יוצאת מהמסגרת: האישה שמגדירה מחדש צבעוניות

חובבים צבעוניות או לא, מה שבטוח זה שלמוצרים של האישה הזאת לא תוכלו להישאר אדישים. הכירו את "טוטיקה"

אישה עם אננס צילום: אמיר טאוזי

 

מי אני: נועה הולצשטיין, 44, נשואה לאמיר ואמא לטליה, בת 9, שאתם ודאי מכירים כפרזנטורית של "נטויז'ן" (אמא: "בשנייה שהיא לא תרצה, היא לא תהיה שם"). מתגוררת בגבעתיים, במקור מרמת גן ("ומבחינת הגבעתיימים זה הבדל תהומי"). בעלת "טוטיקה", מותג לעיצוב מוצרים צבעוניים, שמחים ומקוריים לבית, תמונות ממוסגרות, צלחות קיר, בתי ציפורים ובובות קיר. "אני בן אדם מאוד צבעוני, וצבע מדבר אליי. התחלתי עם מוצרים לילדים, כי חשבתי שלהם יהיה קל יותר לקבל את הצבע העז שלי, אבל לאט לאט הבנתי שאנשים נמשכים לצבע, וחדרי ילדים בלבד לא סיפקו אותי. הרגשתי שהמקום האמיתי שלי הוא ליצור לחללי מגורים וחדרי שינה. לפני שנתיים הרחבתי את העסק ואני מתכוונת להוסיף לקולקציה גם תיקים, מפות, מחברות ועוד".

 

מוצר הדגל: "תמונות קולאז' תלת ממדי עם בובות וינטג', שכל אחת מהן היא one of a kind. אני חולת פלסטיק וסינתטי, הכי לא טבעי שיש. יש לי כמויות היסטריות של חומרים שאני מפרקת, בובות, שרשראות, חרוזים וחומרים רכים. אפשר לקרוא לי לקטנית ונברנית. אני אף פעם לא מצטערת על קנייה, כי גם החפץ הקטן ביותר בסוף ימצא את מקומו אצלי".

 

אומנות בובה ציור סגולה

 

מה רצית להיות כשתהיי גדולה: "תמיד היה לי כישרון ציור, והייתי בטוחה שאהיה ציירת או פסלת. גם כילדה בת 9 עיצבתי בגדים, והעבודות היו תמיד אקסטרווגנטיות, פּוֹפּיות וצבעוניות".

 

הצ'אנס הראשון ניתן לי: "הייתי במכירה אצל נעמי עשת ב'חנותא' לפני כשנה וחצי עם התמונות והמסגרות שלי, כשעוד ציירתי את הראשים ביד. כשכל התמונות נמכרו, קלטתי שאנשים קנו אותן לעצמם ולא לילדים. היו שם פרצופים שהם לא רק פוצי מוצי, אלא עולם פנטסטי בו אני כורתת חפצים ויוצרת יצורי כלאיים כמו ג'ירפה עם פרצוף של אישה, רקדנית פלסטיק עם פנים של חתול ואפילו חלקים מאיימים ומוזרים. ברגע שהבנתי שיש לי עם מי לעבוד, עברתי לפרצופים מוכנים. נקודת ציון משמעותית עבורי הייתה המפגש עם האנשים ביריד החורף של נתנאלה ב'שרונים'. הרגשתי שאנשים מעריכים את השונות ואת הכישרון, ולמרות שהמחירים לא זולים (350 שקלים לתמונה), הם קונים. זה דחף אותי להעז ולהגזים יותר בעבודות שלי – כמו לבחור אשכולות של ענבים שלמים או אגרטל שלם לראש הבובה. זה גם מה שאני מלמדת את התלמידים שלי, לא להסתפק ב'בסדר' ובנקודת האמצע, אלא ללכת עוד צעד לנקודות הקיצוניות".

 

אומנות תמונה ציור בובה

 

אמא שלי תמיד אומרת: "'ראש למעלה', שזה ביידיש 'להמשיך'. כאילו יש מצפן שמורה לך את הדרך. אמא שלי, כמנהלת בכירה בחברת ביטוח, תמיד הובילה אותי לעשות, להעז ולא לפחד, להתעקש על הרצונות שלי. ואכן, מצבי ביניים לא קיימים מבחינתי. 'טוטיקה' קיימת כבר שנים, אבל רק השנה אני מרגישה שמכירים אותה. אף פעם לא חיפשתי קיצורי דרך, וידעתי שגם הרגעים הקשים הכרחיים לקיומו של העסק".

 

כך נראה שולחן העבודה בסטודיו שלי: "כמו טיול בארץ הפלאות. צבעוני מאוד, מסודר, אבל עם הרבה כלים צבעוניים, פרחים סינתטיים ומגירות קטנות עם כלי עבודה".

 

צבעים חזקים גומי פרחים

 

את ההשראה שלי אני מוצאת: "בכל תחום שיש בו זהות אסתטית ברורה. באופנה, באמנות פלסטית, בצילומי אנשים ממקומות רחוקים, בחפצים אתניים. משם אני כבר עושה את הערבובים שלי".

 

את חומרי הגלם שלי אני מוצאת: "בחנויות של שמונצ'ס בדרום תל אביב, ב'מקס סטוק', באינטרנט וגם במכירות פומביות. לפעמים אני מכוונת שעון ל-5 בבוקר כדי להשיג בובת וינטג' במכירה פומבית אינטרנטית".

