היפים והנכונים: הסוקולנטים, הצמחים הכי פופלאריים של עולם העיצוב

הם בשרניים, עסיסיים ומשרים אווירה טרופית מרגיעה ברגע. קל לטפל בהם והם מוסיפים יופי לכל איזור. הכירו את הסוקולנטים, הדוגמנים של צמחי הבית שישמחו להעניק טאץ' מרענן לבית, לגג או לחצר

יח"צ

מה אתם בעצם יודעים על הסוקולנטים? אם התשובה היא – לא הרבה, אתם מוזמנים להיכנס לעולמם הקסום של הצמחים הבשרניים האלה שקל כל כך לאהוב. הסוקולנטים מוסיפים טונות של שיק וסטייל בלתי מתאמץ, והופכים כל חלל לאי טרופי בין רגע. צמחי סוקולנטים הולכים וצוברים פופולאריות בקרב חובבי הירוק נטולי הזמן או האנרגיה, וגם כתוספת שתמיד תופסת. מספר לנו רפאל ויצמן, עיצוב גינות ונוף.
עוד הוא מוסיף כי השם: סוּקוּלנטים מגיע מהשפה הלטינית ומשמעו: צמחים בעלי עלים וגבעולים עבים ובשרניים המכילים תאים אוגרי מים. סוקולנט בלטינית משמעו עסיס.

קיר סוקולנטיים מתאימים לכל סוג אקלים, שמש ישירה או צל. גרין וול. צילום יח"צ
פסל ירוק

"מבחינה עיצובית הסוקולנטים בבסיסם הם סוג של "פסל ירוק" הם בעלי צורה פיסולית ייחודית. הסוקולנט הוא צמח שגדל לאט והוא די סטטי רוב הזמן, כך שאם אתם מעוניינים להבליט מקום מסוים בבית או בגינה עם צבע או עציץ מיוחד, הסוקולנטים יכולים לייצר יופי של פינה מובלטת. לדוגמא, בתוך חדר הרחצה שלרוב מעוצב בצבעים מונוכרמטים, אפשר להוסיף סוקולנט אשר יספק נקודת צבע ירוקה, אדומה או כל צבע אחר שעושה לכם נעים. הסקולנטים ישתלבו נהדר בכל חלל בבית. בעוד צמחים אחרים צריכים לחות מסוימת, אור שמש והשקיה תדירה, הסקונלנטים יכולים להיות בתוך פנים הבית בלי לדאוג למערכת השקיה מיוחדת. מומלץ להשתמש בהם בעיקר באזורים אותם נרצה להדגיש או לייחד. ניתן לשלב מספר סוגים וצבעים שונים וכך להבליט צמח ייחודי שצבעו בולט על רקע אזור מיוחד או בכד מיוחד. " אומר וויצמן.
עציצי סוקולנטיים
צבעוניות עשירה ומגוון גדלים וצורות. רפאל ויצמן עיצוב גינות ונוף. צילום ליאת רוזן
 עולם שלם של צורות וצבעים

טיפ: רוב הסוקולנטים הם בעלי עלים בשרניים ולא צפופים, לכן הם לא יכולים לשמש כגדר חיה, והם לא טובים להסתרה או למיסוך. כמו כן אין להם ריח. למה הם כן טובים? להבליט אזור, לקשט, ליצור עניין וצבע. הסוקולנטים מגיעים במבחר של צורות, צבעים, גדלים ומופעים. בשל כך קל להתאים אותם לעיצוב הכללי. בין אם על שולחן במרפסת או בעציץ בגינה, בחדר המקלחת או בחדר העבודה, הם תמיד יוסיפו טאץ' קטן של שמח בעיניים.
הגמלים של עולם הצומח

