מאחורי הקלעים: איך הופכים אוטובוס ישן לבית מגורים?

יצאנו להכיר זוג שהחליט לגור באוטובוס ולהפוך את השלדה הישנה לבית חלומותיו. איך עושים את זה וכמה התענוג עולה? הכל כאן

אנחנו: מיה (27) וערן (30) רוזנפלד
גרים ב: מושב בן שמן
עוסקים ב: מיה אדריכלית וערן מעצב תעשייתי
נשואים: שנתיים, ביחד מ-2007
חיות מחמד: הכלבים מולי, צ'ופה וארטמיס; החתול איציק; והעזים לירן ודיאנה

הסיפור מאחורי מגורים באוטובוס

סיפור החיים באוטובוס של מיה וערן התחיל לפני 6 שנים, כשמיה למדה אדריכלות בבצלאל וערן למד עיצוב תעשייתי במכון אבני. שניהם, זוג צעיר בתחילת דרכו, גרו בבית של ההורים – והבינו מהר מאוד שהם זקוקים למקום משלהם, ורצוי מקום גדול ומרווח שיוכלו לקרוא לו בית. מה גם שבאותה תקופה גידלו השניים יחד 4 כלבים וחיות נוספות ואז הגיע הרעיון של מגורים באוטובוס.
"עוד לפני הסדרה 'עספור' (בה גרות הדמויות הראשיות באוטובוס – ל"ו), חלמנו על להפוך אוטובוס לבית ולשים אותו במשק במקום עם נוף לשדה", מספרת מיה. "ידענו שקראוון זה עניין מסובך מבחינת אישורים, ולכן אוטובוס נייד על גלגלים היה פתרון מושלם, כי אם היתה צצה בעיה חוקית, תמיד היינו יכולים להזיז אותו. אז לקחנו את מעט הכסף שהיה לנו והחלטנו לעשות מזה פרויקט".
וכך יצאו לדרך. הם בדקו אוטובוסים רבים והחליטו שהאוטובוסים של "דן" הכי נוחים בשל הריצפה השטוחה שלהם, פנו לחברת האוטובוסים ושם הסכימו למכור להם אוטובוס במחיר מכירה לשימושי ברזל. אחרי שבחרו את האוטובוס הכי שלם שמצאו, הביאו אותו למושב עם גרר. האוטובוס הנבחר היה אמנם בלי מנוע ובלי כסא נהג, אך כל השאר היה במקומו – הכיסאות, העמודים עם כפתור העצירה ועוד.
אוטובוס שהפך להיות למגורים

איך שיפצתם את האוטובוס?

"ביום אחד הספקנו להוריד את כל הכיסאות ולגרד את כל המסטיקים המיובשים", הם מספרים. "ניקינו במשך תקופה את כל החלל עם חומרי ניקוי חזקים מאוד כדי להוריד את כל הגריז ושאריות הלכלוך שנאספו עם השנים. את הכיסאות מכרנו לברזל, והשארנו רק את הספסל האחורי 'של המגניבים', וכן כסא זוגי וכסא יחיד למזכרת. את חלק מהעמודים השארנו, וכך, כל מי שנכנס היה לוחץ ואומר 'עצור!'".
לאחר הניקיון, חילקו בני הזוג את החלל לפי צרכיהם: בדלת הקדמית באיזור הנהג בנו סטודיו גדול, ובו מצד אחד שולחן רחב וארוך ומצד שני מדפים גדולים לכל החומרים והמודלים. מול הדלת המרכזית נבנה המטבח, ולידו הותקן מזגן של 5 כוח סוס. ליד המטבח, על הבמות של הגלגלים, הוקם הסלון ובו מזרנים שנחתכו לפי הגודל המדויק של החלל והמון כריות. האקורדיון של האוטובוס שימש כשטח הפרדה בין האזור הציבורי לפרטי, ואחריו מוקמו חדר השינה, שעבורו נבנו דק עץ וארון כוורת, וחדר האמבטיה, בו הורמו קירות גבס והותקנו קרמיקה, שירותים ומקלחון. "זו היתה חוויה להתקלח שם, כי המקלחת היתה על חלון גדול חד צדדי, כזה שלא רואים דרכו מבחוץ, וזה הרגיש כמו להתקלח בטבע", מוסיפה מיה.
אוטובוס שהפך למגורים
אוטובוס שהפך למגורים
ערן ואביו התקינו את החשמל ובבית תוכננה מערכת מים אפורים שהשקו את הגינה שפרחה לתפארת. מחוץ לדלת האמצעית נבנה דק מעץ כמרפסת, ומעל הכול נפרשה סככה אטומה כדי להגן על האוטובוס מהחום הישיר בקיץ ומהגשם בחורף. דלתות האוטובוס המקוריות נשארו, והותקנה להם נעילה מכנית, אבל הבית היה תמיד פתוח ומזמין.

אז מה היתרונות של לגור באוטובוס על פני בית רגיל?