 

אומנות ציור תמונה בובה

 

המודל שלי לחיקוי: "מעצבת התכשיטים ליאת גינזבורג שלמדה איתי, והיא עבורי הדוגמה לבן אדם שהיה חרוץ כל חייו, התעקש, דייק את עצמו והגיע לרמת מותג שמופיע בעיתוני עיצוב בעולם. אני מכירה את הדרך שהיא עשתה ומעריכה את זה".

 

אני לא זזה בלי: "ארנק כדי לקנות את השמונצ'ס הכי קטן שאני רואה, וויזה לדברים הכי הזויים ברשת".

 

כמעט התייאשתי: "לפני שלוש שנים לא יכולתי לעבוד בגלל ניתוח גב קשה שעברתי. הבובות שלי עמדו בחנות ואף אחד לא קנה אותן. ישבתי בסלון עם דמעות ואמרתי שעל הקבר שלי יכתבו 'מלא פוטנציאל ולא קרה עם זה כלום'".

 

אומנות צבעים בובה

 

משהו השתנה בי מאז שהתחלתי את העסק: "הביטחון במה שאני עושה עלה מאוד. תמיד ידעתי שאני מוכשרת, אבל קבלת האהבה בחזרה היא דלק היסטרי. זה המצפן שלי, שאומר לי שאני בכיוון הנכון. הידיעה שאנשים מכילים אותי למרות הפסיכיות שלי. כך אני גם מעזה יותר והולכת עם הטוטליות שלי".

 

הטיפ שלי לעסק מתחיל: "צריך להיות פתוח לשינויים ולקבל את העובדה שמה שאתה עושה היום, כנראה לא תעשה בעוד שנה. אתה מבין את עצמך בתוך העסק שלך, וזה גורם לך לדייק את עצמך ולהגיע למוצר טוב יותר".

 

שולחן צבעוני בובות ירוק כחול

 

לא יודעים עליי, אבל: "אני נראית פתוחה, חמה ומוחצנת, אבל יש בי חלקים סמויים מהעין שנשארים בפנים, ובהם אני משתפת רק חברות טובות".

 

בעוד חמש שנים: "אוכל להתפרנס מהכישרון שלי, ולא להישאר רק ברמה של 'מוכשרת'. הייתי מתה לליין מוצרים גדול ומגוון יותר, שיימכר בחנויות בחו"ל שאני אוהבת".

 

אומנות תמונה בובה צבעוני

 

הייתי נותנת תמונת קולאז' תלת ממדית במתנה: "לוויויאן ווסטווד, מעצבת אופנה עם אמירה אישית חצופה, פרועה וצבעונית, לא מתפשרת ומקדימה את זמנה עם הרבה הומור ושילובים מטורפים. הדמויות שלי מזכירות לי אותה בטירוף ובנועזות. משהו בתפיסה שלה את עצמה ואת הנשיות שלה לא יושב בתוך התבניות שאנחנו רגילים להן, ואני חולה על זה. גם הדמויות שלי שוברות סטיגמה וקשה לתייג אותן מבחינת גיל וזהות מינית".

ציורים אומנות קיר כחול בובות
אומנות בובה
צלחות עם בובות אומנות
אומנות ציור בובה ירוק
צלחות בובה אומנות
 אומנות בובה ציור
אומנות ציור בובה צבעוני
אומנות ציור בובה צבעוני
5533
18 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוכשרת!!!!!

וואו מהמם!!!

מדהים!!!

אהבתי
מקסים. מרגש. יפהיפה ומעניין

תמונות

תמונות
תקועה בילדות , עמוס מידי , מוגזם וצבעוני מידי על גבול הקיצ׳ ,

חזקי ואמצי
יש לך את זה ובגדול, היצירות שלך מדהימות. go for it

שלמות !
אני מאוהבת. כמה שמחה, צבעוניות וכישרון ! מאחלת לך להמשיך להגשים חלומות !

נועה את אלופה
מתה על הדברים שלך!

תגובה לכל המגיבות מנועה
תודה לכל המפרגנות כיף מדהים לקרוא את התגובות שלכן ונותן דלק להמשיך הלאה.. מוזמנות להציע לי חברות בפייסבוק נועה הולmשטיין זה הפרטי Tutika

תגובה
תודה יקירות חיממת את ליבי אתן יכולות להציע לי חברות בפייס Tutika נועה הולצשטיין

ואו!
ואו, פשוט ואו.... מהפנט!! למרות הכל נשפכת צניעות מהממת מה יוצרת. תצליחי!!!!

קיטש' במיטבו! מתה על זה
קיטש במיטבו. יד טובה עין טובה וכישרון יש לך נועה! יצירות מגניבות וכל אחת בפני עצמה היא עולם ומלואו. הייתי שמחה להכניס לביתי יצירה שלך. המשיכי ביצירתיות, מרגישים בה את הפרשן והאהבה!

בהצלחה
נעה היתה מורה שלי לציור. מורה מעולה, ואישה חרוצה. מאחלת לך המון הצלחה

כמה שמחה! זכית ביכולת מופלאה
שתמיד תהיה לך היכולת והאנרגיה להמשיך ולעשות טוב ושכל הטוב הזה יחזור אליך בשמחות והצלחות

כמה שאת מדהימה
הי יצא לי להכיר אותך דרך אחד הירידים אני חושבת שאת מדהימה ויש בך יצירתיות וצבעוניות שהרבה זמן לא פגשתי

מקססססססססססים מוכשרת

פשוט מיחזור במיטבו!!!! מקסים!!!

בודק...