במיוחד בתקופה זו של תחילת הקיץ, בה הטמפרטורות עולות בהדרגה, הלחות באדמה מתייבשת ומערכות ההשקיה צריכות להתחיל לעבוד, בניגוד לפרחי העונה הקיציים ששותים המון מים, הסוקולנטים מספקים פתרון אידאלי. "כמו גמל המסוגל לשאת את היובש המדברי לאורך זמן בזכות יכולת אגירת הנוזלים שלו, כך הסוקולנטים, מה שאומר שתוכלו להזניח מעט את ההשקיה השוטפת והם עדיין יישארו נאמנים וירוקים, שלא לדבר על החיסכון המשמעותי במים. יתרון משמעותי נוסף הוא הטיפול המועט. כשמדובר בסוקולנטים אין צורך בגיזומים על בסיס קבוע, הטיפול העיקרי בהם הוא ניקיון של עלים יבשים מדי פעם. כמו כן מדובר בצמחים שמזיקים לא נטפלים אליהם במיוחד, מה שמהווה יתרון נח נוסף. הסוקולנטים גם עמידים בתנאי לחות, עובדה שיכולה לשחק תפקיד כשמדובר בדירות הקרובות לים." אומר רפאל ויצמן, מרפאל ויצמן, עיצוב גינות ונוף.
סקולנטים בלב העיר
סקולנטים בלב העיר. רפאל ויצמן עיצוב גינות ונוף. צילום ליאת רוזן
 עשה ואל תעשה

"אין היום כמעט גינה חדשה שלא נמצא בה סקולנטים וזאת בזכות היתרונות הרבים שלהם: הם קלים מאד לגידול, עמידים למחלות עלים, עמידים ליובש בבית השורשים, מתאימים לכל איזור בגינה מצל מלא עד שמש ישירה. הם נמצאים כמעט בכל איזור גיאוגרפי, ניתן למצוא כאלה העמידים לחום ולקור,  ללחות גבוהה או דווקא לאקלים יבש. וכמובן, שלל סוגי העלווה הופכים אותם למרהיבים." אומר ריצארד רוזנבאום- מנכ״ל רוזנבאום ריצארד מערכות גינון מתקדמות בע״מ. "הסקולנטים יסתדרו בכל סוגי מצע הגידול בתנאי שיהיה ניקוז מעולה, לכן מומלץ לפזר כ-5 ס"מ טוף גס, בכל שתילה בגינה או בעציץ. היזהרו מעודפי מים. אל תהססו להכניס כמה אצבעות לתוך האדמה כדי להרגיש את הצורך בהשקיה. אני ממליץ לדשן בעדינות פעם בשנה, לקראת האביב, בעזרת גרגרי דישון לשחרור איטי. תוספת דשן אורגני מסוג kf30  ישלים את הדישון באופן מושלם."
מרפסת מלון מרפסת מלון פרימה ת״א רחוב הירקון. צילום יח"צ
אהובים על הישראלים

הסוקולנטים חביבים על הישראלים היום והם צמחים קלים לתחזוקה, מתאימים לאקלים הים תיכוני וחסכוניים מאוד במים." מסביר גיא ברנס, בעלים חברת גרין וול. "היתרונות בשימוש בצמחים אלה רבים, בגלל צורתם הייחודית הם יוצרים בידוד אקוסטי ייחודי וספיגת רעשים מעולה. ככל הצמחים גם הסוקולנטים סופחים רעלים ומייצרים חמצן טהור ובנוסף הייחודיות שלהם שהם צמחים מעכבי בערה מכיוון שהם מכילים כ- 75% מים. מלבד יתרונות אלו, הסוקולנטים מהווים פיתרון מושלם לחיפוי מעוצב ומיוחד לחומה מסביב לבית, גינות ומרפסות ובחללים מאתגרים בהם יש למצוא פתרונות יצירתיים, כמו מעל בריכת שחייה." אומר ברנס.
קיר סוקולנטיים
גרין וול. צילום יח"צ
 
קיר סוקולנטיים ריאה ירוקה בלב העיר. פרויקט של האדריכל פיצו קדם בשיתוף גרין וול. צילום יח"צ
 
סוקולנטים2
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סוקולנטים
יופי של כתבה!!! כחובבת מושבעת ןמגדלת נלהבת של סוקולנטים, אני מסכימה עם כל מילה ואף קיבלתי כמה רעיונות לגינת הסוקולנטים הפרטית שלי. העיצובים בכתבה בהחלט מרהיבים. תודה!

בודק...