מגרוזיה באהבה: המסעדה האותנטית החדשה והשמחה של נווה צדק

"לילי הגרוזינית" יורדת לתל אביב עם מסעדת "ראצ'ה" הוותיקה שלה, במטרה להדביק את התל אביבים באושר ובעושר של המטבח הגרוזיני. מה תמצאו פה? עיצוב מסורתי שהולך עד הסוף וטעמים שיגרמו לכם לרקוד במעגל

396 מ"ר
סיטון פלוס טנוס אדריכלים
סיטון פלוס טנוס אדריכלים ולילי בן שלום 

 

מסעדה בסגנון גרוזיני

 

המקום: ראצ'ה, אחד העם 1 תל אביב

את המוזיקה הגרוזינית השמחה של מסעדת "ראצ'ה" שומעים עד קצה הרחוב, והקצב והסלסולים שלה מזמינים את העוברים והשבים להכנס ולשמוח גם כן. לאחר 5 שנות פעילות של המסעדה בירושלים, החליטה המסעדנית והבעלים לילי בן שלום – הנקראת בפי כל "לילי הגרוזינית" – לרדת תל אביבה ולפתוח את המסעדה האתנית ויוצאת הדופן בנוף, דווקא כאן בשכונת נווה צדק הטרנדית והשוקקת. אז מה מחכה לכם שם?
מסעדה גרוזינית
המסעדה הגרוזינית ("לא גיאורגית, גרוזינית!" מכריזה לילי) בולטת על רקע בתי הקפה התל אביביים ה"רגילים", ולא בכדי. לבן שלום היה חזון – להדביק את כולם בשפע של טעמים מסורתיים המאפיינים את המטבח הגרוזיני מבית אמה, וכן בשמחת החיים, במוזיקה, בריקודים ובהווי של העדה. ואכן, בביקורכם שם יש סיכוי לא רע שבן שלום תקים אתכם ממושבכם ותצטרף אתכם לריקוד גרוזיני סוער במרכז המסעדה, יחד עם שאר האורחים.
מסעדה גרוזינית
החלל עצמו, ששימש עד לא מזמן את מסעדת "אחד העם 1", עוצב עם אופי ביתי וגרוזיני מסורתי, תוך שמירה על חומרים אותנטיים שתואמים לסביבה ההיסטורית. האדריכל שרון סיטון בחר לקחת חלל עתיק וישן, ולהחצין בו את האלמנטים של הבית והמטבח הגרוזיני. למשל, מספר קירות במקום, הנישאים לגובה של שתי קומות, צופו בטפט פרחוני מוזהב ודומיננטי. כמו כן, תמונת ענק של המלכה הגרוזינית תמר הודפסה במיוחד עבור המקום ונתלתה על קיר שלם בתוך מסגרת מוזהבת.
מסעדה גרוזינית
כל עיצוב הפנים כולו מיועד לצורך העברת השמחה והחום שכה מזוהים עם גרוזיה. נעשה שימוש בבדים עבים וכבדים המשתלשלים מהתקרה, ספות מאסיביות עם פרחים רקומים, שולחנות וכסאות עץ עם פיתוחים וסלסולים, שטיחים אתניים, רצפת עץ כבדה, נברשות ושנדלירים ועוד. ברחבי המקום נתלו תמונות משפחתיות של בן שלום עצמה, וכן פריטים שאספה משווקי פשפשים וחנויות מיוחדות בעולם.
במסעדה הוקם גם חדר פרטי, המכיל עד 50 מקומות ישיבה ובמרכזו שולחן עץ מסיבי וארוך, המשתרע על פני כל שטח החדר. קיר יינות רחב מעטר את החלל, יחד עם שידות עתיקות, וילונות מרצפה עד תקרה וקישוטים לרוב.
מסעדה גרוזינית
ואיך האוכל? בן שלום מספרת: "ב'ראצ'ה' אני וישראל אחי (שאחראי על התפריט והמטבח) אספנו את כל הזיכרונות ממאכלי העבר בגאורגיה, על מנת להכיר לקהלים חדשים את האוכל הססגוני המוגש ביד רחבה, שהוא חלק כל כך משמעותי מההוויה היומיומית שלנו". ואכן, האוכל המסורתי, המוגש כיד המלך מתוך תפיסת אירוח תרבותית, מוגש בצלחות מקושטות ומוזהבות וגורם להרגיש כאילו נכנסתם הרגע להתארח בבית גרוזיני. הטעמים חזקים, ויוצרים שילוב מעניין של חריף-מתוק הנובע ממרכיבי המנות, המבוססים על רימונים, שזיפים, עלים וירקות למיניהם, חלקי בשר מיוחדים ותיבול גרוזיני מובחן. את שמות המנות אולי לא תצליחו להגיד, אבל אין ספק שבכל זאת תצאו שבעים ושמחים (וגם קצת שיכורים).
אוכל גרוזיני
אוכל גרוזיני

 

 

553
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נראה מקום מקסים, עשיר בחוויות וטעם
נראה כמו מקום נהדר לייצג את התרבות הגרוזינית העשירה, השמחה והטעימה. גם העיצוב חם, נעים ומזמין, שילוב מנצח. כן ירבו אנשים ומקומות כאלה.

העיצוב מצליח להעביר חוויה גיאורגית..בהצלחה!!!

עיצוב טעים
העיצוב משתלב עם המסעדה והאופי של לילי. מעולם לא הייתי בגרוזיה, אבל מרגיש בבית כאשר אני נכנס למקום. העיצוב, כמו המארחת, הופך את הארוחה לחוויה.

בודק...