צמד חמד: זוגות מעצבים שחברו לעבודה משותפת

מכירים את זה שאחד ועוד אחד שווה שלוש? אז ככה זה גם ככמעצב אחד פוגש מעצבת שנייה, ושניהם מחליטים לאחד כוחות לכדי שותפות מקצועית (ולעיתים אף רומנטית). פגשנו כמה מהם לשיחה על מי עושה מה

תמיד אומרים שהשלם גדול מסך חלקיו. אז מה קורה כששני מעצבים, לאו דווקא בני זוג, חוברים אחד לשני לשותפות ארוכת שנים? מה זה עושה לתהליך היצירה? ואיך זה משפיע על הלקוח? תפסנו שלושה זוגות מעצבים לשיחה על היתרונות והחסרונות של עבודה משותפת. קבלו רמז מקדים: חסרונות לא תמצאו כאן.

 

הוא טכני, היא מעודנת: רון שנקין ומזי מיכאל


מזי מיכאל ורון שנקין עובדים יחד כבר למעלה משנתיים, לאחר שהכירו במהלך פרויקט משותף. בשנת 2015 הם זכו בפרס הבית הפרטי (בחירת הקהל) בתחרות "נבחרי השנה של בניין ודיור, על בית שעיצבו בסגנון כפרי-מודרני- אקלקטי, שנבנה בצורה פרקטים עם אלמנטים אסתטיים. כמתכננים, הם נוהגים לחפש את הנקודה שבין הפרקטיקה לאסתטיקה, ומשלבים עיצוב בסגנונות שונים. רון מגיע מרקע טכני, ואילו מזי מגיעה מרקע יותר מעודן. המפגש ביניהם יוצר עיצובים אקלקטיים ועכשוויים.

מזי מיכאל ורון שנקין
צילום: יקי צימרמן
חלוקת התפקידים

רון: "שנינו עושים הכל, אבל אני יותר במשרד, בונה מודלים עם תוכנת תלת מימד, ומזי יותר בוחרת עם  לקוחות צבעים וטקסטורות".

מזי: "אני יוצאת עם הלקוחות לבחור חומרים, ורון יותר מטפל בבירוקרטיה. הוא נותן לי לקחת חלק בהחלטות האדריכליות".

 

היתרונות

רון: "לפעמים רעיון נבנה מתוך רעיון, וזה מאוד תורם שאנחנו מגיעים מרקעים שונים. אני מגיע מהשטח ומזי מבינה את הצרכים הפרקטיים של האנשים. יש לה הרבה ניסיון וזה יוצר שיתוף פעולה מעניין".

מזי: "אחרי 19 שנים בתחום, זה מאוד מרענן ותורם שיש עם מי לעשות סיעור מוחות. גם חלוקת נטל העבודה מהווה יתרון. אני מאוד שמחה שפגשתי את רון. הוא מוכשר, צעיר ואוהב את העבודה".

 

החסרונות

רון: "קשה לתאם פגישות בין הרבה משתתפים, בשל לוחות הזמנים הצפופים של כולם".

מזי: "כשאת לא מסכימה עם משהו ונאלצת להתפשר. במקרה שלנו זה עדיין לא קרה. המקצוע שלנו מלא באגו, אבל אנחנו ויתרנו על האגו מראש וכל אחד נותן לשני את המקום והבמה, כך שהחיסרון הפך ליתרון".

חדר שינה
צילום: שי אדם
היא סבלנית, הוא מצחיק: מרב ברמן ומיקי כתר


הקו המאפיין את העבודות של מיקי כתר ומרב ברמן הוא עבודות נקיות, ברורות ועם חוט שדרה עיצובי ותכנוני חזק. הם עובדים עם מגוון סגנונות ברמות שונות, בהתאם ללקוח ולתקציבו. הם מעידים על עצמם שהם גמישים, נועזים וחדשניים הן ברמת התקציבית והן בדרישות הלקוח.

מיקי כתר ומרב ברמן
צילום: תמיר בן גיג

 

חלוקת התפקידים

מרב: "מיקי יותר בקטע השיווקי- אסטרטגי, כולל מציאה ואיתור לקוחות ומקורות לקשרים אדריכליים. אני יותר בפן המיושב מול האדמיניסטרציה והבירוקרטיה".

מיקי: "לפעמים ללקוח יותר נוח לפנות בעניין מסוים למישהו ספציפי. מרב יותר קשובה, מכילה וסובלנית ואני יותר חד, טכני והומוריסטי. לפעמים אני מגיע עם רעיונות משוגעים ומרב הופכת אותם לפרקטיים. בסופו של יום, לדעתנו יש הבדל בין חשיבה גברית לחשיבה נשית וזה בא לידי ביטוי, דבר שיוצר שיתוף פעולה מרתק".

