עומד על שלו: שיפוץ בבית פרטי שהתגבר על כל העמודים

קיר תומך ארוך מדי ושפע עמודים קונסטרוקטיביים לא היוו מכשול בהכנסת אור, אוויר וסטייל לבית המשפחה. נהפוך הוא: חלקם הוסרו וחלק אחר נטמע או הוסתר היטב בעיצוב הפנים

800,000
200 מ"ר
ענת רגב

מספר נפשות בבית: זוג + 3 ילדים

מיקום: יבנה

משפחה, שהתרחבה לא מכבר מארבע נפשות לחמישה, התגוררה במבנה ישן בן 35 שנים, שגודלו  120 מ"ר בנוי וכבר לא התאים לצרכיה. שלושה חדרי השינה, מטבח קטן וסגור, חוסר בפתרונות אחסון, פינת אוכל צפופה שאינה ניתנת להרחבה, חדרים קלסטרופוביים ומעט מאוד אור ואוויר טבעיים שנכנסו לבית הכריעו את הכף להרחבה של הבית מארבעה לשישה חדרים בגודל כולל של 200 מ"ר בנוי.

 

תחילת העבודה, שתכנונה התגבש במשך כשנה, כללה דילמה משמעותית: האם לתכנן קומה נוספת ולהשאיר את גינת הבית כמו שהיא, בגודלה המקורי, או להרחיב את הבית על חשבון הגינה ולהשאיר אותו חד קומתי, ללא מדרגה אחת. לאחר לבטים רבים הוחלט להתרחב לכיוון הגינה ולהשאיר את הבית בקומה אחת.

 

חלל בית פרטי מרווח

סלון מפנק כפרי

 

סלון ומטבח עם חלונות בלגיים חלונות בלגיים: כוכב אלומיניום

 

לאחר לא מעט ורסיות של תוכניות שנעשו על ידי האדריכלית, גובשה פה אחד תוכנית מוסכמת והחלה מלאכת תוכניות העבודה, שנעשו בשיתוף מלא עם מהנדס בניין צמוד. גם בשלב תוכניות העבודה צצו אתגרים נוספים ודילמות לא פשוטות, מאחר שהבית נבנה בתחילת שנות השמונים במסגרת פרויקט צבאי, ברמה קונסטרוקטיבית גבוהה מאוד עם מקדמי הגנה רבים.

פינת אוכל מרובעת מעץ

 

מטבח בסגנון כפרימטבח בסגנון כפרי: מטבחי מיכאלו

 

ארונות אחסון במטבח

 

תנור וינטאג'

 

פינת אוכל מעוצבת כפרית

 

בבדיקה ראשונית עם המהנדס התגלו עמודים רבים במרחקים קטנים מהסטנדרט, וקיר תומך ארוך מאוד שכולו בטון מזוין. הוחלט להוריד חלק מהעמודים ואף חלק קטן מהקיר התומך באישור המהנדס, ועל פי הנחיותיו נוספו חיזוקים של קורות פלדה שהוצנעו על ידי חיפוי גבס בשילוב תאורות שקועות ונסתרות. כמו כן, הושארו עמודים במרכז הסלון, בקיר הפלזמה ומימין לכניסה – וקיבלו במה עיצובית משלהם, המשתלבת בצורה מושלמת בחלל המגורים.

 

שולחן אוכל

 

שולחן אוכל מעץ

 

פרקט כל הבית

 

פרט להתמודדויות התכנוניות ניתן דגש על הוספת שני חדרים לפחות והרחבת חלל המגורים לחלל מזמין, המתאים לבית שמארח הרבה. התוצאה: חלל מגורים גדול עם מטבח מרווח ופרקטי, סלון גדול ופינת אוכל מכובדת שניתנת להרחבה בזמני אירוח. המטבח הפך לפינת אוכל, חלק מחלל הסלון הפך למטבח, פינת האוכל – לסלון, וחדר הארונות הפך לחצי חדר עבודה. בבית תוכננו נישות רבות שנוצרו עקב ריבוי העמודים, ובהן שולבו ארונות שירות ואחסון כדי לשמור על הסדר והארגון בבית. ניתן דגש רב להכנסת אור טבעי לחלל הבית על ידי פתחים רחבים ותריסים חשמליים הניתנים לפתיחה וסגירה בלחיצת כפתור.

