זהירות, מוקשים: גם לקנות צריך לדעת איך!

לפני שאתם מתחילים את מסע הרכישות, ודאו שאתם מחוברים לשאיפות העיצוביות שלכם, התחילו בקניות הגדולות והמשיכו בקטנות יותר והשתדלו לא להתפתות לגחמות רגעיות

 

הלבשת בית בסגנון פריזמתוך קולקציה חדשה של פלורליס. צילום: סטודיו פלורליס 

 

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצאה, כי משפחה ממוצעת בישראל מוציאה לפחות 7,200 שקלים בשנה על ריהוט וציוד לבית. סכום מכובד ללא ספק, אבל השאלה היא אם כל מה שמשפחה ממוצעת רוכשת אכן תואם את הצרכים ואת ההוצאה הכספית הנדרשת. אחרי שנרגענו מקדחת הקניות לחגים, אפשר לבדוק בנחת אילו פריטים כדאי לאמץ בבואנו לחנויות העיצוב ועל מה כדאי לוותר כדי לבצע רכישה מושכלת מבחינה תקציבית ועיצובית ולמנוע בזבוז מיותר.

 

 

להתאים שאיפות עיצוביות לקניות בפועל


בפועל אפשר לקרוא לסעיף הזה "לבוא עם רשימה כדי לא להתבלבל". לשם כך צריך לבוא מוכנים, ואחד הדברים החשובים שיש לעשות עוד טרם הרכישה הוא למצוא את הטעם העיצובי שמתאים לכם. לא רק שהכרחי לדעת מה העיצוב המועדף עליכם, החזון העיצובי צריך לבוא לידי ביטוי בהתאמת הפריטים השונים שאתם רוכשים. יש לכך מספר כלים, למשל יצירת לוח חזון או אתרים כמו Planner 5D או Roomstyler 3D Home Planner שיאפשרו לרדת לפרטים הקטנים.

 

קיר מיוחד כחולחשבו מה החזון העיצובי. עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ. צילום: עודד סמדר

 

 

קניות גדולות בעדיפות ראשונה


קודם כול בוחרים מטבח ולאחר מכן מאבזרים אותו, ובסלון קודם בוחרים ספה ואחריה את שאר הרהיטים, הקטנים יותר. כך מוודאים שהחדר ישמור על פונקציונליות ויעמוד במסגרת התקציבית גם אם ייקח זמן רב יותר להעניק לו את הטאץ' הסופי המיוחל. אודליה חונן, מנכ"לית מתחם העיצוב דיזיין פלוס, ממליצה לערוך שתי רשימות: הראשונה צריכה לכלול את כל הדברים שאתם רוצים עבור החדר. ואז מתוכה להכין את הרשימה השנייה, הכוללת את הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר לפי סדר חשיבות. "כללו את המחירים שאתם מוכנים להשקיע עבור הפריטים החיוניים שלכם. זה יעזור להבהיר את סדר הגודל של תקציב העיצוב".

 

הלבשת הסלון בטקסטילקודם גדולים. עיצוב: מיכל זילברשטיין. צילום: דליה שחר

 

וילון עם ציפוריםאחר כך קטנים. אקססוריז מתוך קולקציה של "עילית הלבשה לבית". צילום: designers guild

 

 

בצעו מדידות לפני ותוך כדי


הגעתם לשטח? ודאו שהגעתם עם המידות של החדר וגם שלא שכחתם מטר למדידות בחנות. ידיעה מראש של המקום הנתון תחסוך לכם התלבטות בין גודל הספה החלומית לבין גודל הספה שתתאים לכם בפועל, או תבהיר לכם שפיזית אי על גלגלים לא יוכל להיכנס למטבח, ושטיח מרובע לא ייכנס לחדר הילדים, וכדאי להסתפק בשטיח עגול.

 

שטיח פרסיעיצוב: מיכל מלצר. צילום: גלי פלג 

 

 

אתם באמת צריכים את זה?


בחנות התלהבתם מרהיט או אביזר שאתם ממש אוהבים וקשה לכם להתאפק מקנייה שלו. אם אין לו מקום מיועד מראש, אל תאמרו לעצמכם "יהיה בסדר". אתם עלולים להיווכח שאין לו מקום בשום חדר בבית, ואתם נאלצים לוותר עליו לטובת המחסן, החבר, קרוב המשפחה או יד2. לא חבל על הכסף? "שאלו את עצמכם מה אתם באמת צריכים", מחדדת מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ', "איך אתם באמת משתמשים בכל חלל, האם אתם רק צופים בטלוויזיה שם והאם לעיתים קרובות יש לכם אורחים. אם אתם משתמשים בשטח לעיתים רחוקות, חבל להשקיע בריהוט, ואם החלל משמש אתכם יום יום, הרהיט יהיה חיוני וכדאי לעצב איתו את החלל בצורה נוחה ונעימה".

 

מדף ממוחזרסולם דקורטיבי של "וואן פיס". צילום: יח"צ

 

 

דייקו את הצבעים


כדי לדייק את הגוון הנכון לחלל כדאי לגבש קודם לכן את הסגנון העיצובי שלו. מעצבת הפנים עדי שגב ממליצה לבחור את כל האלמנטים שישתלבו במטבח, כגון עץ, משטחי עבודה, ידיות, זכוכית, ריהוט ועוד ואז לבחור כמה גוונים ממניפת הצבעים, ולשלב הכול יחד לדף השראה (מוד בורד) כדי לחוש ולדייק את האווירה שנרצה. עם דף ההשראה הזה אפשר להמשיך הלאה לשאר החנויות ולהתאים את שאר האביזרים שרוכשים לאלו שאתם כבר סגורים עליהם. קרן וברמן דקל מעילית הלבשה לבית מוסיפה כי תאורה בחנות יכולה לשנות את המראה של הצבע, ולכן ממליצה לבקש דוגמאות: "חנויות רבות מציעות פיסות אריג, לדוגמה, אותן אתם יכולים לקחת כדי לוודא איזה צבע יתאים לשאר העיצוב שלכם".

 

מטבח ירוקעיצוב: עדי שגב. צילום: הילה עידו

 

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדיקה

בודק...