כניסה לאיזור האישי
בניין ודיור

עיצוב בתים פרטיים  //  איים של שפיות: דירה של מעצבת פנים

איים של שפיות: דירה של מעצבת פנים

שילוב של גשמי ורוחני, של מציאות היומיום האינטנסיבית עם רגעי רוגע והרבה ים כחול. דירה שמוכיחה שלפעמים הסנדלר לא הולך יחף

מאת: שרון אדיר צילום: אילן נחום


 אוהבים עיצוב? הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים למייל!


לפעמים חלומות מתגשמים. זיו קריכלי, מעצבת פנים ומרצה בתחום, תמיד חלמה לחיות ליד הים. הצעד הראשון בדרך לחלום הייתה עזיבת העיר תל אביב עם משפחתה לטובת חיים איכותיים יותר. חלומה של זיו התגשם ובני המשפחה מצאו דירה בנתניה דרום, ליד פולג, אותה עיצבה האם כמובן. וכן, הדירה ממוקמת ליד הים, או נכון יותר, מעל הים.

הדירה, בגובה של 30 מטר, כ- 140 מ"ר של פנים ו-40 מ"ר של חוץ (גג) נבחרה על ידי זיו בעקבות המעטפת שלה "גודל המפתחים הניב את הדו שיח בין החוץ לפנים" אומרת זיו. כמעט מכל מקום בדירה רואים את הים וזיו דאגה גם לחשוף את פנים הדירה לחוץ, על ידי מיקום מראות במקומות אסטרטגיים בדירה. מיקומה המרהיב של הדירה נתן לזיו השראה לשימוש במושג מעולם הים כקונספט לדירה – "איים של שפיות". בתוך החיים האינטנסיביים של היום יום, ובעזרת תורת הפאנג שוואי בייעוצה של שירלי גלפר, שהגדירה את מיקומי הפונקציות במקומות המתאימים להם בדירה, נוצרו משחקי השתקפויות בין חללים בדירה ובין חוץ הדירה ומקומות ישיבה רבים ושונים שהוגדרו כאיים בתוך הבית". הים הרגוע והשליו מתמזג עם החיים האינטנסיביים שלנו, בתוך אי השפיות יצרנו איים של שפיות" מספרת זיו.

נכנסים לדירה
הדירה חולקה לשני אזורים עיקריים, האחד הוא האזור הציבורי שמכיל בתוכו תת אזורים פרטיים שתוכננו כפינות ישיבה מהן ניתן לצפות לחלקים אחרים בדירה. האזור השני הוא האזור הפרטי – חדר ילדים וחדר משפחה שמוקמו בקצה הבית, וחדר שינה ושירותי אורחים ש"הוחבאו" מאחורי דלתות לבנות אשר מוקמו בקו אפס עם הקיר.


איים של שפיות.

הכניסה והחלל הציבורי
איזור הכניסה ממוקם בדיוק בתווך בין פינות הישיבה בבית. מצדו הימיני נצבע קיר בכחול שתוכנן לפי תורת הפאנג שוואי. רצפת הבית חופתה לימינציית עץ שנועדה ליצור תחושת חמימות, וקירות הבית נצבעו בלבן בכדי לשמר את תחושת הניקיון והקלילות בדירה.
המטבח

החלק המשמעותי ביותר בדירה הוא עמדת האי הממוקמת בין המטבח לסלון. פינת האוכל המרווחת העשויה פורמייקה מבריקה וארבעת כסאות הבר, מהווים מקום מפגש בו  מתקבצים דיירי הבית והאורחים. האי צופה כמעט לכל אזורי הבית ועמוד הבטון המחוספס בצמוד אליו מזכיר אלמנט הלקוח מהרחוב, כך על פי זיו נשמר הקשר והדו שיח של הבית עם הרחוב הישראלי. למעשה כל חיי המשפחה נעים סביב עמדת האי. הוא מקשר בין כל חלקי הבית ומתוכנן כצומת שממנה יוצאים בבוקר או נפגשים בסופו של יום עבודה ארוך.


מבט להול מהמטבח.

המטבח עצמו מופרד לשלושה חלקים: עמדת האי, עמדת התנור וארונות המטבח, העשויים פורניר אלון שטרייף, והמקרר שהוטמע בתוך נישת גבס.


הסלון

כל פרטי הנגרות בדירה תוכננו על יד זיו וכך גם הספה המודולארית האפורה הממוקמת בסלון. הספה מחולקת לשבעה חלקים נפרדים כשכל חלק הוא יחידה עצמאית בפני עצמה. ניתן להזיז ולשחק עם מיקום הספה וכך יכול מראה הסלון להשתנות בכל עת. האור שעוטף את החלל הציבורי מגיע מחלונות גדולים שמלווים את דיירי הבית בפעילותם היום יומית, מחלק זה של הדירה ישנה גם יציאה למרפסת הבית ממנה נשקף נוף הים הכחול והאינסופי.
 
יכול להשתנות בכל עת. הסלון.

