הד פעולה: תערוכת צילומים התומכים בפיסול ומעניקים לו ממד נוסף

תערוכת יחיד חדשה של האמן אוהד מטלון המפסל מחומרים שנאספים בסביבה. בחלק מעבודותיו ניכר דיאלוג רעיוני ופיזי עם מבנים ארעיים כדוגמת סוכות

צילום מסך: אוהד מטלון אמן: אוהד מטלון
אוהד מטלון
אומנות: אוהד מטלון

בתערוכתו החדשה של האמן אוהד מטלון, מוצגת סדרת עבודות שמבוססת על צילומים של ג'סטות פיסוליות אותן הוא מבצע בסטודיו או בלוקיישנים משתנים. התיעוד של פעולה פיסולית, מתבצע לרוב באמצעות עשרות צילומים מפרספקטיבות קרובות, שלאחר הצילום, מורכבות במחשב לדימוי שלמעשה ממשיך את הפעולה הפיסולית באופן דיגיטלי.

תערוכת צילומים
1

פעולות פיסוליות מהדהדות 

בעבודות רבות, פעולת ההצבה בחלל התערוכה יוצרת שלב שלישי של טיפול באובייקט. הצילום משמש בפרקטיקה הזו, רכיב אחד בשרשרת של פעולות פיסוליות שמהדהדות האחת את השנייה ומתלכדות לכדי הצילומים שמוצגים  בגלריה.

תערוכה
6

מהסביבה הקרובה

השראות וחשיפה לחומרים שונים בעיקר עץ מעובד,  שנמצאו במשך שנים בסביבות השונות בארץ ובעולם בהם התגורר, או שהה אוהד מטלון,. ניכרות ביצירותיו. הצילום, תומך בהתהוות החומרית והרעיונית, באמצעות הצילום, נבחנים גבולות הפעולה והיחסים שבין חלל, חומר, אור, אובייקט, תיעוד ודימוי.

תערוכה
4

נא להכיר: אוהד מטלון 

אוהד מטלון אומר: "בעבודות שלי, הצילום אינו מחליף את הפיסול, אלא נתמך בו כדי ליצור זירה נוספת של הופעה והשתנות. הצילום מציע תצורה רגעית אחת מתוך ריבוי אפשרי של מופעים. בהצבות שונות אני מאפשר לדימויים להשתנות בין התערוכות, או במהלך התערוכה, לעבור עיבוד מחודש או להופיע באופן הצבה שונה, שבוחנת מחדש את הפעולה שבוצעה במקור אל מול הקונטקסט השונה, או ביחס לתנאי האפשרות המדיומליים, התרבותיים והפוליטיים שלא מפסיקים להתפתח. כך, אף על פי שהצילום נושא תכונות גנטיות של  קיבוע המציאות הנרשמת בו, אני מנסה להפעיל אותו בו-זמנית גם כשדה  פעולה פתוח, דינאמי ומבוסס שינויים".

אוד מטלון
7
צילום: קורה מטלון

דיאלוג רעיוני ופיזי 

"בעבודות מסוימות אני מנסה לקיים דיאלוג רעיוני ופיזי עם האסתטיקה של מבנים זמניים כגון סוכות, מחסות מאולתרים, סככות מדבריות מאולתרות ועוד" ממשיך מטלון בדבריו  "במבנים ארעיים אני מוצא שילוב בין אלתור פונקציונלי לבין תפיסה צורנית יסודית ו\או מסורתית".

 

אוהד מטלון
2

מניפולציה חזותית

'הד פעולה' בא להדגיש את המעבר מצילום אנלוגי לדיגיטלי,  עם יכולת למניפולציה חזותית, וכן הופעת הדימוי הגנרטיבי,  אלה אינם רק אמצעים, אלא חלק מהשפה החומרית, הפוליטית והתרבותית שבה הוא פועל ומופעל. זהו ניסיון ליצור מערכת דינמית שבה דימויים מתקיימים בתהליכי השתנות לאורך שנים ומגיבים להתפתחויות הטכנולוגיות, התרבותיות והפוליטיות בהשתנות ובהופעה מחדש.

תערוכה
5

קיבוע בטווח רחב  לג'סטה פיסולית 

הג'סטה הפיסולית מתועדת באופן מפוצל ומרובה פרספקטיבות בכדי לאפשר טווח נרחב לאפשרויות ההרכבה של הדימוי, בין השאר כדי לתת ביטוי למתחים בין ההווה שצרב וקבוע בצילום, לבין הארעיות הפיסולית הדינאמית, ובין הופעתה של העבודה הסופית והצבתה בחלל.

___________

גלריה קרן בר גיל לאמנות עכשווית, נווה רעים 29 א', רמת השרון

שעות פתיחה: חמישי, 10:00 – 14:00 / שישי, 10:00 – 14:00, שבת, 11:00 – 13:00 (למעט בתאריך 4.10), נעילה: יום שבת, 25.10או בתיאום מראש: 054-7244311

 

 

 

 

 

תערוכה
8
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *