החדר הראשון שלי: כך תכינו את חדר השינה שלכם לרך הנולד

תינוק בחדר ההורים: איך תכינו את חדר ההורים לתינוק החדש? מה הם פריטי החובה ועל מה אתם ממש יכולים לוותר. איך לייצר אווירה נעימה, ועוד קושיות. כתבה מיוחדת להורים הטריים ולאלו שבדרך

יח"צ

זה קרה, מזוג צעיר הפכתם להורים! בשלב זה אתם כבר בטח יודעים שיש שלל ארגונים, מטלות ועבודות רס"ר שונות שיש לעשות בבית לפני הגעתו של העולל יורש העצר. אז איך תהפכו את חדר ההורים לידידותי לתינוק קטן, וכיצד תייצרו את האווירה הנכונה. כל התשובות בכתבה הבאה.

מתכוננים לבואו של הבייבי


"הורים רבים נכנסים למתח לקראת הלידה שמא לילוד הטרי לא יהיה חדר מושלם שישרת את כל צרכיו. אבל המתח הזה מיותר, גורם להחלטות פזיזות והוצאות מיותרות, כאשר בפועל לחץ הזמן איננו כה משמעותי שכן בחודשים הראשונים סביר שלא יהיה שימוש קריטי בחדר כזה אלא יותר שימוש בעריסה בחדר השינה". אומרת מעצבת הפנים בר אילטוביץ'.

חדר שינה ורדרד וענוג. שילב. צילום יח"צ

"ההבנה הזאת נותנת להורים הטריים עוד מרחב תמרון בו יוכלו לעצב בתבונה ואף להבין מה באמת דרוש להם ומה מיותר לרכוש". ובכל זאת, גם אם השתלטתם על הצורך בקינון, יש דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים במלאכה. חדר התינוקות צריך לכלול את מה שיהפוך אותו למקום נעים ונוח לתינוק, אך לא פחות נוח לאם המניקה או להורה המאכיל. בעת בחירת מיטת תינוק חשוב לוודא כי היא עומדת בתו התקן וניתנת לכוונון של שני מצבי גובה לפחות. מצב מוגבה יאפשר טיפול נוח בגילאים קטנים בהם התזוזה של התינוק היא מועטה, ואילו מצב מונמך יתאים בשלבים מאוחרים יותר כאשר תידרש הגנה נוספת מפני נפילה בשל יכולת עמידה ותזוזה. שידת החתלה היא רהיט שימושי שכדאי לרכוש באופן נבון כדי שתוכל לשמש גם אחרי תקופת החיתולים. חשוב שתהיה יציבה ובטיחותית אך לאו דווקא ענקית וכבדה. בחירה נבונה של שידה פונקציונלית תחסוך במקום ובכסף ותוכל לשמש גם כשידת אחסון למשחקים, הלבשה תחתונה וכדומה. נוסף לאלו, רבים מוותרים על כיסא או כורסא מיוחדים לחדר התינוקות במחשבה שכל כיסא יתאים, אך חשוב שתבינו כי אתם הולכים לשהות בחדר הזה יותר ממש שאתם חושבים. בלילות כשיתעורר, בימים כדי להאכיל, לשחק, להלביש, בערב כדי להרדים. חשוב להציב כיסא או כורסא תומכים ונוחים שיקלו עליכם ויהפכו את השהייה בחדר לנעימה לא רק לתינוק אלא גם לכם.

עריסת תינוק בחדר טוקיז עריסה במראה נקי ומרגיע. איקאה. צילום: יח"צ

בטיחות לפני הכל


עבר לנוחות, לא פחות חשובה הבטיחות, וודאו כי החומרים והצבעים של הריהוט טבעיים ואינם מכילים כימיקלים המשחררים חומרים רעילים. מלבד בחירת הרהיטים, ישנה גם סוגיית החדר הנכון ומיקום הרהיטים בו. "במידה ויש לכם אפשרות לבחור מבין כמה חדרים, בחרו בחדר הפנימי ביותר בו יש בידוד מחום וקור חיצוניים, והימנעו מבחירת חדר עשיר בחלונות". מסבירה מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ. "את מיטת התינוק רצוי להציב בפינת החדר הרחוקה מהדלת ליצירת אווירה מחבקת ונינוחה וכן לשם הרחקת רעשים והסחות משאר חללי הבית. חשוב לשמור על מרחק של כמה סנטימטרים מהקיר כדי למנוע אפשרות של חדירת קור וחום למרחב בו שוהה התינוק. במידה וישנה נטייה לרטיבות באחד הקירות חשוב לשים לב ולמנוע זאת בחדר התינוק".

 חדר ילדים מזמין  חדר ילדים מזמין במיוחד. איקאה. צילום: יח"צ

 

ריהוט מינימלי לחללים קטנים


"לעיתים כאשר מדובר בחדרים קטנים, נדמה כי הכנסה של מיטת תינוק ושידה היא משימה בלתי אפשרית." אומרת מירב רוטשס קוזי, מנהלת תחום תינוקות בשילב "חשוב למצוא את הריהוט המתאים במידותיו, כך שלא ימלא את כל חלל החדר ויאפשר מרחב תנועה. מיטת דאבל היא פתרון נהדר, ומדובר למעשה עריסה-מיטה ברהיט אחד. המיטה מהווה 2 רהיטים ב-1 כאשר היא מתוכננת ומעוצבת למצב עריסה ולמצב מיטה, ובכך נותנת מענה לצורך קיים בהתאמת הרהיט לקצב התפתחותו של התינוק במוצר אחד, מבלי הצורך להשכיר או לקנות עריסה בנפרד מהמיטה. לפני שאתם ניגשים לבחור ריהוט, שרטטו את מידות החדר, מיקומי הדלתות והחלונות, הבינו אם ישנן מגבלות נוספות. חישבו מראש גם על מקום האחסון של הרהיטים וכל האביזרים ועשו בחירות חכמות שיתפסו מינימום מקום. כל אחד מאתנו חולם על החדר של התינוק החדש ורוצה לעצב עבורו את החדר המושלם, אך גם כזה שישרת אותו (ואותנו) לטווח הארוך יותר עם הצטרפותם של אחים נוספים בעתיד." מוסיפה רוטשס קוזי "דרך אחת היא לשלב רהיטים בצבע נייטרלי שישתלב עם כל מגדר, ואף יתאים לשאר הריהוט בחדר, ניתן לשלב את הצבע האפור בצבע הקיר, כרקע לאקססוריז צבעוניים יותר או על טהרת השילוב המונוכרומטי בחדר, בגוון המדויק או בשילוב גוונים הוא יוצר אווירה עדכנית ואורבנית וסביבה נעימה ורגועה לתינוק.

 חדר ילדים כפרים ריהוט בצבע ניטרלי וטאצ' של תעוזה. שילב. צילום יח"צ

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדף רשת
מבקשת לדעת איפה אפשר להשיג מדף רשת כמו שמופיע בתמונה של שילב. תודה

בודק...