נאמן למקור: חיים חדשים לבית מלא אופי בסגנון ים תיכוני

בית משופץ בכרמי יוסף הותאם לאופי המיוחד של המשפחה אוהבת האדמה וילדיהם הגדולים. ולחשוב שהכול התחיל בגלל פיצוץ בצנרת

180 מ"ר
2000 מ"ר
ליאור טייטלר
משהור עביד
עידוא כספי סטודיו המכבסה

הדיירים: זוג + 5
המיקום: כרמי יוסף

פיצוץ בצינור ונזק לאריחי הריצוף היה הטריגר לשיפוץ מקיף לביתם של זוג הורים עם אהבה לאדמה וחמשת ילדיהם הגדולים, המחלקים את זמנם בבית ומחוצה לו. החשש הכי גדול שלהם היה הפרידה מכל מה שהם מכירים ואוהבים, מהזיכרונות שנרקמו בכל פינה בבית, במטבח, בחדרים ובסלון. אחת המטרות העיקריות של סטודיו המכבסה בהובלת עידוא כספי בפרויקט הזה הייתה לתכנן, לעצב, לבחור חומרים שיישארו נאמנים למקור האהוב ויחד עם זאת ייתנו חיים מחודשים לבית.



קשתות בחלונות

לתכנן, לעצב, לבחור חומרים שיישארו נאמנים למקור האהוב ויחד עם זאת ייתנו חיים מחודשים לבית.

קשתות בחלונות

מדובר בבית פרטי בן למעלה מ-30 שנה על מגרש בן 2 דונמים בכרמי יוסף עם אופי ייחודי. עם ההבנה כי יהיה צורך להחליף את כל הריצוף בבית, שהיה ריצוף סומסום ורוד שמכת הרטיבות השאירה בו כתמים, הוחלט על מהלך כולל בו הבית הותאם לסיפור המשפחתי, הוחלפו תשתיות חשמל ומים, בוצע טיח חיצוני מחודש וכן נרכשו מטבח וריהוט מותאם. על ידי שילוב של נגרות מקצועית עם עבודות מתכת הושג מראה נעים, שנותן לאופי הבית לבלוט.

כניסה לבית עם אריחי בטון חלקים

נבחרו אריחי בטון חלקים ומעוטרים לכל הבית.

כניסה לבית עם אריחי בטון חלקים
חלונות קשתיים בסלון

סלון עם קמין

חלונות קשתיים בסלון
מבואת כניסה ים תיכונית
מבואת כניסה ים תיכונית

הריצוף החדש לא היה רחוק מהריצוף המקורי ולאחר תהליך בחירה במדויק נבחרו אריחי בטון חלקים ומעוטרים לכל הבית. אחרי שהוזמנו ניגש המעצב לתכנון פריסת ריצוף ייחודית, המשלבת אריחים חלקים ואריחים בצורת זיגזג גיאומטרי עדין.

המשפחה מונה 5 ילדים גדולים שאליהם מתלווים חברים והמטבח תמיד רוחש סביב אוכל טעים, בירה זורמת ואווירה פתוחה. על כן המטבח תוכנן בהתאם לאופי המשפחה כשהוא פתוח וצמוד לשולחן אוכל מרווח. כמשטח עבודה נבחרה אבן בזלתינה אפורה, והגוון הכללי כחלחל בשילוב עץ ופליז.

מטבח ים תיכוני

המטבח תוכנן בהתאם לאופי המשפחה כשהוא פתוח וצמוד לשולחן אוכל מרווח.

מטבח ים תיכוני
מטבח ים תיכוני

כמשטח עבודה נבחרה אבן בזלתינה אפורה, והגוון הכללי כחלחל בשילוב עץ ופליז.

מטבח ים תיכוני
מטבח כחול

תאורה נסתרת וחדשנית שולבה עם גופים אותנטיים, גם הם בעבודת יד של אחד הילדים,

מטבח כחול

המקלחות שופצו מן היסוד והכול בהתאם לסגנון הכללי הנבחר – ים תיכוני, עם מיעוט בחיפוי אריחים ושימוש בטיח מינרלי על הקירות. שילוב של עץ טבעי ובזלתינה יצר חדרי רחצה מזמינים ובעלי מראה ייחודי. בשירותי האורחים שולב כיור רחצה בעבודת יד של אחד הילדים, המתמחה בעבודות קרמיקה, והתקבלה תוצאה אישית ומקסימה.

חדר משפחה
חדר משפחה
ספרייה שחורה
ספרייה שחורה
חדר רחצה ים תיכוני
חדר רחצה ים תיכוני

תאורה נסתרת וחדשנית שולבה עם גופים אותנטיים, גם הם בעבודת יד של אחד הילדים, והושג בית מואר עם תאורה מדויקת המחמיאה לעיצוב, לחומרים ולמרקמים. שילוב של מסגרות וטיח מינרלי חיצוני עם צמחייה ים תיכונית השלימו את המראה הסופי הים תיכוני של הבית. "אני שמח שהצלחנו לשמור על אופיו של הבית המקורי, ויחד עם בני הבית שהיו חלק בלתי נפרד מהתכנון, העיצוב ועבודת השיפוץ, כיבדנו את המבנה ואפשרנו לחיות בו עוד שנים קדימה", אומר כספי. בכל בית יש מרכיבים קבועים, לכן כשמתחילים לשפץ ולבנות, כדאי לחפש את הסיפור המיוחד של הדיירים, מה מייחד אותם ואיך הבית יכול להיות המקום המתאים רק להם".

כיור רחצה
כיור רחצה
חזית עם צמחייה
חזית עם צמחייה

רשימת ספקים חלקית:

ריצוף אריחי בטון – אריחי נגה
סניטריה וחיפויים – עוז קרמיקה צומת ביל"ן
תאורה – דורי קמחי תאורה אדריכלית
משטחים – פרביטל
נגרות כללית – נגריית מחמוד
נגרות מטבח – אייל כנרתי
דלתות פנים- דלתות לנדאו
ריהוט מתכת בהזמנה אישית – קונטרסט


תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...