כמו של גוגל: 6 טיפים למשרד בבית

יותר ויותר אנשים בוחרים לעבוד מהבית. למה לשכור משרד כשאפשר להקצות לכך חדר בבית? מי שעושה זאת נמצא למעשה בחדר העבודה שלו רוב שעות היום, ולכן צריך לדאוג שהחלל הזה יהיה מסודר נכון גם פונקציונלית וגם מבחינה אנרגטית. ככה עושים את זה נכון


טיפ 1:  עקרון ההפרדה

הבעיה: היתרונות של עבודה מהבית הם רבים אך כך גם הפיתויים להתמסר למשימות הבית הקורצות לנו. אם תמקמו את פינת העבודה באופן שבו יש לכם נקודת מבט ישירה על הכביסה שעוד לא סיימתם, הסיכוי שתצליחו להתמקד בעבודה קטן ביותר.
הפתרון: בחרו בחלל שקט ואינטימי ככל הניתן ואם אין כזה, צרו את ההפרדה בין החיים האישיים והמשפחתיים באמצעות קיר, חוצץ, או רהיט משמעותי תוחם.
חדר עבודה
תכנון חכם ששומר על עקרון ההפרדה. עיצוב: שחר רוזנפלד אדריכלים, צילום: שי אפשטיין

טיפ 2: מפורמלי לקליל

הבעיה: פינת עבודה ביתית לעיתים נמצאת במרכז הבית וחשופה לכל. לכן מומלץ ואף הכרחי לשלב שידות וארונות איחסון, בהם "מעלימים" הבלאגן והציוד בסיום העבודה. שהרי, אנחנו לא רוצים שהבית שלנו יראה כמו משרדי מס הכנסה, נכון?
הפתרון: בחלקים הפתוחים ניתן לשלב אלמנטים דקורטיביים ואקססוריז עיצוביים כדי לשוות לפינת העבודה מראה קליל שישתלב עם החמימות של הבית, ויהפוך את המראה מפורמאלי לקליל ונעים, המתאים יותר לסביבה הביתית.

פינת עבודההשתמשו באקססוריז עיצוביים כדי לשוות לפינת העבודה מראה קליל. עיצוב: קרן מימון. אדריכל: סרג' בן דוד. צילום: עודד סמדר


טיפ 3: חלונות ומסכים

הבעיה: אוורור ואור הם תנאים בסיסיים שמאפשרים לנו לשהות בכל חלל למשך זמן. בטח במשרד שדורש שהות ממושכת. אך במידה ותמקמו שולחן עבודה עם מחשב כאשר החלון מלפניכם, אור החלון יכול ליצור סנוור שיפריע למהלך העבודה, וגם להוות הסחת דעת לעולם שבחוץ.
הפתרון: חשוב לוודא שהחלל הנבחר הוא מאוורר ומואר. מקמו את שולחן העבודה כשהחלון מאחוריו או בצדו. תוכלו להיעזר גם בוילונות הצללה ובמנורות, כך שתיווצר תאורה שתנעים את שהותכם בחדר.
פינת עבודה
עדיף למקם את שולחן העבודה כשהחלון מאחוריו או בצדו. עיצוב: אמיצי אדריכלים, צילום: עוזי פורת

טיפ 4: ניצול שטח פונקציונאלי

הבעיה: חדר המשרד הביתי הוא בדרך כלל החדר הקטן ביותר בבית. לכן, מומלץ לנצל בו כל פינה.
הפתרון: העדיפו שולחן כתיבה בצורת "ר" או שולחן הכולל יחידות אחסון מובנות. בפינת העבודה ישנם הרבה פריטים שיכולים לשמש אותנו למספר פונקציות בו זמנית: לוח המודעות הוא אלמנט דקורטיבי עליו אפשר לתלות תמונות ומנגד יכול לשמש כלוח תזכורות. מומלץ לבחור יחידת מגירות על גלגלים, הנוחה במיוחד וניתנת להזזה במידת הצורך.

פינת עבודהאיקאה פינת עבודה, צילום: יח"צ


טיפ 5: כסא נוח

הבעיה: עבודה במשרד הביתי דורשת ישיבה ממושכת, אשר יוצרת לעיתים בעיות גב ולחץ על עצמות הירכיים. לכסא השפעה רבה על מידת הנוחות ותנוחת ישיבה נכונה.
הפתרון: בחרו כסא על פי ההמלצות הבאות: רצוי שהמושב יהיה מעוגל בקצותיו למניעת לחץ על הירך, חשוב שיהיה מנגנון לשינוי גובה המושב כדי שאפשר יהיה להתאים בין גובה הכיסא לגובה השולחן ובנוסף חשוב שהמנגנון כוונון יהיה פשוט וקל לתפעול, ויש להקפיד על משענת גב גמישה, עם אפשרות להטיית זווית המשענת לאחור כאמצעי להפחתת הלחץ מהמותניים, כאשר הזווית המומלצת הינה כ-100 מעלות בין המושב למשענת.
פינת עבודה
להשיג בחנות CAVIO בדיזיין סנטר, צילום: יח"צ

טיפ 6: סדר שיהיה פה!

הבעיה: אחד הדברים שהכי מאפיינים משרדים הוא ניירת – קלסרים, קבלות, חשבוניות, מכתבים ממס הכנסה, ומה לא. אלה יוצרים בלאגן בעיניים שמקשה על הריכוז בעבודה.
הפתרונות:  סדר בניירת – זכרו שחדר העבודה שלכם הוא לא מחסן. מומלץ לעבור על הניירת ולמיין אותה ולזרוק את מה שלא צריך. מה שאינו בשימוש – החל מפתקי פוסט איט ולוחות שנה שעבר זמנם, ועד דברים שתקעתם לצד הארון – זרקו לסל וחסל.
תיוק הגיוני – אחת הטעויות הנפוצות היא לצבור ערימה לתיוק, שמייאשת עוד לפני שניגשים אליה. הפתרון הקל יותר הוא לפתוח קלסר רלוונטי עם חוצצים עבור כל תקופה, כך שכאשר מגיע משהו לתיוק מכניסים אותו ישר לחוצץ הנכון ונגמר הסיפור.
חשבוניות דיגיטליות –  הרשמו לקבלת חשבוניות דיגיטליות ממי שאפשר. זה יחסוך לכם ניירת באופן משמעותי.
פינת עבודה
חדר עבודה ביתי בעיצוב אתי ונדרמולן, צילום: איתי סיקולסקי לדומיסיל
הטיפים באדיבות ליאור רוזנפלד מ"שחר רוזנפלד אדריכלים", רותם ומירב מעצבות פנים ובעלות StudioLagom, לי חן אמיצי מ"אמיצי אדריכלים", איקאה ושרית גושן מחברת "סידורים" המתמחה בסידור והעברת בתים ועסקים

 

משרד553
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאיפה ניתן לרכוש את שולחן הכתיבה בתמונה הראשונה?

תשובה לגלית
באיקאה

מנורה
היכן ניתן לקנות את מנורת העבודה בצבע ברונזה שעל שולחן העבודה (בתמונה השניה)

מנורה
היכן ניתן לקנות את מנורת העבודה בצבע ברונזה שעל שולחן העבודה (בתמונה השניה)

בודק...