זה הסתיו: פריטי DIY מעוצבים לבית שכל אחד יכול לעשות

הסתיו כבר בחוץ, אבל כדי להכניס אותו ברמיזות לתוך הבית, אפשר להשתמש בבקבוקים, בנרות, בכריות ואפילו בגרסה מקומית לדלעת של האלווין. עשו זאת במו ידיכם, הגרסה הקרירה

עיצוב לסתיו

בחוץ משירים העצים את עליהם, הלחות מתפוגגת, ואנחנו כבר מתחילים להכין את עצמנו ללילות הסתיו החמימים בתוך הבית. כדי להיכנס לאווירת הסתיו בחרנו ארבעה רעיונות עיצוביים לקישוט בהשראת סממני הסתיו, שאותם תוכלו לבצע בעצמכם. כל מה שצריך הוא שעה פנויה, כמה חומרים, ולהפעיל קצת את הידיים והדמיון.

1. כרית נוי לחימום ביום קריר

כרית נוי

עיצוב וצילום: סיון קונוולינה

 

מה עושים:

1. בוחרים בדים עבור כרית הנוי ועבור כרית החימום (מומלץ שאלה יהיו בדי ריפוד ולא בדי כותנה קלים), וכן כפתורים בגוונים תואמים. סיון בחרה בדים בגוונים שמזכירים לה את הסתיו – צבעי אדמה עם נגיעות ססגוניות של סגול וטורקיז. חשוב להקפיד שכרית החימום לא תכיל שום אלמנט ממתכת או מפלסטיק, אשר אינם מתאימים לחימום במיקרוגל.

2. תופרים את כרית הנוי: יוצרים כיס בגודל 50X30 ס"מ פתוח בפאה אחת, זו הפאה שבה יהיו הכפתורים.

3. תופרים את כרית החימום: יוצרים כיס בגודל 50X20 ס"מ פתוח בפאה אחת, זו הפאה שדרכה נמלא את הכרית.

4. כדי שהמילוי של כרית החימום יתפזר בה בצורה שווה, מחלקים את הכיס הארוך ל-3 כיסים קטנים על ידי הוספת תפרי חציצה. ממלאים את הכיסים באורז (3/4 מנפח כל כיס) וסוגרים היטב בסיכות. תופרים את הכרית לאורכה לשם סגירת הכיסים, במרחק של 5-4 ס"מ מהקצה הפתוח.

5. יוצרים בחלק הריק של כרית החימום 3 חורים עבור כפתורים, בהתאם לגודל הכפתור שנבחר. תופרים גימור סביב החורים בתפר זיגזג או במכונת אוברלוק.

6. מניחים את כרית החימום בתוך הכיסוי של כרית הנוי, כך ששתי הפאות ה"פתוחות" נמצאות זו על זו, ומסמנים את מיקום הכפתורים בפנים החזית האחורית של כרית הנוי. תופרים ידנית את הכפתורים במיקומים הנכונים, כך שכרית החימום נתפסת לכפתורים שעל כרית הנוי בצורה מושלמת.

7. יוצרים חורים בחזית הקדמית של כרית הנוי, כך שגם היא תוכל להיסגר בעזרת אותם כפתורים. תופרים גימור סביב החורים בתפר זיגזג או במכונת אוברלוק.

8. ממלאים את כרית הנוי במילוי בגודל המתאים (אפשר גם לקחת מילוי גדול יותר ולדחוס אותו מעט, כדי שהכרית תהיה יותר תפוחה). המילוי נמצא למעשה מתחת לכרית החימום.

 

איך משתמשים:

קיבלנו כרית נוי שבתוכה כרית חימום אינטגרלית. כשרוצים להשתמש בכרית החימום – פותחים את הכפתורים ושולפים את כרית החימום החוצה מתוך כרית הנוי, מחממים כ-3 דקות במיקרוגל. לאחר החימום משיבים אותה למקומה וניתן ליהנות מכרית שנוח להישען עליה ולהתחמם ממנה. מאחר שכרית הנוי נסגרת בעזרת אותם כפתורים, אין תלות ביניהן וניתן להשתמש בשתיהן גם בנפרד.

עשה זאת בעצמך כרית נויעיצוב וצילום: סיון קונוולינה

2. בקבוקוני עששיות מעוטרים 

מה עושים:

1. לוקחים בקבוקי זכוכית ממוחזרים (קולה, בירה, ספרייט וכו'), חבילת דאס שחור, עלי זהב, דבק לעלי זהב, מכחול, מערוך, משטח עבודה, חוט זהב, חותכני לב וכוכב.

2. מעבדים את הדאס ויוצרים כדור. מרדדים בעזרת המערוך לעובי של כחמישה מילימטרים. יוצרים את צורת הלב והכוכב באמצעות החותכנים. מחוררים חור בעזרת ראש המכחול. ממתינים לייבוש מלא של הדאס (כ-24 שעות).

3. מורחים באופן אקראי את עלי הזהב בעזרת הדבק והמכחול: ראשית טובלים את המכחול בדבק, ולאחר מכן מדביקים את העלים. חשוב: להרים את העלים בעזרת המכחול ולא עם האצבעות.

4. משחילים את חוט הזהב דרך החור שיצרתם וקושרים סביב הבקבוק.

5. מכניסים נרות דרך פיות הבקבוקים ומדליקים.

 

עשה זאת בעצמך כרית נויעיצוב וצילום: לימור אורן

 

3. מובייל אצטרובלים ארצישראליים באווירה סתווית 


מה עושים:

1. אוספים 15-10 אצטרובלים שלמים ויפים, ענף מעניין, ספריי בצבע זהב וסרט אריזה בצבע בהיר.

2. מרססים בספריי צבע את האצטרובלים והענף עד ליצירת מראה אחיד.

3. חותכים מסרט האריזה רצועות באורכים שונים וקושרים בקצה אחד לאצטרובלים ובקצה השני לענף. חשוב ליצור עניין על ידי תליית האיצטרובלים בגבהים שונים.

4. מחברים רצועה נוספת בחלק העליון של הענף, שתשמש כמתלה, ותולים בפינה בבית.

 

עשה זאת בעצמך כרית נויעיצוב וצילום: ענבר צור

 

 

4. פמוטים מדלעות מתוקות 

מה עושים:

1. קונים דלעות קטנות וחמודות (או דלורית) בחנות הירקות או בשוק.

2. מסמנים את הכיפה לחיתוך וחותכים בזהירות עם סכין. את הדלעת אפשר לרוקן עד הסוף (זה ממש קל) ובדלורית מספיק ליצור שקע עבור השעווה.

3. ממיסים שעווה בכלי מתאים. אפשר להשתמש בכל מיני נרות שיש בבית, ולהמיס אותם בקופסת שימורים.

4. ממקמים את הפתיל בתוך הדלעת ומוזגים את השעווה המומסת, כך שהפתיל יישאר ממורכז.

5. מניחים באחת הפינות בבית ונהנים מהאווירה.

 

עשה זאת בעצמך עיצוב וצילום: יוליה לקגוב

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...