מסע בין עולמות: פריז, מילאנו וניו יורק בפנטהאוז אחד

עם תקציב בלתי מוגבל נוצר לזוג שוחר תרבות פנטהאוז במראה בקתת חורף רומנטית בהרי הדולומיטים באיטליה. כך נראית ההגדרה המחודשת לקלאסיקה: מודרני ניו יורקי עם קלאסי אירופאי עשיר בפרטים

850,000
143 + 26 מרפסת מ"ר
אלעד גונן
אלינור בלומברג
אלינור בלומברג
אלינור בלומברג

הדיירים: 2
המיקום: גני תקווה

זוג בשנות ה-60 וה-50 לחייו, הוא רופא מנתח והיא מזכירה רפואת בכירה, רכשו מקבלן פנטהאוז בן 6 חדרים עוד בטרם עלה על הקרקע. הם ביקשו ליצור שלושה מרחבים גדולים: אירוח, שינה וממ"ד שאינו ניתן לשינוי, המשמש כמשרד ביתי וללינת אורחים. מדובר באנשי העולם הגדול, שמרבים בנסיעות לחו"ל, ראו וספגו הרבה מאוד ושבעו מקלישאות עיצוב או מ"העתק הדבק". הם ביקשו משהו אחר, שלא מרבים לראות בארץ, ושהדירה תשדר סטייל ואלגנטיות, מרחב, תרבותיות ורוגע להם ולשתי החתולות הבריטיות שלהם. החלל העצום ותקציב בלתי מוגבל אפשרו לתכנן חללים רחבים, לדקדק בהלבשה ולהגשים את כל חלומותיו, העדפותיו וצרכיו, כמי שגדל בחדר קטנטן בירושלים וחלם כל חייו על מרחבים.

בולי עץ

הדירה תשדר סטייל ואלגנטיות, מרחב, תרבותיות ורוגע להם ולשתי החתולות הבריטיות שלהם

בולי עץ
שילוב של טורקיזים

החלל העצום ותקציב בלתי מוגבל אפשרו לתכנן חללים רחבים, לדקדק בהלבשה ולהגשים את כל חלומות

שילוב של טורקיזים
קורות בלבן

הגוונים שנבחרו לדירה הם שחור, אבן, טורקיז עמוק, אקווה מרין ועץ טבעי לא מהוקצע, ללא קירות לבנים.

קורות בלבן

העיצוב יוצר תחושה מודרנית של בקתת חורף רומנטית בהרי הדולומיטים באיטליה, תחושה כמו של Challette (שָׁאלֶה) באיטלקית. לצורך כך עוטרה התקרה בסלון בקורות עץ לבנות ולא בגוון עץ טבעי כדי לא להעמיס על החלל. הקורות ממשיכות החוצה לתקרת המרפסת כדי ליצור אחידות עיצובית, ובניית שני "מגדלי בולי עץ" המכילים גזעי עצים חתוכים מרצפה עד תקרה תורמת לתחושה שהדולומיטים נמצאים ממש מחוץ לחלון. הגוונים שנבחרו לדירה הם שחור, אבן, טורקיז עמוק, אקווה מרין ועץ טבעי לא מהוקצע, ללא קירות לבנים.

בולי עץ במראה בקתה

לצורך כך עוטרה התקרה בסלון בקורות עץ לבנות ולא בגוון עץ טבעי

בולי עץ במראה בקתה

מאחר שהממ"ד ממוקם בקצה הדירה, ניתן היה לשחק עם החללים כמעט ללא הפרעה, למעט קיר הדף מאחורי הספרייה בסלון וקיר קונסטרוקטיבי בחדר הרחצה של אורחים, שלא אפשרו שינויים. בכניסה ארונות חשמל ותקשורת מוסתרים מאחורי דלתות הסוגרות נישה בגוון הקיר. קונסולה במראה ובמשקל קליל היא הפריט שעליו נשענת הכניסה.

