טיפ זהב: כך תתכננו נכון את התאורה במטבח

תאורה במטבח היא לא עניין של מה בכך. מעבר לטאץ' העיצובי שהיא מוסיפה בחלל, היא יוצרת את האווירה ומאפשרת עבודה נוחה ויעילה. הנה כל הטיפים שיעזרו לכם לתכנן אותה נכון

מעבר להארת החלל, לתאורה תפקיד מכריע במטבח, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת הפונקציונאליות של המטבח. היא יוצרת את האווירה, מאפשרת עבודה נוחה ויעילה ומוסיפה טאץ' עיצובי לחלל. אז איך בוחרים ומתכננים אותה נכון? לפניכם טיפים שעשויים לשדרג את מראה המטבח וחשוב לא פחות, להפוך אותו לפונקציונלי יותר ויעיל.

תאורה במטבח

ככה עושים את זה: הארה מושלמת מעל האי במטבח

תאורה במטבח
צילום: ארקדי רסקין | עיצוב: שבי מזרחי

תאורת חלל כללית

התאורה הכללית של חלל המטבח מציפה את כולו באור יעיל וממוקמת בדרך כלל בתקרה. מומלץ לבחור בגופי תאורה מסוג המפזר את האור, ולא תאורה ממוקדת (ספוטים), כך שהמטבח יהיה מואר באופן שווה. כך, גוף תאורה מתאים יכול להיות כזה המשלב תאורת לד או פלורסנט, הצמוד לתקרה להעצמת פיזור האור, או להיטמע כציר לינארי בתקרה הגבס המונמכת. הגופים מגיעים בשלל צורות כמו מלבן, ריבוע ועיגול.

תאורה במטבח

הארת החלל על ידי שיקוע צירי תאורה בתקרת הגבס

תאורה במטבח
צילום: אלעד גונן | עיצוב: שפיגל אדריכלים

תאורת משטח

תאורת המשטח ממוקמת מתחת לארונות העליונים במטבח. תפקידה להאיר את המשטח, ובמיוחד את אזור העבודה ליד הכיריים. התאורה גם פותרת את בעיית הצל שאנו מטילים על המשטח, המגיע מהתאורה הכללית מאחורינו. בחרו גוף תאורה ייעודי לתאורת משטחים, המובנה בתחתית הארון העליון. מומלץ לבחור בגוף תאורה המבוסס על טכנולוגיית LED החסכונית בחשמל ובעלת אורך חיים ארוך במיוחד.

תאורת שולחן או דלפק

כדי להאיר את שולחן או דלפק המטבח, מומלץ להתקין מנורות אהילים, כך שהאור שיפיקו יאיר כלפי מטה באופן שלא מסנוור את היושבים.

תכנון תאורה במטבח

תאורה מעל דלפק האכילה

תכנון תאורה במטבח
צילום: אלעד גונן | עיצוב: עדי ארונוב

תאורת פנים ארונות

תאורת פנים ארונות מתאימה לארונות עמוקים במיוחד, כמו למשל ארונות מזווה, ונדלקת בפתיחת הארון. מומלץ לבחור בגוף תאורה ייעודי (LED) בגוון אור לבן ונקי , בעל חיישן IR לזיהוי תנועה, המפעיל את התאורה עם פתיחת הדלת.

בתוך כך, תאורה המשתלבת בארונות בעלי מדפי זכוכית, ארונות בר או ארונות לכלים נאים מוסיפה לתפיסת עיצוב החלל. מומלץ לבחור בגוף תאורה ייעודי המובנה מאחורי המדף, המבוסס על טכנולוגיית LED, לחיסכון בחשמל ולאורך חיים ארוך במיוחד.

תכנון תאורה במטבח

הארה מושלמת שמציפה גם את תכולת הארונות בבית

תכנון תאורה במטבח
צילום: מאור מויאל | עיצוב: טלי לוזון

ולסיום, טיפ מאיר עיניים

ליצירת אווירה נעימה, מומלצת תאורה צהובה ולא לבנה, המקרינה אור חם וטבעי. גופי התאורה המתאימים למטבח הם אלו החסכוניים בחשמל ושאינם מחממים, כמו לדים, נאון ו-PL. גם תאורה לבישול מעל לכיריים תתגלה לכם כדבר חיוני במיוחד. אם במטבח שלכם אין קולט אדים, מקמו גוף תאורה במדף העליון.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בקשת מידע
מעונין לדעת מהיכן כסאות הבר המרפדים שחור לבן בתמונה הרשונה

את הטיפ הכי חשוב שכחתם !!!
במטבח עובדים עם הידיים. תאורה מלמעלה גורמת להצללה של משטח העבודה - הידיים שלנו חוסמות את האור שמגיע מלמעלה. הפיתרון הוא: גוף תאורה, רצוי בעל כמה מוקדים, שזורק את האור כלפי מעלה, לתיקרה בהירה. האור חוזר מהתיקרה בזוויות רבות וכך לא נייצר צל על משטח העבודה. כנ"ל מעל דלפק האוכל. הכתבה יפה, אך היעדר הטיפ הכי חשוב במטבח מעיב על מקצועיותה.

מטבח
מצחיק, מצד אחד אתם כותבים על טעויות במטבח . מצד שני אתם מביאים תמונות של מטבחים ענקיים, שיש שם מקום לכל דבר. למה שלא נקבל טיפים על מטבחים סבירים ? לאו דווק א קטנים.

בודק...