לזרום עם האנרגיה: ההשפעות הנסתרות של חדר הרחצה

למיקומם של חדרי האמבטיה והשירותים יש השפעה על חיינו, אבל גם אם הם לא לפי הספר, לפנג שואי יש דרכים להוציא מהם את הטוב ביותר. כל מה שצריך לדעת כדי לזמן את הצ'י הנכון

אם יצא לכם לחקור מעט את תחום עיצוב הבית בשיטת הפנג שואי, בוודאי נוכחתם לדעת כי עיצובו ומיקומו של חדר הרחצה בבית קריטית מאוד. מצד אחד, מיקום נכון שלו יוכל להגביר את תחושת החיות והחיוניות בחיינו, ובכך נוכל גם לנטרל אנרגיה שלילית ומצבי חיים פחות רצויים. מצד שני, אם המיקום אינו מדויק, יכול להיות שהצ'י (אנרגיית החיים) יוחלש, מה שעלול לגרום לבני הבית לעייפות, להוצאת כספים מיותרים או לתחושת חוסר סיפוק ממערכות יחסים. מה עושים אם אתם כבר גרים בבית שבו לא ניתן לשנות את מקום חדר הרחצה? במעט השקעה, ועם הפנמה של ההמלצות הבאות, ניתן להוציא גם ממנו את הטוב ביותר עבורכם. רק לפני שמתחילים, חשוב לזכור כי אף על פי שהקווים המנחים אחידים ופשוטים ליישום, לכל בית יש את ה-DNA שלו, אשר יועץ פנג שואי מוסמך יכול להתאים לו עיצוב פנים או הום סטיילינג ספציפי.

 

המיקום חשוב


אם אתם בשלב התכנון של מיקום החללים בביתכם החדש, דאגו לא למקם את חדר הרחצה במיקומים הבאים: מרכז הבית, סמוך או קרוב לכניסה לבית, ובבית פרטי עם יותר מקומה אחת – נסו לא למקם מעל המטבח ומעל דלת הכניסה הראשית. דאגו גם שדלת חדר האמבטיה לא תפנה למטבח או לחדר האוכל.

 

חדר רחצהעיצוב: יפעת מנטש. צילום: אלעד גונן

 

לנטרל אבק


הימנעו מעומס חפצים. אם יש לכם הרבה פריטים, כמו בשמים, קרמים ואיפור, דאגו שלא יצברו הרבה אבק כדי לחזק את תחושת הניקיון או נסו לאחסן את רוב החפצים בארונות או בקופסאות יפות.

 

דלת סגורה


חשוב להקפיד על סגירת הדלת בחדרי הרחצה וסגירת מכסה האסלה בשירותים. נכון, זהו טיפ ידוע של שיטת הפנג שוואי, אבל למה לא לעשות זאת גם מהסיבה האסתטית והנעימה?

 

עיצוב: עדי עוז. צילום: גדעון לוין

 

חלל נפרד


בין אם חדר השירותים או חדר המקלחת ממוקמים מול הכניסה לבית, ננסה ליצור תחושה של הפרדה שלהם משאר החללים, על ידי אריחים וריצוף שונה משאר הבית, מבחינת הטקסטורה או הגוון. בחדרים אלה צריכה להיות תחושה שמדובר בחלל נפרד משאר חללי הבית.

 

אנרגיה בחדר השינה


בעולם של נוחות, כולנו רוצים לתכנן את הבית שלנו, כך שלחדר השינה יהיה חדר רחצה צמוד. אך חדר השינה הוא המקום בו אנחנו ישנים ומספקים לגופנו אנרגיה ליום שלמחרת, וכדי לקבל את האנרגיה המיטבית, צריך לדאוג שנקבלה במלואה.  בפנג שוואי דלתות משמשות כמחברות אנרגיה בין חלל אחד למשנהו, ולכן נשמור על דלת חדר הרחצה סגורה לכל אורך היממה, וננסה שלא לישון כשרגלינו פונות באופן ישיר אל כניסת חדר הרחצה. אם מיטתכם פונה לחדר הרחצה, מקמו לידה שטיח ורהיט "מפריד" כלשהו, כמו ספסל מרופד או שידה נמוכה.

 

חדר שינהעיצוב: מירב שלום. צילום: ערן תורג'מן

 

דרוש תיקון


אם חדר הרחצה נמצא באזור התומך בכסף או בבריאות, תוכלו ליהנות מהם עם מעט השקעה: הימנעו מברזים דולפים ומחלודה. זרקו דברים שבורים, בקבוקי שמפו ריקים, מברשת שיניים בלויה או כל מוצר שאינו שימושי לכם.

 

לטהר ולאוורר


מקלחת מרגיעה אותנו ונותנת לנו תחושה של היטהרות, אך אם משלבים את חדר הרחצה עם אלמנטים וחומרים נוספים, יהיה אפשר ליצור עבורכם מרחב מרגיע ומהנה עוד יותר. דאגו שיהיה ריח נעים שאתם אוהבים: תוכלו להיעזר לשם כך בנרות או שמנים אתריים בריחות שונים לפי רצונכם – יש כאלה הממריצים, מרגיעים או מטהרים. אך החשוב הוא תמיד לשמור על אוורור החלל. תוכלו להשתמש במטהר אוויר לנטרול ריחות לא נעימים, אך עדיף כמובן אוויר צח וסירקולציה תמידית.

 

חדר רחצהאדריכלות: דורית גלס. צילום: שי אפשטיין

 

צבע השטיח


ברוב הבתים, שטיח בחדר האמבט הוא פריט קבוע. תוכלו לבחור אותו לפי הצבע המתאים לתחושתכם, אך אם תרצו ללכת צעד קדימה לפי השיטה, הנה כמה קווים מנחים: חדר רחצה צפוני – שטיח אמבטיה בצורה מלבנית. חדר רחצה דרומי – שימוש בצבעי אדמה, צהוב, חרדל, חום ועוד. חדר רחצה מזרחי או דרום-מזרחי – שטיח בצבע אדום.

 

ועוד טיפים למיטיבי לכת


טיפים נוספים למיטיבי לכת הם תיקונים שניתן לעשות לפי מיקום חלל חדר הרחצה בבית. למשל:

* אין להעמיד חפצים מתכתיים בחדר רחצה הנמצא באזור הדרום-מזרחי של הבית. הדבר עלול לגרום לבזבזנות או ל"ניקוז" הכסף. מומלץ לשים פעמון רוח אם חדר הרחצה נמצא באזור דרום-מערב וצפון-מזרח.

* אם חדר הרחצה נמצא באזור המערבי של הבית, אזור הקשור לנישואין ואהבה, שימו אלמנט של כדור הארץ או כד עם מים. מומלץ לשים זאת גם אם חדר הרחצה נמצא באזור הצפון מערבי של הבית.

* בחדר רחצה באזור הדרומי, צמחים יכולים לדכא אנרגיה לא טובה. שימו לב כי אתם בוחרים עציצים ששורדים לחות, כמות אור קטנה יחסית וחום.

 

חדר רחצהעיצוב: אריאלה ענבר וגליה מנור. צילום: שירן כרמל

 

הכתבה באדיבות קורל מיפז זהר, יועצת לאיכות חיים בשיטת פנג שוואי ומפתחת הסרגל המקצועי לעיצוב הבית, "סאקורה פנג שוואי".

 


 

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעניינת
כתבה מעולה ונעימה

בודק...