הטכנולוגיה מתקדמת, אבל מה איתנו?

עדיין מתלבטים בין כיריים גז או אינדוקציה, רמקולים בקיר או MTV בטלוויזיה, מכשירי חשמל אינטגרליים או חשופים? אלה רק חלק מהדילמות שמביאים איתם חידושים טכנולוגיים בתוך הבית

 

טכנולוגיה הופכת לחלק בלתי נפרד מחיינו ומשנה את הדרך בה אנו חיים, נוהגים, מעצבים או מבשלים. בתחום העיצוב הביתי יש המאמצים בחום חידושים, ויש כאלה הממשיכים להשתמש בדרכים הישנות והמוכרות, דוחים את הקץ ולא ממהרים לשום מקום, שהרי מה שעובד טוב – מה הטעם להחליף? הדילמה התמידית בין השינוי המרענן והמראה החדשני לבין ההשפעה שלו על בני הבית צפה ועולה גם כשמדובר בבנייה חדשה, במכשירי חשמל, בשילובם או הסתרתם ועוד.

 

 

גז או אינדוקציה?


"לקוחות מבוגרים יעדיפו לא פעם כיריים גז לפנטהאוז החדש שלהם בעיר משום שהם רגילים לכך, ולא מוכנים לשמוע על אינדוקציה", אומר מעצב הפנים ליעד יוסף. "הם טוענים שהטעם של האוכל שונה ומשכנעים גם את הילדים שלהם לבחור בכיריים גז ולא באינדוקציה בבתים שלהם". כאן דווקא לטכנולוגיה יש יתרונות משלה, ובמיוחד במטבח פעיל, משום שהניקוי והתחזוקה קלים לאין שיעור: "אינדוקציה מנקים עם ספריי כחול ונייר ניגוב בלי לפרק את הברזלים שבכיריים או להשתמש במסירי שומן ואבנית". יוסף מתייחס גם לקצב הבישול המהיר, לשטח הגדול שמאפשר להניח יותר סירים בו זמנית וכמובן, לבטיחות: "אם ילד ישלח יד לכיריים גז, הוא מסתכן בכווייה, בעוד כיריים אינדוקציה עובדים על שדה מגנטי כשסיר מונח עליהם. אם יד של ילד מונחת עליהם, הוא ירגיש רק חום אך לא יקבל כווייה".

 

כיריים אינדוקציהצילום באדיבות גורניה

 

 

אינטגרלי או חשוף?


עדיין במטבח, כולנו נחשפנו למגמה של התקופה האחרונה להסתיר את מכשירי החשמל מאחורי ארונות. מצד שני, המכשירים מעוצבים בקפידה, חלקם אפילו על ידי מעצבים בעלי שם עולמי, לכן לא ברור מדוע יש להסתיר אותם. "כשיש קו עיצובי מובהק למטבח והמכשירים הם סוג של תכשיט, אני מעדיף לחשוף אותם ומרוויח פרקטיות בכך שהם נגישים יותר לשימוש", מעיד האדריכל ומעצב הפנים איתן לוי.

 

כיריים אינטגרלימכשירי חשמל חשופים(גורניה). אדריכלות ועיצוב: איתן לוי. צילום: דניאל אדרי

 

 

להחצין או להסתיר?


מקררים חדשניים עם דלת שהופכת לשקופה בנקישה כפולה נשמעים כמו חלום של כל מחזיק טלפון נייד שמורגל בנקישת אצבעות מהירה. פנים המקרר נגלה לעיניים בלי לפתוח אותו, וכך נחסכת אנרגיה ונשמרת טריות המזון – יתרונות בולטים לכל הדעות. גם מקרר שניתן לבחור את החזית שלו – החל מתמונה של בעל הבית ועד יצירה אמנותית תקופתית – מאפשר משחק אינסופי של עיצוב והתאמה אישית לאופיו של הצרכן. השאלה היא אם אנחנו רוצים להיות חשופים למראה הפנימי של המקרר, שלא תמיד מסודר ומוקפד, או להדפסה חיצונית על גבי הדלתות, שמדגישה מקרר ולא מעלימה אותו כמו שרובנו מנסים לעשות. הכול נכון, כנראה, רק בעיני המשתמש.

מקרר שנדלק בהקשהמקרר InstaView, רק להקיש, והוא נדלק. צילום באדיבות ברימאג

פיקאסו על המקררפיקאסו על המקרר. צילום: Teka studio 

 

 

חלון או וילון?


בנייה חדשה תומכת בפתיחת חלונות גדולים ושימוש באור טבעי, בהכנסת הטבע פנימה על ידי מעקות שקופים במרפסות ובהתמזגות של האדם עם סביבתו. לא תמיד קו מחשבה כזה הולך יד ביד עם המציאות שטופחת על פני הדיירים וסביבתם, אם בשל כיסוי מסיבי של קירות מסך בווילונות בניסיון להסתיר שמש קופחת או בחשיפה של מרפסות מוזנחות לרחוב.

 

קיר זכוכית פתוח אל החוץקיר זכוכית פתוח אל החוץ. עיצוב: חגית לונדנר ויולי בן דוד. צילום: שי אפשטיין

 

 

רמקולים או MTV בטלוויזיה?


חובבי הקולנוע הביתי והמוזיקה ישמחו לשמוע צלילים בוקעים מכל פינה בבית, ולשם כך משלבים בעיצוב הבית מיני רמקולים גלויים או מסווים. אלא שלא פעם נוכחותם עשויה לגרוע מהמראה הכללי. המגמה להקטין ולהצניע אותם תורמת לעיצוב, אולם כשהם משולבים באותו קיר עם אלמנטים נוספים, כמו מנורות, תמונות או אח – האתגר ביצירת מראה הרמוני הופך מאתגר יותר ויש מי שמעדיף בסופו של דבר להסתפק ב- MTVשבטלוויזיה.

 

קיר טלויזה סטנד אלוןעיצוב ואדריכלות: רון שפיגל. צילום: ליאור שניידר

 

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איפה משיגים את המקרר בכתבה
InstaView מקרר

בודק...