"זה לא נראה ככה אבל באוטובוס יש המון מקום", מספרים בני הזוג. "וגם יש נוף לכל האורך מכל כיוון. חוץ מזה, גילינו באוטובוס כל מיני דברים ממש מגניבים, כמו מערכת הרמקולים המקוריים של האוטובוס, שהיתה תקינה לחלוטין וכך היינו יכולים לשמוע מוזיקה לאורך כל האוטובוס. פיצ'ר נוסף היה שלט היעד בקדמת האוטובוס – היתה בו גלגלת שאפשר היה לשחק איתה ולבחור בין כמה יעדים. אנחנו כיוונו אותה על 'לחוף הרחצה' וכך זה נשאר".
אוטובוס שהפך למגורים
אוטובוס שהפך למגורים
 

וכמה עולה לבנות כזה דבר?

"האוטובוס עצמו עלה לנו 12,000 שקלים, וההובלה שלו עוד 1000 שקלים. הוצאות השיפוץ היו מינימליות, כי השתדלנו לעשות שימוש חוזר בדברים שמצאנו, וקנינו רק מה שנחוץ היה לקנות חדש. בסופו של דבר, כשמכרנו את האוטובוס לאחר 3 שנות מגורים בו, מכרנו אותו במחיר ההוצאה – כ-22,000 שקלים".

ואיך הגיבה הסביבה לרעיון? 

"אנחנו גרים במשק חקלאי שליד ההרחבה במושב, אז השכנים מההרחבה קצת התלוננו שהאוטובוס מפריע לנוף שלהם. אבל הם התרגלו, ובסופו של דבר לא הפרענו לאף אחד. המשפחה שלנו כמובן צחקה עלינו בהתחלה, אבל עזרה ותמכה מאוד לאורך השיפוץ והמגורים".
אוטובוס שהפך למגורים
אוטובוס שהפך למגורים
אוטובוס שהפך למגורים

ומה חלום המגורים האידיאלי שלכם?

"אחרי 3 שנים שבהן גרנו באוטובוס, החלטנו למכור אותו. אחרי החתונה עברנו לבית של סבא של ערן, ועכשיו אנחנו בתהליכי בנייה של בית אמיתי משלנו, שהוא מבחינת הגשמת חלום – בית שבנוי כולו על קומה אחת, עם נוף של שדות מכל הכיוונים שנכנס פנימה לתוך הבית, והמון חיות משוחררות בחוץ ברחבי המשק."
אוטובוס שהפך למגורים
553-49.jpg
15 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

:-( מאכזב
עיצוב מאכזב לגמרי בהינתןן שמדובר בשני מעצבים. מאדריכלית ומעצב מוצר הייתי מצפה לקצת התיחסות לאסטטיקה, הן חיצונית ובעיקר פנימית. אולי ככה נראה "בית" שהיחס אליו כמלונה זמנית...

איך אנשים גרים באוטובוס
אין פרטיות. סביבה רחבה להסתובב .כל הזמן באותם מטרים מרובעים. ולארח חברים? כל הכבוד להם! צריך הרבה עוצמות ורצון של 2 בני הזוג להצטמצם עד שירווח להם.

הכי בראבו שאפשר !!!

איפה נכנס פה העיצוב בדיוק ?

האדריכלית מתגובה 1 סיכמה זאת הכי מדויק שאפשר.

יאללה בלגן
מה זה צריך להיות? יש כל הרבה הרבה דוגמאות לאוטובוסים ולקרוואנים שהפכו לדירות מגורים קטנות, נעימות ואסתטיות. פה זה לא.

נראה שגרים באוטובוס ולא בבית
מסכימה לגמרי עם תגובה 1. בנוסף מאכזב לאור העובדה שלא נראה שהלכו לגור באוטובוס כפתרוןלמצוקת דיור אלא סתם התיישבו בחלקה של המשפחה...אין שום תחושה של בית ונראה באמת שגרים באוטובוס...חסר ערך לטעמי

גועל נפש ככה צריך להראות כנסו :
https://www.google.co.il/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=bus%20house%20luxury

עספור
אחלה רעיון בכמה שקלים

ציפיתי לראות משהו באמת יצירתי
ראיתי גיבוב של שמאטעס וחוסר יצירתיות מדהים בהפיכת אוטובוס לאוטובוס עם מיטה ושולחן...

בקיצור ישנו באוטובוס מה בין זה
לעיצוב לא ברור...

בכל זאת זה מעניין
אני חושב שמה שכולם חושבים פה לגבי האסטטיקה זה נכון אבל במקרה של הרצון והפנטזיה שלכם אני מעריך שמה שאתם רואים זה מה שהם רצו לעשות הם רצו לתת לעצמם הרגשה שהם חיים באוטובוס אבל בנוחות של בית ועם חיסכון של ענק של שכירות ולתת הרגשה רווח ונוחות להורים שלא התקרצצו אליהם.. הגאונות פה זה הפשטות .. זה רק השערה שלי

נו ו... מה העיניין פה?
ננמיך ציפיות בכתבות הבאות.... חלש בסך הכול. :(

אבל אם הוציעו את המנוע, איך יזיזו את האוטובוס?
זה בדיוק כמו קראוון

מה לזה ולעיצוב???
זה עיצוב מלשון עצוב! לסלק מסטיקים ולדחוף מיטה זה חסר הגדרה,אבל בטח לא עיצוב. מצטער חברה-תצטרכו לשנות מקצוע רק בתור התחלה! אל תתבזו, עיצוב זה לא בשבילכם! בהצלחה בהמשך הדרך!

בודק...