חורשים בסטייל: 5 צעדים לפינת לימוד מושלמת

התחלתם את שנת הלימודים האקדמית אבל אתם לא מצליחים להיכנס למוד של למידה? אולי הבעיה נעוצה בפינת הלימוד הלא-נוחה והלא-מסודרת שלכם. כך תעשו את זה כמו שצריך

שנת הלימודים האוניברסיטאית נפתחה זה עתה, לאחר כארבעה חודשים של הפוגת קיץ נעימה (בהנחה שלא היו מועדי ב'). כעת, הגיע הזמן לשנס מותניים, לקחת נשימה עמוקה ולהתחיל לחרוש – אבל בסטייל. איך עושים את זה? עם פינת עבודה נוחה ונעימה, כזו שתוכלו להעביר בה שעות ארוכות בכיף מבלי לסבול יותר מדי. כך תרכיבו לכם אחת כזו בדיוק:

 

מתחילים מהמסגרת


לצד מערכת שעות מורכבת ולימודים אינטנסיביים, הדרך לתואר כוללת השקעה בלימודים מהבית. בין אם בחרתם בלימודי אדריכלות, מדעי החברה או במסלול המפרך של ראיית חשבון, תידרשו לשעות עבודה רבות גם אחרי שעות הלימודים, ורצוי לעשות זאת בסביבת לימודים אשר תפרה אתכם ותכניס אתכם לאווירת עשייה. אם התמזל מזלכם ועומד לרשותכם חדר עבודה, פשוט למדי לתכנן אותו ולמקם בו שולחן, מדפים, ספרייה וכסא ולצדם מחשב נייד או נייח ושאר אקססוריז.

 

במידה ומדובר בדירה קטנה יותר אשר אין בה מקום לחדר עבודה, מומלץ למצוא נישה או פינה לא מנוצלת בבית ולתחום אותה באמצעות קיר גבס, כוורת או מחיצה, אשר יחצצו בין החללים אך לא באופן חד מדי. רצוי שחלל כזה יהיה לצד חלון או פתח אחר, על מנת לא ליצור תחושה חונקת מדי. אם פינת הלימודים שלכם ממוקמת בתוך חדר, ודאו שיש מספיק שטח לקחת את הכסא לאחור, לפחות למרחק של 90 ס"מ – כדי שלא תרגישו "כלואים".

 

קיר עץ חיפוי לביתעיצוב: רועי זליחובסקי, צילום: רסקין פרלמן צלמים

 

בשלב המקדים שלפני רכישת ריהוט עבור פינת הלימודים, ממליצות שרית ויזל גלנטי ונועה ילוז אדרי מסטודיו "Wise Design – עיצוב פנים חכם", למפות את החלל ולהבין בדיוק מהם הצרכים וכן האילוצים שלכם. שווה לנסות למקם את פינת העבודה כך שלא תאלצו לשבת עם הגב לכניסה לחדר או לחלל הבית. אם אתם מתגוררים בדירה שכורה, מומלץ לחשוב על שינוי ומודולריות של הרהיטים כך שיוכלו להתאים במעברי דירה, לדוגמא – שולחן פינתי המחולק לשניים, כך שבמידה ובדירה הבאה לא יימצא מקום עבורו, ניתן יהיה להשתמש רק בחצי משטח.

 

מגירות ניידות אשר אינן חלק אינטגרלי מהשולחן מאפשרות להזיז במידה ומגיע חבר ללמוד יחד איתכם, ובכך להגדיל את האזור בו ניתן לשבת על ידי הזזה פשוטה של יחידת המגירות.

 

 

שולחן מסודר – ראש מסודר


נקו את סביבת העבודה שלכם מחפצים מיותרים, פיצ'עפקס ושאר ירקות. ארגנו את הקלסרים, הספרים והמחברות, הניירת וכלי הכתיבה בצורה כזו שתאפשר לכם למצוא אותם בקלות ובנוחות. חשוב לשלב מגירות, מדפים וקופסאות בהישג יד מעמדת הישיבה, אך מומלץ להשאיר מרחב פנוי לצד השולחן, על מנת לא ליצור תחושת עומס.

