צורה לכם

ככל שזה נוגע לעיצוב הבית, אנחנו מחבבים מאוד גיאומטריה. הפעם היא כובשת אותנו בצורת הצביעה של הקירות ולא עוצרת בחדרי הפעוטות בלבד. אפשר בהחלט לנסות את זה בבית

 

קיר משולשים במרחב הציבוריקיר משולשים במרחב הציבורי בדירה שכורה, עיצוב: אפרת מידן. צילום: אורן בירן 

 

בטח שמתם לב שקירות הבתים כבר מזמן אינם לבנים, ובמקום צבעי המוקה והבז' מתמלאים הקירות בצבעים שלא ראינו בעבר – החל מירוקים וכחולים מעושנים ועד סגולים וורודים פודרתיים. חוץ מגודש הצבע בבית, שלעיתים מצפה קירות שלמים בחלל מונוכרומטי אחד, כבשה את הקירות צביעה מסוג שונה. היא אינה חולשת על קיר שלם או חצי ממנו, אלא על נתח מסוים ממנו, היוצר כתם/כתמי צבע או פאטרן מיוחד, בדרך כלל גיאומטריים. חדרי הילדים היו הראשונים לספוג את הצורות המוברשות, אבל כפי שתראו כאן, הן מתאימות גם לחדרי נוער ואפילו לחללים מרכזיים. צביעה כזו אינה מצריכה כמות גדולה של צבע, אבל כן דורשת מאמץ מוגבר מצד מבצע העבודה בשל הצורך לדייק את הצורות. שיעור קצר בגיאומטריה הכי יפה שראיתם מאז שיעורי ההנדסה בבית הספר.

 

המעוגל: רוך וזרימה אינסופית


בחדרה של נערה מתבגרת, שאיננה אוהבת ורוד כלל וכלל, נבחרו שלושה גוונים: אפור, לבן ומנטה, כשהאחרון שבהם הוא הבסיס ליצירת טוויסט בחלל – עיגול מנטה ענקי בקיר המרכזי. "העיגול מייצג את האינסוף, אין לו התחלה ואין לו סוף", אומרת מעצבת הפנים לימור אורן, "אני נוטה להאמין שלצורות יש השפעה אסוציאטיבית על האדם וכל שכן על נערה מתבגרת בחדרה. העיגול מעניק תחושת רוך וזרימה אינסופית".

 

טיפ גיאומטרי: ממקמים מסמר במרכז עיגול דמיוני וקושרים אליו חוט באורך הקוטר הרצוי. בקצה השני קושרים עיפרון, מותחים את החוט עד הקצה ומשרטטים את העיגול בדומה לעבודה עם מחוגה. כדי להגיע לצביעה מדויקת צובעים את הקצוות עם מכחול ואת הפנים משלימים בעזרת גלגלת צבע.

 

קיר עם עיגולעיצוב: לימור אורן. צילום: אורית ארנון

 

הנישתי: הכול כלול


בדירה שעוצבה עם קונספט של מסגור חללים על ידי כתמי צבע שתוחמים אזורים שונים, נצבעו התקרה וקיר החדר שינה, כך שנוצר ראש מיטה או אפילו אשליה של חלל שקט ונפרד לשינה ומנוחה. הצביעה ההמשכית כללה גם חלק מהארון והפרקט.

 

טיפ גיאומטרי: מתברר שלא צריך לעצור בקירות. חלק מדלתות ארון הבגדים תוכנן באותו גוון ונצבע בתנור, ורצפת המיקרוטופינג נעצרה בגבול הנישה ובהמשך שלה יושם פרקט שנשלח לצביעה באותו גוון.

 

נישה בחדר שינהעיצוב: רותם חנן וסיון ליבנה חכים. צילום: גדעון לוין

 

הגולש: מסגרת ודינמיות


הרעיון לצביעה מיוחדת בחדר הילד נבעה במקרה זה מיש מאין. אחרי שיפוץ וסטיילינג לדירה כולה, נגמר התקציב לחדרו של הבן, וכדי לא לאכזב אותו חשבה מעצבת הפנים שרון רואש על פתרון שישיג אפקט עיצובי בעלות נמוכה ועדיין יקושר עם עיצוב שאר הדירה. "הצורות הגיאומטריות מעוררות עניין והן מודגשות בדירה כולה, והצבע הצהוב מעורר חשיבה יצירתית ונבחר כצבע ההדגשה בדירה", היא מסבירה. פינת הקריאה בצבעים רגועים של אפור, והעלייה עם הצבעים לתקרה יוצרת מסגרת רחבה יותר למיטה ומעניקה דינמיות ועניין נוסף.

טיפ גיאומטרי: מודדים ביד חופשית, מסמנים במסקינטייפ קל דבק וצובעים.

סוג צביעה מיוחדעיצוב: שרון רואש. צילום: תמר אלמוג 

 

הפרוע: מעניין ומלא


מה עושים כשהמיטה בסיסית ונטולת מסגרת או גב ורוצים דוגמה שתשמש ראש מיטה וצבעים מלאי אור ויוצרי עניין? הופכים את הקיר כולו לחגיגה גיאומטרית של צורות צבעוניות, החותכות זו את זו ויוצרות קיר בדוגמת טפט. גם מהווה גב איתן וגם חוסך תמונות ואביזרים על הקיר.

 

טיפ גיאומטרי: מכינים תוכנית צבע, כולל מידות מדויקות של כל הרווחים, ומוסרים לבעל מקצוע שיפליא ביד מדויקת.

העיטורי: כמה קירות יחד


בחדר הבנות חיפשה המעצבת ויטל פרי שילטון אפקט מקורי בצבע כדי להשיג מראה מעוצב לקיר במינימום הוצאות. היא יצרה דוגמה של קודקודים מעל חצי קיר צבוע וגלשה איתו לשאר הקירות.

 

טיפ גיאומטרי: משתמשים בפלס, מדף וסרגל כדי לסמן מרחקים מנקודה לנקודה וצובעים לבד.

 

צבעת קירות בחדרי ילדיםעיצוב: ויטל פרי שלטון. צילום: מאיה חבקין

 

לחדרם של הנכדים בבית הסבא והסבתא נבחרו סקאלת צבעים נעימה שמתאימה לכל הגילאים וחצי עיגולים שיצרו שרשרת עדינה בחיבור שבין תקרת החדר לקיר.

 

טיפ גיאומטרי: מכינים שבלונה מבריסטול שתשמש כבסיס לציור עם עיפרון על הקיר וצובעים בעדינות כדי לשמור על דיוק.

 

זולה בחדר ילדיםעיצוב: אריאלה ענבר. צילום: שירן כרמל

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...