 

חדר שינה הורים מפנק

 

חדר שינה כפרי

 

חדר שינה ילדה

חדר רחצה עם אריחים סגנון אורבני בחדר הרחצה של הילדים, מראה בטוני בשילוב אריחים מצוירים

 

שירותי אורחים אריחים שירותי האורחים בסגנון רטרו עם אריחים מצוירים ואריחי בריק מלוטשים לבנים וסיומת של קרניז מעוטר

 

כדי להגשים לדיירים את חלומם ולהעניק להם את איכות החיים לה ייחלו, נערך ראיון מקיף עם בני המשפחה, אופיין הסגנון והתקיימו פגישות לגיבוש תוכניות וליווי צמוד בבחירת חומרים ואלמנטים. כך נוצר בית המתאים באופן מושלם לבעליו, ומעניק להם איכות חיים ברמה אחרת.

 

שולחן אוכל חוץ

 

תמונה מבחוץ בית פרטי

 

רשימת ספקים חלקית:

מטבח: מטבחי מיכאלו

אלומניום: כוכב אלומיניום

 

 


 

 

עומד על שלו 553
21 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא מבינה את ההחלטה לקומה אחת אם זו הגינה
מעלה דילמה- אולי עדיף כבר דירה/פנטהאוז 150~ מר עם מרפסת גדולה לשים בה את הגריל. פחות תחזוקה, לא בן 35 אלא חדש עם 2 חניות. לפחות יש נוף פתוח. פה לפי התמונות רואים רק גדרות. מהרהרת בשיקול - לשפץ בית ישן שייראה אח"כ מטולא מלא עמודים עם חצר קטנה או לקנות פשוט בית חדש שמתאים לצרכי המשפחה שהשתנו. הבית היה שווה נניח 1,700,000 + 800,000 שיפוץ (+ כאב ראש של שיפוץ ופתרון דיור זמני ושנה וחצי לפחות של תכנונים ובירוקרטיה והחלטות). במקום זה 2.5 מליון תקציב לפנטהאוז פשוט למכור ולקנות. מה עדיף? בכל מקרה יש לי ביקורת על ההחלטה לקומה אחת ללא ירוק בכלל . זו כמובן דעתי האישית. עדיפות לחצר עם קצת ירוק בעיניים. לגבי הבית- העמודים די צורמים בעיניים. בכניסה ליד פינת האוכל אני לא רואה צידוק לעמודים ולדעתי עדיף היה ליישר קו למסדרון כניסה על ידי בניית ארון כניסה בין העמודים. יחסית לגודל הבית המרחב הציבורי לא מספיק טוב. הסלון הוא עם ריהוט של דירה קטנה. הדלפק רק עם 4 כסאות. המעברים בניהם צפופים. קל לתיקון. עוד כסא + סלון אחר בחשיבה אחרת של בית גדול ומכובד. אולי אפשר היה למקם את הסלון באזור הקמין ולא ליד העמודים. ללא תוכנית קשה לדעת. השיפוץ נראה איכותי. תאורה טובה ונכונה.

גופי תאורה
שלום, מאיין נרכשו גופי התאורה בבית?

כיצד מסתירים את החוטים של הטלוויזיה?
מאיפה המיטה הזוגית ?

כיצד מסתירים את החוטים של הטלוויזיה?
מאיפה המיטה הזוגית?