פינת אוכל

הקורות ממשיכות החוצה לתקרת המרפסת כדי ליצור אחידות עיצובית, ובניית שני "מגדלי בולי עץ"

פינת אוכל

חדר מיותר החליף את ייעודו למטבח גדול ומרכזי עם אי ארוך במרכזו, אשר שיקף את חיבתם של הזוג לבישול ואירוח. גודלו של הסלון הוכפל כדי ליצור חלל מאוורר, מרווח ופתוח. בני הזוג ביקשו סידור ישיבה קלאסי אירופאי של ספה מול ספה, בו הטלוויזיה אינה נמצא במרכז השיח. תוכננה ספרייה בשילוב אקווריום בשחור מט, ולספות נבחר בד במרקם קטיפתי בגוון טורקיז-מרין כחלחל-ירקרק עם כריות בטון על טון כדי לא להבליט ולהעמיס. קירות פינת האוכל נצבעו בגוון אקווה מרין מעושן כקירות הכוח בפרויקט. אוספים שונים של פסלים מגלריות בעולם או אמנות שהכינו בעצמם, כמות עצומה של ספרי אמנות, אדריכלות, עיצוב ופילוסופיה, ספרי לימוד וקריאה – קיבלו את הבמה הראויה בספרייה, תיבת מסעות מעץ שרכש הזוג בחו"ל השתלבה כשולחן קפה.

פרקט בדוגמת שברון

חדר מיותר החליף את ייעודו למטבח גדול ומרכזי עם אי ארוך במרכזו

פרקט בדוגמת שברון

במטבח תוכננה חזית לאורך קיר בן 5 מטרים עבור כל המכשירים הפונקציונליים ושפע של אחסון, כולל מקרר כפול, תנור כפול ונישה לכיור ומשטח עבודה. באי, שמהווה ציר מרכזי וממגנט, כיריים, משטחי עבודה ומקום לישיבה ואכילה. נבחרה לו צורת ישיבה פינתית שאינה מקבילה לאי כדי לאפשר קשר עין בין הסועדים וקשר עין לנוף הירוק מהחלון. בחזית האחורית תוכננו מקרר יינות ואחסון נוסף. משטחי העבודה וחיפוי הקיר עשויים מדקטון שחור מט בעובי דקיק, המקנה למטבח מראה מינימליסטי ומודרני. השילוב עם ויטרינת עץ האלון בסגנון צרפתי מתכתב עם חיפוי אלון בקלפות וריצוף מעץ אלון, שובר את הסגנון ומעניק עניין ועושר.

מטבח פחם

במטבח תוכננה חזית לאורך קיר בן 5 מטרים עבור כל המכשירים הפונקציונליים ושפע של אחסון

מטבח פחם
פינת קפה עץ

בחזית האחורית תוכננו מקרר יינות ואחסון נוסף

פינת קפה עץ

שינויים מבניים נוספים נעשו באזור הפרטי בבית, כדי ליצור עבור הזוג סוויטת הורים מרווחת ומפנקת. חדר השינה המקורי אוחד עם חדר הרחצה המקורי, שהפך לחדר ארונות. חדר נוסף הוקצה לטובת חלל רחצה מרווח בן 11 מ"ר. בשל האילוצים וההגבלות בדירת קבלן, בוצעו שינויים אלו רק אחרי קבלת מפתח: הקיר נבנה מבלוק גבס ולאחר קבלת המפתח נהרס והותקן במקומו קיר הזכוכית. כדי להפוך את החדר לחדר רטוב, נמצאו פתרונות מעשיים תוך התחשבות בהימצאותו של ממ"ד על קיר חופף, בקרבה לקולטנים ובגובה המילוי מתחת לרצפה כדי לאפשר שיפוע תקני שלא היה גבוה. לאחר קבלת המפתח נהרס גם הריצוף בחדרי הרחצה, החדרים נאטמו שנית ורוצפו בריצוף בבחירה אישית.

חדר שינה אקווה

חדר השינה המקורי אוחד עם חדר הרחצה המקורי, שהפך לחדר ארונות

חדר שינה אקווה
חדר שינה אקווה

חדר נוסף הוקצה לטובת חלל רחצה מרווח בן 11 מ"ר.

