סוגרים את הפינה: 5 פנינות חמד מעוצבות ברחבי הבית

תגידו למעצב "פינה ריקה", והוא כבר ימצא לה שימוש יעיל. חלל גדול מדי במטבח, קיר עירום או חלל פתוח וחסר מטרה ימצאו מדי את הזהות המתאימה להם. לקרוא ולשמור לפינה המיותמת הבאה שלכם

מעברים, מסדרונות, מבואות וחללים בין קומות הם מקומות נטולי הגדרה עיצובית, ואנחנו אלה שיוצרים להם שימוש יעיל עבורנו. אחרי שמיקמנו את הסלון ואת הפונקציות במטבח, בחרנו כיצד תיראה דלת הכניסה לבית וגם עם הממ"ד אנחנו כבר חיים בשלום, הגיע הזמן לטפל בפינות הקטנות שנותרו ריקות ומיותמות. כך עשו זאת מעצבים בבתים שלפניכם:

 

מבואת כניסה שימושית


בכניסה לבית הזה ממוקם קיר בטון גדול, המשמש כקיר הדף לדלת הממ"ד. מאחר שאין אפשרות לבטלו מטעמים בטחוניים, הוחלט לנצל אותו לאחסון. לצורך כך נבחר רהיט גדול ("איפאה"), ובתוכו אוחדו פונקציות שונות – תליית תיקים ומעילים של בני המשפחה, משטח נמוך המשמש כספסל להתארגנות, מראה בגובה הפנים ושתי מגירות אחסון לדברים שונים. כדי להקנות אווירה קלילה ונעימה, למרות הקיר העבה מאחוריו ולמרות גודלו של הרהיט, נבחר לו גוון תכלכל בשילוב משטחי עץ אלון. בחלקו העליון, שגבוה מדי לשימוש יומיומי, מונחים פריטי דקורציה שונים של בעלי הבית.

 

מבואת כניסה לביתעיצוב: סטודיו "פרטים". צילום: נמרוד סונדרס

 

מקום לעלות ולברוח אליו 


תוכנית מקורית של בית בעל שני מפלסים שונתה משמעותית על מנת להתאימה למשפחה. אחד השינויים שנעשו היה לבטל את החלל הסגור שמעל שירותי האורחים, שיועד לבוידעם ולהסתרת דוד השמש. בחלל שנפתח נוצרה פינת חמד לקריאה ועבודה, כשחוויית הטיפוס אליה מדמה עליית גג כמקום לברוח אליו. רצפת הגלריה הקטנה חופתה בפרקט עץ אלון, ובשילוב חומרים טבעיים של עץ, ברזל, קש וטקסטיל רך נוצרה פינה שצופה על הנעשה בבית.

 

עליית גג מעוצבתעיצוב: "ענבר ותמר תכנון ועיצוב פנים". צילום: אלון לויטה

 

כניסה כבר בגינה


כמה באמת אנחנו מתייחסים לכניסה החיצונית לבית? דלת מרשימה, פעמון ומזוזה לא יספיקו כדי להגדיר אותה ככניסה לבושה היטב. אבל מבואה חיצונית, שתשקף את אופיו הביתי והחמים של הבית, עוד לפני שנכנסים ממש פנימה, תוכל לענות על הצורך. ספסל נעים להמתנה, עציצים ופריטים עם אופי אישי מוקמו בכניסה ומייצרים אווירה ייחודית. הריצוף באבן ישראלית טבעית בפאטרן ממשיך מן החוץ אל הפנים ויוצר המשכיות גם בתוך הבית.

 

כניסה לבית פרטיעיצוב: שירה מוסקל והדס רוט, "הלל אדריכלות". צילום: לירן שמש

 

בדרך למטבח


מטבח בדירה בקיבוץ שעברה שיפוץ, היה ממוקם בחלק שלא היה קיים ונבנה כתוספת. הוא נוצר כמטבח עכשווי עם קריצה לשנות ה-70 בקיבוץ עם פורמייקה ירוקה, חיפוי מצויר מאריחי בטון מודפסים, שיש בדוגמת טראצו, הדומה לרצפה, ומשטח אבן קיסר המשלים את המראה. מכונת תפירה ישנה עברה הסבה והועמדה סמוך לעמוד, כדי לא להותיר אותו בולט בשטח. להלבשת הפינה נבחרו שטיח ישן של סבתא מבית שטיחי כרמל ותנור פרידמן ישן, שנמצא בבוידעם ועבר צביעה.

 

ספריה צבעוניתעיצוב: סטודיו "סודה". צילום: עידן גור

 

נגינה ורוגע


בית שהיה שייך בעבר לסבים וסבתות, עמוס בפריטים ובזיכרונות, נוקה ועוצב מחדש עבור נכדה שבאה להתגורר בו. המנורה היא בין אחד הפריטים הבודדים שנשארו מהדירה המקורית, והנכדה שמנגנת בגיטרה רצתה ליצור פינה רגועה וחמימה, בה תוכל לנגן וליהנות מנוסטלגיה. לחלון התווסף ספסל ישיבה מובנה, המחופה באלון גושני. כריות יצרו מקום ישיבה מרופד ונוח, והחלונות הוחלפו לאלומיניום בלגי לבן, כדי ליצור אווירה יותר קלאסית ופחות מכופתרת, שתעלים עד כמה שניתן את הנוף האורבני של גגות העיר, הנשקף מהחלון. הרצפה חופתה בפרקט למינציה אלון גושני רחב עם פאזות, שמוסיף גם הוא אופי כפרי חמים. מכיוון שהבית פונה לכיוון דרום מזרח, נופלות קרני האור בשעות הבוקר על הפינה, המוצפת אור חמים ומזמין.

 

מנורה מעוצבת עומדתעיצוב: ענבר קרפר- סרנוביץ. צילום: נדב פקט

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי נפתח פינה חדשה, נעלה תמונות פינה מתה,
והיועצים שלך יציעו חלופות? לי ממש מתאים!

בודק...