לתגובה 1, איזו חופרת
הבית מקסים

לצופית
מתחילים עם הפרטים שבעיניך נכונים,כך יקל לקבל את ביקורתך הרבה .ביקורת שמגלמת את הרהוריך ואין לה נגיעה כלל לשיקולי בעלי הבית.(בית ספר,עבודה,שכנים וכו).

מסכימה עם צופית ונמצאת במצב דומה
בתור אחת שכבר 20 שנה מתגוררת בדירת קרקע לא יכולה לחכות לרגע שאברח משם. בילדות שלי חיינו בדירת גג. תמיד היתה לנו רוח טובה ובקושי היה חם בקיץ. הבית תמיד היה מואר ומלא נוף מכל חדר. כשהתחתנתי ועברתי לבית קרקע התחיל הסבל האישי שלי. נמוך מידי, אין אוויר, כל מי שמתגורר לידינו ויש לו קומה גבוהה יותר יכול לצפות בחיי מהחלון, חרקים נכנסים ושום ריסוס לא עוזר, והכי גרוע מכל - אף שלבית יש 4 כיווני אוויר, בתוך הבית אין טיפת אויר, כי הוא נחסם על ידי בניינים צמודים . לא מבינה את החלום הישראלי הזה לבית עם גינה. בעיני דירת גג עם נוף פתוח ואוויר הרבה יותר עדיפה.

שאפו למעצבת
עיצוב מושלם מהמם

יופי של בית
מקסים. עדין ומעוצב בטוב טעם.

שאלה ריצוף
האם הרצפה היא פרקט מעץ או אריחי קרמיקה?

תקציב
האם בני המשפחה עמדו בתקציב? נראה לי לא ריאלי התקציב שהוגדר לשיפוץ בסדר גודל כזה..

תקציב
האם בני המשפחה עמדו בתקציב? נראה לי לא ריאלי התקציב שהוגדר לשיפוץ בסדר גודל כזה..

פרקט
האם הריצוף בדירה זה פרקט עץ או אריחי קרמיקה דמוי פרקט?

תגובה ל-7
מי הולך לגור בבית פרטי שממוקם בלב עיר עם בניינים??? גרים בבית פרטי באיזור עם נוף ופתוח... אפשר גם לצאת מתל אביב גם שם יש חיים.... ואפילו טובים יותר

למה אין תשובות?

מסכים עם צופית
התרחבות הבית חיסלה את החצר והגינה. אז בשביל מה לגור על הקרקע? את עמט הקרקע שנשארה אחרי הבניה והביטון של משטחי החוץ - כיסו בחלוקי נחל?! למה? כדי לא לראות שום צמחיה? כנראה בגלל זה היה צריך צילום קיטשי של ירק ירוק מעל מיטת ההורים. שיהיה קצת ירוק בעיניים.... אולי בגלל זה תקעו עציצים קטנים בכל תמונה ותמונה... ההתמודדות עם הקונסטרוקציה השאירה פשוט עמודים תקועים ברחבי הבית. והישיבה בסלון עם הגב צמוד לכסאות האי - חוויה לא נעימה. עיצוב הפנים - חביב אך בנלי לגמרי. אין פה יצירתיות או מקוריות או חשיבה מענינת. האמת שאין פה שום נגיעה אישית של משפחה ספציפית - לא תמונה על הקיר (רק מראות או מסכים) לא חפצים אישיים. מן דירה ג'נרית. בסה"כ - חביב ולא יותר.

בית חלומות. אהבתי כל פרט.

הסתרת חוטים של טלויזיה
מניקה - הסתרת חוטים תיעשה בשלב בניית הקיר ע"י תעלת חוטים בתוך הקיר. מציאת מקום איחסון לכל הממירים - ושימוש בעינית קטנה המחוברת לכל הממירים - שמקבלת את התשדורת מהשלטים.

כמה כסף הושקע בלי טעם ומחשבה

שוב בית ללא מעוף ללא אישיות סתם

מהיכן התנור המהמם הזה

בודק...