חדר העבודה

חלל זה ממוקם בדרך לאיזור החלקים הפרטיים של הדירה ונוצר במובלעת שבחייה הקודמים הייתה מטבח. לזיו היה חשוב לקשר את חדר העבודה ליתר הדירה, הקשר נוצר על ידי תליית מראות דרכן ניתן לראות את המטבח, חלק מן החדרים ואפילו את הים. באיזור המעבר ישנם אלמנטים צורניים רוחביים המדגישים את אותו עקרון של חיבור. מחיצת זכוכית הנמצאת בדיוק בתפר שבין חדר העבודה למרחב הציבורי מעוטרת בטקסטים בעלי אופי חיובי ואומנותי. בחדר העבודה עצמו קירות לבנים, רצפת עץ ופרטי נגרות בהירים אשר תוכננו כולם על ידי זיו.  

טקסטים בעלי אופי חיובי. המעבר בין המרחב הציבורי לפרטי.


אלמנטים רוחביים. בדרך לחדר העבודה. 


חדר העבודה.

 שירותי האורחים

מאחורי קיר לבן, בהמשך המסדרון נמצאות שתי דלתות שמוקמו בקן הקיר, וגם עליהן הוטבעו קווים אופקיים (לייסטים מעץ שנצבעו בלבן) המדגישים אלמנטים של זרימה ודינאמיקה. מאחורי הדלת הראשונה נמצא חדר אמבטיה שלמרות גודלו הזעיר מעביר תחושה של חלל גדול יותר בזכות מראות גדולות שמעטרות אותו. הרצפה עשויה גרניט פורצלן המדמה אבן ציפחה שחורה, בקצהה של נישת האמבטיה הותקנה זכוכית חלבית שבחלקה העליון הוטבעו סמל זכר ונקבה. הזכוכית משמשת כמחיצה בין שירותי האורחים לבין שירותי חדר השינה.


בין שחור ללבן. שירותי האורחים.

חדר השינה של ההורים

מאחורי הדלת השנייה הממוקמת בסוף המסדרון נמצא חדר ההורים. החדר הוא לבן, שקוף, חסר יומרות ומאוד אלגנטי, אפילו הסולם נצבע בלבן ונראה כאילו הישענותו על הקיר הפכה אותו לחלק ממנו. בצמוד לחלל השינה נמצא חדר השירותים שבעבר שימש כמרפסת שירות. הוא מרוצף באריחי גרניט פורצלן כהים שעומדים בקונטרסט אל מול קירות החדר הלבנים.


לבן, פשוט וחסר יומרות. חדר השינה. 


מרפסת לשעבר. שירותי ההורים.

חדרי משחקים וילדים
בקצה המסדרון נמצאים חדר הילדים וחדר המשחקים. האזור ה"ילדותי" בבית מוגדר על ידי זיו כ"חלל של אהבה" ולדבריה הוא האהוב עליה בבית. הקו העיצובי שלו ממשיך את את קו העיצוב האוורירי והדינאמי שמאפיין את שאר חלקי הבית.

 

המעצבת בעלת הדירה, הצליחה להגשים חלום ולתכנן לה ולבני משפחתה משאלת לב פרטית בתקציב יחסית נמוך על ידי שימוש בחומרים לא יקרים. מיקום ועיצוב הבית נעים בין אלמנטים של חיבור לקרקע לבין כאלה שמדגישים אווריריות מרחפת, והשילוב בין השניים עושה עבודה טובה בגישור בין המציאות היומיומית האינטנסיבית לבין איי השפיות שמאפשרים, בתוך הבלאגן, גם הפוגה מרגיעה, קלילה, כחולה ואינסופית.   
 

היציאה למרפסת מסלון הבית.
 

אהבתם את עיצוב הבית? שתפו אותנו

 

עוד בנושא

עיצוב בתים פרטיים

הכי עכשווי: עיצוב בית בסגנון מודרני יוקרתי


הדיירים עזבו פנטהאוז במרכז העיר לטובת בית קרקע רחב ידיים. עיצוב הבית נעשה בקו נקי, ומאופיין באסתטיקה מודרנית ובמראה שמשדר יוקרה

עיצוב בתים פרטיים

מאחד יוצא שניים: הדרך הנכונה לחלק את הבית


מעצבת הפנים התבקשה לעזור ללקוחות לחלק את הבית שלהם לשני בתים נפרדים – אחד עבורם, והשני עבור בנם ומשפחתו. לצד השמירה על אופיו של הבית, גם הקפידה המעצבת להעניק פרטיות לכל משפחה

עיצוב בתים פרטיים

עיצוב וילה למשפחה מוזיקלית


את עיצוב הוילה הזאת הכתיבו חיפויי קיר מיוחדים, זריקות צבע נועזות ופסנתר כנף דומיננטי. התוצאה: מרחב מגורים ייחודי שנותן ביטוי לאהבה למוזיקה

עיצוב בתים פרטיים

צוחק אחרון: בית לשימור עם קריצה הומוריסטית


בית לשימור מהמאה ה-18 שנמצא בלב דבלין, שופץ תחת חוקים מחמירים – אבל זה לא מנע מהדיירים לשלב בעיצובו אלמנטים צבעוניים שמעלים חיוך

תגובות

כתיבת תגובה