חדר שינה אקווה

בסוויטת ההורים מיטה מרופדת בגוון אבן לאטה על רקע חיפוי עץ הממשיך את הקו העיצובי של הארון בגוון כחלחל ירקרק מעושן. חדר ארונות מרווח בסגנון walking closet תוכנן עם ארבע דלתות הזזה מזכוכית, שתיים עם אפשרות קיבוע לרצפה, ומגירות עם תאים המיועדות לאוסף שעונים מרשים. ארון נוסף באורך 3.5 מטרים ממוקם בכניסה לסוויטת הורים. חדר הרחצה של הסוויטה עוצב בגוונים סולידיים ורגועים עם אריחים בלבן מט שחופו באזורים הרטובים בלבד. יתר הקירות נצבעו בטיח בגוון לאטה המתאים לאזור המלא בלחות. נבחרו שני סוגי ריצוף בגווני מוקה – ריצוף בדוגמת בד ארוג לרצפה ושטיח מרוצף בגוון תואם שמדגיש את אזור הרחצה. אלומות אור במקלחון יוצרות אווירה בזמן הרחצה. ארון הכיור תוכנן בנגרות פרטית מעץ אלון טבעי עם אזור לו ואזור לה. קיר זכוכית גדול משקף את המרחב הגדול של הסוויטה.

קיר זכוכית

חדר הרחצה של הסוויטה עוצב בגוונים סולידיים ורגועים עם אריחים בלבן מט שחופו באזורים הרטובים בלבד.

קיר זכוכית
קיר זכוכית

יתר הקירות נצבעו בטיח בגוון לאטה המתאים לאזור המלא בלחות

קיר זכוכית
חדר ארונות

חדר ארונות מרווח בסגנון walking closet תוכנן עם ארבע דלתות הזזה מזכוכית

חדר ארונות

חדר הרחצה של האורחים עוצב בקלאסיקה ניו יורקית מעודכנת עם שחור-לבן וגוון שלישי מקשר בסקאלת הגוונים שנבחרה. אריחי בריק לבן עם רובה שחורה מדגישים את החיפוי. תקרה מנותקת יוצרת תחושה של ריחוף למרות הנמכת התקרה. ארון כיור בעיצוב קלאסי וידיות זהב תוכנן בנגרות פרטית בשילוב כיור מודרני וקו נקי.

חדר רחצה לאורחים

חדר הרחצה של האורחים עוצב בקלאסיקה ניו יורקית מעודכנת עם שחור-לבן

חדר רחצה לאורחים

במרפסת האהובה על בעלת הבית, שמגדלת צמחים ומנביטה זרעים, הותקנו רשתות עץ המסתירות את קירות האבן האפורים ונועדו לתמוך בקיר ירוק צומח שיתכסה כליל בעתיד.

מרפסת פנטהאוז

במרפסת האהובה על בעלת הבית, שמגדלת צמחים ומנביטה זרעים

מרפסת פנטהאוז

"לאחר שנים רבות של מגורים ולימודי אדריכלות ועיצוב פנים באיטליה, הקו העיצובי האירופאי חדר אל עורקיי", מעידה המעצבת. "יכולת ההתבוננות וההתעמקות שלי התרחבה, מה שאפשר לי ליצור מחדש את ההגדרה למילה קלאסיקה. דווקא השילוב הלא קונבנציונלי בין סגנון מודרני, לינארי, ישר, נקי, קליל ומעודן ובין אלמנטים קלאסיים כדוגמת פרטי נגרות עץ עשיר בפיתוחים מפוסלים וקרניזים על הקירות, בשילוב רצפת שברון צרפתית, עם אלמנטים עיצוביים שמזכירים את ניו יורק פלוס קצת דולומיטים – מאפשר הגדרה חדשה לקלאסיקה. שילוב שני הסגנונות יוצר קלאסיקה על זמנית, הרמוניה חדשה שלא נס ליחה. מילאנו פינת פריז פינת ניו יורק ממש כאן, בישראל בבית שהוא מסע בין עולמות".

כשבוחרים פלטת גוונים לחלל, חשוב לשמור על רצף עיצובי, היא אומרת. "כל החדרים יקבלו התייחסות מיוחדת לבחירת הגוונים, על אותה פלטת צבעים ובהתאמה מלאה לפונקציה המוגדרת עבור אותו חדר. למשל הגוונים בחדר שינה תמיד יהיו שייכים לרצף העיצובי שהוגדר מראש, אך עמומים ומעושנים יותר. המטרה היא לנטרל את הדרמה והצבעוניות הדומיננטית שאינה מתאימה לחדרי שינה, בהם נדרשים צבעים רגועים יותר".

 

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים וחיפויים – מודי

מטבח – רגבה

תאורה – גלואו, אי אר לייטינג

חלק מפרטי הנוי- ווה ווה וום

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...