניות עבודה מחדש. נכון, רוב הדיירים רוצים פשוט לסיים את העבודה מהר ככל האפשר, להיפרד מהפועלים ולקבל בחזרה את שלוות החיים, הסדר וניקיון. אבל בשביל שבעות רצון אמיתית, לפעמים צריך פשוט לעצור את הספינה ולכייל שוב את המצפן.
תכנון הבית חייב לשקף את הצרכים העדכניים של בעלי הבית, ולא לאלץ אותם לדרך חיים שכבר אינה מתאימה להם. במקור הבית תוכנן כך שחדר השינה של ההורים צמוד לחדרי הילדים. אבל הילדים גדלו, ואיתם הגיעו החברים וגם ההמולה והרעש. בעלי הבית הבינו שזה הזמן לקבל את הפרטיות שלהם בחזרה.
בבית, כאמור, הייתה קיימת עליית גג ענקית ובלתי מנוצלת לחלוטין, והוחלט להעביר לשם את יחידת ההורים במקום להשקיע את כל התקציב בחלל הציבורי "כי זה מה שרואים האורחים ואותם צריך להרשים".  ההחלטה במקרה הזה הייתה ברורה – קודם כל מפנקים את בעלי הבית. לכן תוכננה יחידת הורים מפנקת עם תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. התכנון בוצע כך שכל מתחם הלבוש והרחצה נפרד לחלוטין מאזור השינה, בדומה למה שרואים בד"כ בבתי מלון. כך שאזור המיטה נשאר נקי אינטימי, הרחק מהמולת ה"סידורים" האחרים. בנוסף מתקבלת תחושה נעימה ופרקטית באזור השינה, כאשר בן הזוג שמתעורר ראשון ומתארגן באזור הרחצה לא מפריע למי שעדיין ישן.
חדר שינה כפרי
חדר שינה עם נוף פסטורלי
 יציאה מהחדר שינה למרפסת
לאחר שהתכנון סגור לחלוטין, זה הזמן לחשוב על הלבשת הבית. הדיירים רצו בית אקלקטי עם נגיעות של שאבי-שיק. הבית מכיל פריטים רבים שנאספו במשפחה לאורך שנים, והיה חשוב לתת להם מקום של כבוד. וכך לצד רהיטים חדשים בסגנון וינטג', ובשילוב תאורה מחמיאה, הכל בא על מקומו בהרמוניה.
אז מה הלקח? הדבר החשוב ביותר שצריך לקחת הלאה מהבית הזה הוא שאסור אף פעם למהר בשלב התכנון. אפילו אם נדרשות 40 סקיצות, כי התכנון הוא בעצם האיפיון של הפרוייקט. אם הוא לא סגור מכל הכיוונים (אפילו עד לרמה של איפה לאחסן את המטאטא הדלי) – אין טעם להתקדם הלאה.
חדר רחצה כפרי
חדר רחצה כפרי
פינת איפור
סלון כפרי
סלון כפרי
בית חמים ונעים
פינת אוכל עץ
כיור
מרפסת
מרפסת עם ריהוט עץ
תאורה למדרגות דק
בית לפני שיפוץ
הסלון לפני
גג של בניין
עליית הגג לפני
בית פרטי
הבית לפני
תכנית לעליית גג
תכנית ריהוט עליית גג
553
403
37 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ואו!!!!
מדהים מדהים!! תתחדשו!

יחידת הורים מהסרטים
מדהים לראות איך ה״כלום״ לפני, הפך ליחידת הורים כזאת מדהימה. כל הכבוד למתכנן.

ירידה לפרטים מרשימה מאד!
הירידה לפרטים ניכרת בכל פינה של הבית. כיף לראות. תהנו מהבית!

תאורה מקסימה גם בתוך הבית וגם בחוץ

מדהים!

מרפסת מעלפת

מזמן לא ראיתי כזה בית מדהים!
הריהוט, הצבעים, הגינה, ואפילו הפינת איפור. כל פינה!!!! חבל על הזמן! ...קצת מקנאה..... ;)

כל הכבוד. עבודה יפה

חישוב מסלול מחדש
ממש ליד... ללא חן

מאיפה המנורה שמעל פינת האוכל?

ממש..ממש..וואו
מקסים..

מושלם
מעבר לתוצאה, אהבתי גם את החזון - לפנק את הדיירים ולא לחשוב על איך להרשים את האורחים. בסופו של דבר הרווחתם גם וגם. מתכנן אלוף

סוף סוף בית כלבבי
בית נעים מאד לעין, מעוצב נכון, צבעים נעימים ונראה שממש כיף לגור בו. עלית הגג מקסימה.

פשוט מושלם! שאפו לאדריכל ולבעלי הבית!

מאיפה המנורה שמעל פינת פינת האוכל??

