קטן וחצוף: אל תתייאשו מחללים קטנים

הדירה אולי קטנה מדי ואין הרבה מקום לזוז, אבל עם יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה אפשר למצוא פתרונות לחלל קטן. הנה כמה מהם שירגיעו אתכם במיניאטורה שלכם


 

חלום הדירה הגדולה לא תמיד מתממש, ורבים מתגוררים בדירות קטנות משהיו מאחלים לעצמם, אם בשלל יכולת כלכלית ואם בשל העדפות מגורים במרכז הסואן והגדוש. הפתרונות שנמצאים לסביבת מגורים קטנה נעים בין מניחי דעת ובין הברקות תכנוניות, ומדגימים לנו עד כמה דירה קטנה יכולה להיות קומפקטית ומקסימה. רוצים לדעת למה? הם כמה יתרונות שיש בחלל קטן.

הפתרון: רהיטים לפי מידה


היתרון: חיסכון תקציבי. פחות רהיטים, פחות הוצאות

אנשים לא נוטים להשאיר קירות ריקים או כאלה שלא נשנעים עליהם רהיטים מסוגים שונים. כשמרהטים דירה גדולה, מכניסים אליה מן הסתם ריהוט רב, שדורש יותר פריטים משלימים. כשמתמודדים עם ריהוט דירה קטנה, מסתפקים במספר קטן של רהיטים, אפילו כאלה שמשרתים כמה פונקציות יחד כמו שולחן קפה שהוא גם אחסון, מוותרים על כל מה שלא יימצא לו מקום, ומשלימים בפחות דקורציה. מעצבת הפנים עדי קליין מסטודיו דולו ממליצה להציב את הריהוט בדפנות החדר, כך שמרכזו יישאר פנוי ויספק תחושת מרחב, ולהעדיף להזמין את הרהיטים בחנות שבה יתאימו את גודלם בדיוק לגודל החלל, למשל ארון בתוך נישה קיימת.

 

חדר ילדרהיטים עם כמה פונקציות. עיצוב: סטודיו דולו. צילום: עוזי פורת

 

 

הפתרון: לחשוב מחוץ לקופסה 


היתרון: יצירתיות מוגברת מפתרונות מבריקים

באין מקום ומרחב, מתחילים לחשוב מחוץ לקופסה. למשל, תולים מראה גדולה שמשקפת את החדר או את החלון ומייצרת תחושה של גודל; משתמשים בגובה של החלל למדפים או ארונות גבוהים כדי לנצל את מלוא הקיר במקום את המרחב על הרצפה; וילונות תולים החל מקו החיבור שבין הקיר לתקרה ולא בקצה העליון של החלון, כדי להעניק אשליית גובה ועוד. דרך חסכונית במקום, שמפנה שטח נדרש, וידידותית לסביבה היא מתקן הכביסה הביתי התלוי שייצרו George & Willy. הרעיון בתלייתו בגובה הוא להשתמש באוויר החם שעולה למעלה ונכלא שם, "מתלבש" על הבגדים ומייבש אותם. כשהוא נטול בגדים, המראה המינימליסטי שלו לא יפריע לשום חלל לשמור על מוד נקי ועיצובי.

 

 

הפתרון: לא אוגרים ג'אנק 


היתרון: ידידותיות לסביבה

פשוט כי אין מקום. פחות קניות ופחות אגרנות ייצרו פחות אשפה, כשיימאס לכם ממה שקניתם ואספתם, וכך ירוויח גם כדור הארץ את מנת האנטי ג'אנק שלו.

קונים רק את מה שצריך

 

 

הפתרון: סדר וארגון  


היתרון: מינימליזם מביא לתחושה אוורירית

כדי לא להעמיס את הבית בחפצים ולגרום לתחושה קלסטרופובית, הנטייה היא לשמור עליו מינימליסטי ולהקפיד על ארגון נכון שישמור על סדר. חלל קטן גדוש ברהיטים ופריטים שרוב הזמן אינם בשימוש עלול להעיק על הדיירים ולא לאפשר להם מרחב, שלא לדבר על לארח אחרים.

 

מטבח עפ פטנטכדאי להעדיף ריהוט שמסתיר פונקציה נוספת. דומיסיל, צילום: יח"צ חו"ל

 

 

הפתרון: ניקוי זריז


היתרון: התייעלות בזמן

דירה קטנה מתנקה בהרבה פחות שעות מאשר דירה גדולה. לא צריך מחשבון כדי לדעת שכאשר המטבח קומפקטי ומחובר לסלון קטן ונוספת לדירה אמבטיה אחת ועוד חדר או שניים, יהיה מהיר יותר לנקות, לסדר ולארגן מאשר דירה גדולה מרובת חללים. את הזמן הנותר ואת האנרגיות אפשר להשקיע במקומות אחרים.

 

מטבח בקו מנימלסטיקו מינימליסטי וסדר במרחב. עיצוב: מיכל האן. צילום: עמית גושר

 

 

הפתרון: השקעה נקודתית 


היתרון: יותר תשומת לב לתחושה מחבקת

כשהשטח לא גדול ולא מתפזרים בין פינות שונות כדי למלא אותן ולטפל בהן, מתמקדים באזור אחד בלבד ובו משקיעים את מרב תשומת הלב. ספה שעומדת לבדה בסלון תזכה לטיפול מפנק אם נרעיף עליה את כל הטוב שיש בטקסטיל, אקססוריז, נרות ואווירה. התחושה שתתקבל חמימה ומחבקת.

 

 

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמות הפרסומות ששמתם בלתי נסבלת
כל שניה זה נכנס לי למשהו אחר, מוציא את החשק להיכנס לכתבות שלכם. ממש הגזמתם

למה תמיד חיבת להיות תגובה שלילית???

בודק...