מדי שנה מארח היריד כ-3,000 מציגים ומעל ל-50,000 מבקרים, זהו ללא כל צל של ספק המקום להכיר את התעשייה, לפגוש לקוחות, לגלות ספקים וחשוב מכל להיחשף לתצוגת הטרנדים השנתית!
כדי להציג את הטרנדים של שנת 2026, נבחרו ALCOVA Milano, מיזם שנוסד על ידי ולנטינה צ׳יופי (Valentina Ciuffi) וג׳וזף גרימה (Joseph Grima). קשה שלא להתרשם ממידת הכנות של צ׳יופי כשהיא עונה על השאלה מהי ALCOVA? ״אנחנו אוהבים לקרוא לזה פלטפורמה לעיצוב פנים למעצבים, חברות וכל ישות אחרת שחוקרת עיצוב באופנים המאפשרים להתחקות אחר העתיד של היצירה ומרחב המחייה – אומרת צ׳יופי – אנחנו אוהבים את המילים הללו, אלא שבמילים פשוטות יותר אנחנו יריד עיצוב״ (תרגום שלי א.פ). הלכה למעשה, ALCOVA הם אחד מ-1500 האירועים המתקיימים במקביל לשבוע האופנה מילאנו ומציג מאז שנת 2018 בחללים לא שגרתיים, את מיטב העיצוב העכשווי לבית.
כיאה לפלטפורמה אקספרימנטלית שידה על הדופק ומתוך קשב לחרדה הכללית האוחזת בתעשייה היצירתית נוכח ההתפתחות המהירה של כלי הבינה המלאכותית בשנתיים האחרונות (כבר בשנת 2024 חלק גדול מהרצאות באולם הטרנדים הוקדשו לסוגיות הנוגעות לבינה מלאכותית), הטרנדים של שנת 2026 מנסים להשכיח את החרדה מתוך מבט היסטורי על המתח שבין יצירתיות לבין טכנולוגיה. הפרשנות ההיסטורית של ג׳וזף גרימה מציגה את תנועת האמנויות והאומנויות (Arts and Crafts movement) המזוהה עם המעצב ויליאם מוריס כמו גם את הקמתו של בית הספר באוהאוס כתגובת נגד למהפכה התעשייתית ולמעשה כתנועה דיאלקטית מתמדת בין היצירה, מעשה ידי אדם לבין הטכנולוגיה. באופן זה הרי שלא מדובר בסתירה, אלא במתח הכרחי בו טמונה הדדיות ואף יותר מכך – סימביוזה בין האדם למכונה. ״המכונה הינה ידו הארוכה של המעצב – מסביר גרימה – מעצבים היום הם טכנו-אומנים (techno-crafts people)״ (תרגום שלי א.פ).