בתקציב בלתי מוגבל: 5 סימנים לכך שהבית שלכם יוקרתי

מטבח נסתר, סוויטת שינה ענקית, רהיטים פרי-סטנדינג ופריט היסטורי (או היסטרי) בחלל. כל אלה יעידו על כך שהבית שלכם יוקרתי בדיוק במידה הדרושה

החלטתם על שיפוץ הבית, קבעתם תקציב בלתי מוגבל, שכרתם שירותים של מעצב תותח, אבל אתם עדיין לא יודעים מה לבקש ממנו כדי לעצב את בית החלומות שלכם? אם הכיוון שלכם הוא לשדר יוקרה, יש כמה בקשות שתוכלו לכלול בתכנון ובעיצוב הבית החדש, שיעידו על כך שכאן לא רק חולמים על יוקרה אלא גם עטופים בה מכל הכיוונים.
 
איחוד וחלוקה

חלל עמוס ומבולגן לא ייראה לעולם מתוחכם, והרעיון בחלל יוקרתי הוא מינימליזם ורמת דיוק של פריטים. אפשר להשיג זאת על ידי אוורור וצמצום הרהיטים בחדר והשארת הפונקציונליים ביותר, הקלילים ובעלי הגימור המדויק. אחת הדרכים היא לא להצמיד את הריהוט לקיר. "רהיט צריך להיראות ב-360 מעלות", אומר יגאל סייג, מנכ"ל ובעלי רשת אליתה ליוינג. כשהריהוט הוא פרי-סטנדינג, יש כניסה של אור לחלל, עוצמת החלל מובלטת, והתיחומים בין החלקים נעשים באמצעות רהיטים ולא באמצעות מחיצות של קיר.
בית גדול מעוצבמחיצות אווריריות של רהיטים, "אליתה ליוינג". צילום: יח"צ
חלל מעוצב איחוד הסלון והמטבח. עיצוב פנים: יעל גל. צילום: אילן נחום
סוויטת הורים ענקית 

דירות יוקרה מאופיינות במטראז' גדול, עד שלעיתים דירה אחת מתפרשת על חצי קומה. בגודל כזה, חדר השינה הופך לסוויטה בפני עצמה עם חדר אמבטיה, חדר ארונות ואפילו פינת ישיבה נדיבה. "אם בבתים סטנדרטיים חדר הרחצה המרכזי עומד על 12-10 מ"ר, הרי שבדירות היוקרה יעמוד חלל זה על כ-40 מ"ר", אומר ג'יימי הרננדורנה, מנהל השיווק של חברת HeziBank. ורק כדי לסבר את האוזן, ההוצאות על חללי רחצה בדירות כאלו יכולות להתחיל בסביבות ה-400,000 שקלים, כשהשמיים הם הגבול.
חדר שירותים אמבטיה לבנה חלל רחצה ענק, HeziBank צילום: יח"צ
אמבטיה עגולה לבנה אדריכלות: דן והילה ישראלביץ אדריכלים. צילום: משה גיטליס
מטבח כפול

עם דירה גדולה מגיע גם אירוח מכובד, ואם מדובר בבישול של בעלי הבית, אנחנו תוהים לא פעם היכן מתבשלים כל המטעמים שהועלו על השולחן. מתברר שאלה שמרבים לארח, מבקשים מטבח נסתר, המוחבא בתוך דלת. המארחים (או נציגיהם) עובדים עם המטבח המשני, וכאשר מגיעים האורחים הדלת נסגרת ואז הם עוברים למטבח הראשי והיוקרתי, שכמובן נשאר נקי ומצוחצח. "במטבח כזה אפשר להשקיע כ-300,000 שקל", אומר יוראי אבני, סמנכ"ל שיווק ופרויקטים בחברת "דקור", ומסביר כי בדירות כאלה המטבח הוא אחד הרהיטים העיקריים והדומיננטיים בבית. למשל, מטבח שהוזמן מהם במגדל מאיר בתל אביב הגיע לשטח של 100 מ"ר מתוך שטח כולל של 300 מ"ר לדירה כולה.
מטבח לבן מעוצב מטבח של "דקור". היכן מסתתר המטבח האמיתי? אדריכלות: שרון אקר. צילום: יח"צ
פיס בעל משמעות