מדהים מיוחד חינני ופרקטי

כל הכבוד לדיירים על האומץ
השיפוץ עלה בסופו של יפה. במקרים רבים לקוחות נסחפים במהלך הבניה/שיפוץ ומתקשים לשמור על הרצון/חזון המקורי. התיאבון גדל עם האוכל, החיפושים מעלים אפשרויות רבות מדי, ואנשים מתבלבלים ומאבדים מיקוד. ככה שטוב לעצור באמצע (רצוי לפני התחלת העבודות) ולבדוק איפה התחלנו ולאן אנחנו הולכים. הסטיילינג לא לגמרי קוהרנטי, וסובל מעודף "אקלקטיזם". המטבח מקושקש מדי. ההנמכה מעל פ.האוכל מכבידה, והבריקים המודבקים מכהים את החלל שממילא אין לו חלונות. אבל סך הכל התוצאה מרשימה.

מכירה את האדריכל - מומלץ בחום
דן ברש היה גם האדריכל שלנו. בחור מוכשר, מתלהב ומלהיב, ויסודי ללא גבולות. עברנו איתו ובזכותו תהליך חוויתי ומעצים. מומלץ בחום.

כיף לראות כזה פרוייקט מיוחד ומוקפד. שיחקתם אותה!

מה מחיר השיפוץ?

יוצא מהכלל !!! יפהפה !!!
כשזה יפה - זה יפה... טוב טעם !!!

מלא טעם, מלא חן.

תקציב שיפוץ
האם ניתן לקבל מה היה תקציב השיפוץ ? האם השיפוץ כלל תשתייות חשמל ומים ?

תגובות לשאלות
שלום לכולם, תודה רבה לכל מי שכתב משוב. כיף לשמוע דעות של אחרים על הפרוייקט. כמה תשובות: 1. המנורה מעל פינת האוכל מ"קלאס" ברחוב וולפסון בת"א. גופים נוספים מביתילי. 2. לא אכנס לתקציב הספציפי של הפרוייקט הזה, אבל אומר באופן כללי ששיפוץ בסדר גודל כזה שכולל החלפת תשתיות מלאה, עולה בממוצע כ- 5000-6000 ש"ח למ"ר כולל הכל (נגרות ותאורה). כמובן שזה משנה לפי רמת חומרי הגמר. שוב תודה על המשוב לכולם.

הבית המשופץ
הבית שופץ בטוב טעם... כל פינה שצולמה יפיפייה.

בית חמוד, נעים ומזמין. ח״ח לכל המעורבים בדבר

בית בית.
אהבתי כל פינה. טוב טעם, רגישות לכל פרט, צבעים נעימים ורגועים. תענוג!!!

שיפוץ נפלא ומפנק, יחידת ההורים מדהימה
נראה שהיתה חשיבה על כל פינה ופינה, הערה קטנה, לי מפריע באופן אישי הסולם בחדר הרחצה. אני הייתי נמנעת ממנו בבית כל כך יפה. בכל מקרה מאחלת הנאה מלאה לדיירים, ושאפו למעצב המוכשר.

נגרות מדהימה!
במיוחד אהבתי את הנגרות והתאורה בקיר הבריקים של פינת האוכל. ירידה לפרטים שלא רואים בכל פרוייקט. אדריכל תותח!

תודה לדן ברש על התגובות :)
המון תודה על השיתוף והתגובות לשאלות!!

איזה בית מהמם !!!!
ככה בדיוק אני רוצה ! מהמם. חמים. נעים. פרקטי. כל מה שאני הכי אוהבת. כל הכבוד !

איזה יופי של בית, ירוקה מקנאה

שיפוץ יפה. 250*5000 זה יוצא מליון ורבע
נראה פונקציונלי חוץ מקיר האבנים הפנימי שיצא מכל החורים לפי מחיר 5000 למר אותו נתתם בתגובה הבית 250 מר שופץ בכללותו. 250*5000 זה יוצא מליון ורבע. זה מחיר השיפוץ? האם זה מחיר השיפוץ? אני לא מבינה מה חוסר השקיפות בהצגת מחיר השיפוץ

ארונות בחוץ_מאיז

ארונות בחוץ_מאיזה חומרֹֹ
שואלת מאיזה חומר עשויים הארונות מחוץ למרפסת, ומה קורה כשמקבלים את מי הגשמים_ לא יורד גשם שם_ אני גרה וכותבת מבואנוס איירס, בירת ארגנטינה ARGENTINA שמחה מאוד לקבל את הניוזלטר של אתר ודיור שמזמן לא קיבלתי אותם ופשוט התגעגעתי אליהם. יישר כח!

חומר הארונות בחוץ
בתשובה לשאלה שבתגובה 35: כל עבודות העץ בחוץ מעץ איפאה שעמיד לגשם, וגם לשינויי מזג האוויר הקשים בארץ. ניתן לעשות את העבודה בחצי מחיר אם עובדים בעץ אורן. ממליץ עליו רק במקומות מוצלים, כי עץ האורן רך יותר, ומחזיק מעמד פחות בשינויי מזג אוויר קיצוניים כמו שיש בארץ. בהצלחה

מקסים!!! פנינה אמיתית!
אהבתי במיוחד את יחידת ההורים המפנקת ואת החשיבה על הפרטים הקטנים. בית מקסים, עבודת עיצוב מעוררת השראה והעיקר שלדיירים יהיה נעים לשהות בו ולחזור אליו בסוף יום :)

בודק...