החיפוש אחר שלמות מתחיל ונגמר במינימליזם

סגנון מינימליסטי הוא טרנד-על עם יסודות מוצקים, שזוכה לפריחה מחודשת. ויש הרבה סיבות לאהוב ולאמץ אותו, החל מפשטות ורוגע שמזמנים חיים שקטים ועד שמירה על הסביבה

תרבות הצריכה של המאה ה-20 הביאה איתה גודש רהיטים ואקססוריז. אך מתבקש שאחריה תגיע דרישה לרוגע ומינימליזם. ואכן, הסגנון המינימליסטי מציע אלטרנטיבה במבנים נקיים, בעיצוב פנים המסתפק במה שנדרש ולא מעבר לכך, במיעוט חומרים וצורות ובאלגנטיות מונוכרומטית. יהיו מי שיאמרו שמדובר בסגנון משעמם ונקי עד כדי סטריליות, אך מן הצד השני, הוא ידידותי לסביבה, פונקציונלי באופן מדוייק ונמצא בחיפוש מתמיד אחר האובייקט שיוביל לשלמות עיצובית. בסגנון המינימליסטי,  לכל אלמנט תמצא המטרה המדויקת והמיקום הנכון, האור הטבעי ישחק תפקיד מכריע והאחסון יהיה חלק בלתי נפרד מהתכנון. אמנות תקבל זרקור ולצידה מיעוט בחפצים.

סלון אפוור

סלון אפוור

סלון אפוור
צילום: עמית גירון | עיצוב: איציק ניב

ישנן סיבות רבות לאהוב עיצוב מינימליסטי ולאמץ את האמרה Less is More בחיי היום יום. עבור חלקנו, נכון יותר לחיות עם מיעוט חפצים, לשחרר דברים שאין בהם שימוש או שפג קסמם ולהתמקד רק בנחוץ. אחרים רואים בו דרך חיים שמתחילה בהקדשת זמן ומאמץ, אך מובילה לרוגע, שלווה ולחסכון באנרגיות מיותרות. בית מבולגן עלול להוביל למתח פנימי והרגשה של הצפה. בבית עמוס ולא מסודר קשה להתרכז או להתמצא במיקום החפצים. כשממזערים את הכאוס, והעומס החזותי נעלם, מרגיעים גם את עצמנו. נדרש פחות מאמץ לארגן וקל יותר לשמור על סדר.

כניסה
כניסה
צילום: אלעד גונן | עיצוב: עדי מינץ

מיעוט חפצים מאפשר מקום רחב יותר בבית ונותן תחושה של חופש וגמישות. אחדים ימצאו בכך זמן לעסוק בתחביבים ופעילויות שהם אוהבים, ואחרים יתאהבו ברעיון שאין צורך לבזבז כספים על חפצים שממילא אין בהם שימוש יום יומי. וכשהבית לא עמוס ומדויק לצרכים, התחושה נעימה וממריצה. פעילויות ניקיון מתבצעות בקלות ומקלות על סידור ואירוח בבית מסודר תמיד. בנוסף התרומה לאיכות הסביבה מוחלטת. כשמחזיקים פחות ציוד, קונים פחות, משתמשים פחות באריזות ומשלוחים גם מזהמים פחות.

מינימליסטיות

תאורה כפתרון לעיצוב קירות לאוהבי מינימליסטיות

מינימליסטיות
צילום: לב צימבלר | עיצוב: אלין ניבין
שידה בסלון

שידה בסלון

שידה בסלון
צילום: שירה רוטקופף | עיצוב: מירית גוטמני

נדמה שהמינימליזם, שהוא כעת טרנד על, היה כאן תמיד. הסגנון שהופיע לראשונה כתנועה אדריכלית בשנות השלושים של המאה ה-20, השפיע על פרויקטים רבים של עיצוב פנים מאז, וכעת, כשהעולם נעשה מורכב ומרגיש עמוס במיוחד, מבקשים יותר ויותר מעצבים להביא אסתטיקה שלווה ושקטה לבית. בספר The New Minimalist Style שערכה העיתונאית דניאלה סנטוס קוורטינו (הוצאת Booq הספרדית), מוענק זרקור לסגנון ברחבי העולם, ביניהם לדירה תל אביבית של מעצבת הפנים מאיה שינברגר. "החלל הציבורי של הדירה נחשף מהכניסה שנפתחת מול הסלון, ובקצהו חלון גדול הפונה לנוף אורבני. החלל רוצף בפרקט עץ אלון פישבון, ולאורך הסלון ספריית ברזל מינימליסטית עם מדפים דקיקים. מולה ספה פינתית אפורה ולאורך החלון ספסל בנוי שחופה בלוחות עץ בגימור דמוי בטון". מינימליזם במיטבו.

סלון

סלון

סלון
צילום: איתי בנית | עיצוב: מאיה שינברגר

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

סלון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...