למרות האווריריות המומלצת, כשמדובר ביוקרה, האקסקלוסיביות צריכה גם להיראות, לכן טוב יהיה לשלב בין הקווים הישרים והנקיים גם פריטים בעלי עניין כמו אוסף ייחודי, גוף תאורה מעוצב או ציור אמנותי ענקי שימשוך את העין ויעיד על כך שעבדתם קשה כדי להשיג אותו.
סלון שנדליר כחול לבן אוסף של אופלינים, כלי זכוכית צרפתיים המשנים את גוונם החלבי לתכלת מעודן באמצעות האור הפוגע בהם, במגדל מגורים יוקרתי במיאמי.
 עיצוב: אדריכל יוסי פרידמן. צילום: Manuel Zublena
סלון מלכותי פריטי אמנות מהמאה ה-17. עיצוב: אדריכל יוסי פרידמן. צילום: Manuel Zublena
 
קיר כוח שמורכב מספרים

ספרים הם מוצר יפה מבפנים ומבחוץ, ונוכחותם מוסיפה תחכום לעיצוב של כל חלל. הימצאותם בחדר לא רק מעשירה את מי שקורא בהם, אלא גם את החלל עצמו, במיוחד עם משתמשים בהעצמה של הספרייה והפיכתה לקיר כוח של ממש. מדובר בפריט נגרות גדול ומורכב, והוספה של סיומת ופרטים, סולמות ומסילות תשווה לו את היוקרתיות המיוחלת.
סלון ספרייה בבית פרטי אדריכלות: פיצו קדם אדריכלים. צילום: עמית גרון
חלל משפחתי עיצוב פנים: אורון מילשטיין, צילום: גדעון לוין
מרכזית
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אוסף של מילים פלצניות: יוקרה, תיחכום,
תותח, בלתי מוגבל ועוד. מה לא מופיע בכתבה ? התאמה, צרכים, טעם אישי, ביתיות...תודה אך לא תודה !

ציטוט: ציור אמנותי ענקי... יש יותר מצחיק?
עבודת אמנות בפורמט גדול, זה בשפה רגילה "ציור אמנותי ענקי" זה מה שנובוריש היה מבקש במערכון ב"ארץ נהדרת"

עיצוב
עם כל הכבוד, אי אפשר לייעץ לוותר על ארונות עליוניים,כשאתם ממחישים מטבח ענק ללא ארונות עליוניים. ברור שיש מספיק מקום. מטבח סטנדרט לא יכול להכיל ללא ארונות עליוניים.

אם היה לי כ"כ הרבה כסף...
לא הייתי מעצבת ככה את הבית שלי. הכל לבן, כל הבתים נראים אותו הדבר, חללים גדולים? חסרים לי חמימות וצבע, זה מה שנותן בעיני תחושה של בית. גם הסלון בו היה קצת צבע ליד הלבן, לבן, לבן הזה, היה קיטשי בעיני. כנראה שזה ענין של טעם או שופוני, כי אם לכל החברים העשירים יש, אז צריך לישר קו ולעמוד בסטנדרטים. אם אנשים אוהבים את זה ונעים להם, אז זה נפלא, אם עושים את זה רק כדי להשתוות או להתעלות על אחרים, אז חבל.

נובורישיות סרת טעם
בית צריך לשקף טעם אישי, להיות נוח ונעים. זה שיש לי כסף לא הופך אותי למטומטמת שצריכה מטבח אחד לבישול ואחד לתצוגה, ושקונה פרטי אמנות לפי גודל.

בודק...