מרגיש לי נכון: איך לעצב את הבית בגישת המיינדפולנס

אפשר לעצב את הבית תוך התבוננות פנימה, לתוך עצמנו, רק עם מה שאוהבים, בלי לגדוש את החלל ובלי להציף ברהיטים. כך נוכל להתחבר למיינד ולא לסביבה

עיצוב הבית מערב תחומים רבים, החל מצרכים ואופנות ועד העתקות מהשכן או הדודים. אנחנו מסתמכים על ניסיון העבר, מתכווננים לעתיד, אבל שוכחים בדרך את הכאן והעכשיו, הרגשות הנוכחיים. לכאן בדיוק נכנסת הקשיבות, השיטה שמפנה את תשומת הלב למה שקיים במציאות, כשהיא מעודדת אותנו להיות מודעים לרגשות ולתחושות שלנו כלפי פעולות ועצמים במרחב בלי להיות שיפוטיים. כששמים לב לדברים הקיימים ומתרגלים זאת, חושבים פחות על העבר והעתיד שמעסיקים אותנו רוב הזמן, וחיים יותר את הרגע. וכשחיים את הרגע, קל יותר לחוות אושר ואיכות חיים. הנה כמה דרכים לאמץ את שיטת המיינדפולנס בתרגום לחיינו המעוצבים.

אוהבים? עצרו וחשבו


כל חוויה שאנחנו עומדים מולה, גם אם היא חיובית ומיטיבה, מתלווה במחשבות על לצלם אותה, לספר עליה, לפרש או לעבור אותה שוב. לפי המיינדפולנס אנחנו מפספסים בכך את החוויה עצמה, שאינה כוללת פרשנות כלשהי או הסקת מסקנות. תארו לעצמכם חנות רהיטים, שבה אתם מתלהבים מסט וכמעט שולפים את כרטיס האשראי כדי לשנע אותו הביתה. עכשיו עצרו, התבוננו ואל תמהרו להחליט. חוו את הצבעים, את העיצוב, את הבדים, שבו עליו ואחר כך עברו הלאה. את ההחלטות תשאירו לפעם הבאה.

 

סטיילינג בסלוןחוו את הצבעים, את העיצוב, את הבדים. עיצוב וצילום: טל ויסמרק רצון

 

 

פינות להתבוננות פנימית


המיינדפולנס מתרגלת חקירה פנימית כמו האזנה למוזיקה או צלילה פנימית תוך כדי התבוננות ארוכה – ואת אלה אפשר לעשות בחדר מכיל ונוח שמאפשר לנו להרפות את הגוף, לנשום ולחוות סוג של מדיטציה. החלל יכול להיות נקי ושקט או לארגן פינות שונות ורגועות שמסבות לנו שקט ומאפשרות לנו להקשיב, למשל ישיבה על כריות על אדן החלון, ספסל מול נוף של עצים, כורסאות בפינת קריאה או פינה בחצר.

 

 

כל גווני הכחול בסלוןהכי חשוב שיהיה נוח. עיצוב: סיגל ליטבק. צילום: נדב פקט

 

 

לזרום עם הפשטות


מצד אחד בית שנראה כמו קטלוג עלול להעיק על שגרת היום יום, ומצד שני עירוב סגנונות רבים יעמיס עלינו. כדי לא להתאמץ יותר וללכת על כמה שיותר פשוט וחף ממועקות, אפשר לבחור בסגנון אחד או לכל היותר שניים קרובים, כמו מודרני ומינימליסטי או בוהו וטבעי שישלימו זה את זה. זכרו לא לסבך, אלא לפשט.

 

מעקה שקוףזכרו לא לסבך, אלא לפשט. עיצוב: יעל רביב, Simple Style. צילום: אורית ארנון 

 

חדר אמבטיה סגולאפשר לשמור על פשטות גם באמבטיה. עיצוב: לילך לויט גבסו. צילום: סוזי לוינסון 

 

 

ורק מה עם מה שאוהבים


כשמכניסים לבית רק דברים שאוהבים, מן הסתם נאהב גם את ההרגשה שהם מעניקים לנו. אם יש חפצים שגורמים לנו סלידה או שהם מיותרים בעינינו, זה הזמן לשחרר ולהחליף או להתחיל ליצור רשימה של דברים שהיינו רוצים להכניס לחיינו. זה המקום לקבל את האהבות בלי לשאול אם הן נכונות וטובות או לא.

 

סטילניג בסגנון וינטג'אוהבים וינטג'? שלבו. עיצוב: מיכל סגל. צילום: יהודית הופמן 

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מיינדפולנס
העיסוק במיינדפולנס כשיטה לעיצוב/עסקים וכו'מפספס את עיקר העניין המהותי. מיינדפונלס, כל מהותו ועיקרו יושב על תורת הבודהיזם. בלי לקשור אחד לשני ולהבין את עיקרי התורה, לא מבינים מהו מיינספולנס, ובטעות חושבים שזו שיטה של להגיע אל האושר דרך הכאן ועכשיו. ממש לא! ולכן כתבה זו לוקה בחוסר הבנה רב באשר מהו מיינדפולנס - גם בהקשר לעיצוב, ואני לצערי לא רואה קשר בין התמונות לעיקרי המיינספולנס.

בודק...