 

המעצבות של Wise Design ממליצות למקם מקור אחסון לקלסרים וניירת, רצוי סגור למניעת הצטברות אבק, בגובה לפחות 40 ס"מ בין מדף למדף ובעומק 30 ס"מ לפחות, כך שיהיה נגיש ולא עמוק מדי. כדאי למקמו בצמוד לאזור הישיבה.

נגרות וארונות: "זדקה", צילום: אלעד גונן

 

 

ויהי אור


הציבו על שולחן העבודה מנורת קריאה כדי לא לקבל צל על משטח הכתיבה מהתאורה הכללית שנמצאת בתקרה, וכך תוכלו לעבוד בכל שעה, מבלי לאמץ את העיניים. בנוסף לגופי תאורה שולחניים, מקמו תאורה מקומית מעל פינת העבודה אשר תהווה מקור אור נוסף – מומלץ לבחור בנורה בעלת אור צהוב ולא לבן, כך שתיווצר בחלל אווירה נעימה וחמימה, היות ולנורות לבנות יש נטייה לייצר אווירה סטרילית מדי.

מנורה שולחניתמנורת שולחן: "קמחי תאורה", צילום: יח"צ

 

 

הצבע שעושה את ההבדל


לפי מעצבת הפנים רחלי לוי טרוינה, לצבע תפקיד חשוב ביעילות העבודה שלכם. היא ממליצה לצבוע את הקירות בצבעים בהירים ונייטרלים כגון גווני לבן, אפור או בז'. אם החלטתם על חיפוי טפט, הקפידו לבחור בטקסטורות שאינן עמוסות, אשר יתרמו לשמירה על רמת ריכוז מרבית לאורך זמן. כמו כן, צרו לעצמכם סביבת עבודה אישית, והקיפו עצמכם בפרטים מתחומי העניין שלכם שמעוררים בכם השראה ויצירתיות. תמונות, גרפיקה, הדפסים ייחודיים, קיר השראה, או אלמנטים דקורטיביים שונים ייתנו נקודות צבע ויקפיצו את האנרגיות בחלל הלמידה שלכם. כדאי להוסיף אביזרים בעלי אופי אישי – סל ניירות מסוגנן וצבעוני, עציצים המותאמים לכמות האור בסביבה ותמונות מאירועים משמחים.

 

קיר בריקיםהדמייה: רחלי טרוינה לוי

 

בחלל המגורים ניתן ליצור הפרדה על ידי כוורות, או ספריות מדפים הפתוחות לשני הצדדים ליצירת הפרדה מעניינת ולא הרמטית בין אזור העבודה לחלל הכללי. לחילופין, אפשר לשלב את פינת העבודה כחלק מהריהוט בבית, למשל באמצעות הוספת משטח מעל מזנון הסלון, הממשיך כמשטח עבודה עם אחסון צמוד בתוך ארון רחב וגדול שמשאיר את כל הבלאגן מוסתר מהעין.

מזנון תכלתעיצוב: סטודיו Wise Design, הדמייה: ערן כבירי הדמיות תלת מימד

 

 

הכל מתחיל בחומר


חשוב "לחמם" את איזור הלימודים, כך שתתקבל אווירה נעימה ומזמינה. אפשר לעשות זאת בקלות באמצעות שימוש בחומרים כמו עץ (רהיטים, פרקט, חיפויים) וטקסטיל (שטיח צמרירי, ריפוד לכסא בגוון חם). העדיפו ווילונות בד על תריסים ונציאניים, והימנעו ככל שניתן ממתכת וזכוכית. כמו כן, צורות אורגניות מתאימות לסביבת הלימודים ומסייעות "לשבור" את הסדר, על כן בחרו בשולחן כתיבה עגול, אובלי או אמורפי, אשר ייקנה לחלל מראה מזמין ונינוח.

נגרות וארונות: "זדקה", צילום: אלעד גונן

 

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים אהבתי מאוד

לא הבנתי את עניין ההדמיות ??????
אתם אמיתיים????? חסר מעצבים עם עיצובים אמיתיים??? מה נסגר אתכם???

בודק...