 

היתרונות

מרב: "כל אחד מאיתנו מבליט את הצד החזק שלו בשיתוף פעולה בינינו ומול הלקוח. זה תורם בעבודה ומול הלקוחות, שמבינים שיש להם על מי לסמוך. בנוסף, יש חלוקה בנטל ובאחריות, כי בסופו של יום –  אתה לא לבד."

מיקי: "ראשית בהקשבה, ואחר כך בעיבוד הנתונים, כי אז ניתן להיכנס לתהליך יצירה ולייצר תמונה איכותית יותר. לשנינו יש הרבה ניסיון בתחום, כך שגם הקונפליקטים יוצרים איכויות, מעלים אצלנו שאלות ותהיות, ומאתגרים אותנו בתוך תהליך היצירה".

 

החסרונות

מרב: "כל אחד מביא את החיים שלו לעסק, ובאופן טבעי יש לעיתים עליות ומורדות גם בפן העיסקי בעקבות הפן האישי, אבל זה גם יתרון, מכיוון שכל אחד מאיתנו מגיע ממקום אחר בחיים."

מיקי: "לפעמים, אם לא מוצאים פתרון, אחד הצדדים מטיל וטו על ההחלטה של האחר, על מנת להניע את הפרויקט ולא לעכב תהליכים, אבל זה נדיר. במשך הזמן זה הופך להיות כמו מערכת יחסים של אבא ואמא ויש בעיקר יתרונות."

 

סלון מיוחד

צילום: עודד סמדר

 

הוא על הייצור, היא על הסיפור: רועי יהלומי וטל הדר, The Yahalomis


מעצבי המוצר רועי יהלומי וטל הדר מנהלים ליין של מוצרים משלימים לעיצוב הבית, אשר נמכרים באינטרנט ובאטסי ומשתתפים בתערוכות. הסטודיו שלהם נפתח לפני כשנה, אולם הם עובדים יחד כבר שש שנים. עבודתם מתאפיינת בקווים נקיים ומינימליסטיים, עם שילובי צבעים. לכל פרויקט הם מתאימים פלטת צבעים משלו. ומשתדלים שכל מוצר חדש שנכנס לליין המוצרים הקיים, ידבר באותה השפה העיצובית כמו של קודמיו.

רועי יהלומי וטל הדר
צילום: יח"צ

 

חלוקת התפקידים

רועי: "אני אחראי על הייצור, השיווק וההפצה בארץ, וטל אחראית על השיווק בחו"ל, המיתוג והמכירות בחו"ל ועל שירות הלקוחות".

טל: "מבחינה מקצועית אנחנו מגיעים מרקעים שונים, ולכן לכל אחד יש הסתכלות שונה על הדברים. כשאנחנו בשלב העיצוב, כל אחד נותן את האני מאמין שלו על המוצר, הנראות שלו, והחומרים. אני למדתי אנימציה בבצלאל, ושם מלמדים אותך לספר סיפור, שזה משהו מאוד חשוב לעסק חדש."

 

היתרונות

רועי: "הכימיה ביני לבין טל, המכלול שלנו יחד. אנחנו משלימים זה את זו ויכולים לעבוד כמו גוף אחד שלם".

טל: "בגלל שאנחנו זוג גם בחיים, אנחנו חולמים ביחד ומעצבים ביחד. אבל לפני שאנחנו מתחילים את תהליך הייצור אנחנו מנהלים דיאלוג, מתייעצים וחושבים".

 

החסרונות

רועי: "אנחנו לוקחים את העבודה בפול טיים. מתעוררים איתה בבוקר והולכים לישון איתה בלילה. לפעמים לא ברור איפה מסתיימת העבודה ואיפה מתחילים החיים הפרטיים. זה חסרון שיכול להיות גם יתרון".

טל: "לפעמים צריך לעשות פשרות, כי כל אחד מושך לכיוון שלו, אבל זה לא קורה הרבה כי יש בינינו הבנה מאוד טובה ובסוף אנחנו מחליטים יחד, כך שזה לא ממש חסרון".

 

נרות שבתצילום: יח"צ

 

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עיצוב
לא הבנתי את העיצוב של חדר השינה של רון ומזי. זה נראה כמו פרוזדור, מעבר. ומאחור נראה כמו בלגן, כאילו יש שם מדרגות. אולי זה יפה, אבל הצילום לא נראה כך, הצילום כנראה לא משקף.

צמד חמד
??????????

בודק...