להרוג את הספה: שק חבטות או פאר הסלון?

כולם יודעים שלא מומלץ לקפוץ על הספה או לעלות עליה עם נעליים, אבל מאילו עוד פעולות כדאי להימנע? וחשוב מזה - איזה דברים יסייעו לנו לשמור על הספה כמה שיותר זמן?

 

ספה בסלון אחד הרהיטים הכי משומשיםעיצוב: חן סבג. צילום: אסף ברנר

 

 

ספת הסלון היא אחד הרהיטים המשומשים ביותר בבית. היא מיועדת אומנם לאירוח אבל רוב הזמן מארחת את בני הבית עצמם בזוויות שונות – החל מישיבה ופריסת רגליים, דרך מקום לנשנוש ומשחק ועד שכיבה מלאה לצורך שינה. אגב, לאו דווקא של הבעלים כי אם של חיות המחמד שלהם. פעולות מגוונות אלה גורמים לה להיות שק החבטות הביתי, לספוג כתמים ולאבד צורה. כדי להניא אותנו מהרס הדרגתי ומתמשך, יש כמה רעיונות איך היא צריכה להיראות כדי שלא נתפתה להרוס אותה ומה כדאי לעשות כדי לשמור עליה.

 

 

העמיסו כריות כדי לא לישון עליה


אחת המלכודות שיש בספה היא הנטייה להירדם או לנמנם עליה בשעות הערב. כריות הן מצע נעים לשים עליו ראש, אבל כשהספה עמוסה כריות כחלק ממשענת הספה – לא יהיה נוח לעשות את זה בלי לפנות אותן ולסדר מחדש כל ערב.

 

כריות נווי על ספהעיצוב וסטיילינג: ענבר אבגר לוין. צילום: אורית ארנון

 

ספה ללא רגליםאלא אם כן יש לכם ספה כזו. ספה: ‎חיבורים בתאלס – But Else‎. צילום: רון שלף

 

 

עוררו את הספה בצבע כדי להתעורר בעצמכם 


ספה בולטת במיוחד בצבעה היא אלמנט מעורר, שלפחות בהתחלה לא תאפשר תנומה עליה. צריך להיות נועז כדי לשלב ספה אדומה, כתומה, סגולה או ירוקה בסלון שמתבסס על צבעים ניטרליים, אבל מי שעושה זאת, ירוויח לוק ייחודי ובלתי שגרתי.

 

ספה אדומהעיצוב: שרי בר-נע גבעון. סטיילינג לצילום: לינוי לנדאו. צילום: דרור קליש

 

 

סובבו את הכריות כדי שלא יימעכו


כדי לשמור על ספה עם כריות נוחות ו"נמעכות" מומלץ לסובב את הכריות לאחר שהן מתקמטות, כך שהצד המעוך יהיה כעת מאחור והצד המוצק יותר יהיה בחזית. ככה עד הפעם הבאה שהן נמעכות.

 

כריות לסלוןעיצוב והלבשה: לירן אנגולץ ביסמוט. צילום: רותי בנזימן

 

 

הפכו כיווני ישיבה כדי לאפשר שיחה


מבנה הספות המוכר מאפשר ישיבה של כמה אנשים זה לצד זה. כדי לאפשר שיחה ואינטימיות, מצרפים ספה נוספת או כורסאות ויוצרים מעגל דמיוני בין היושבים. אבל יש ספות שבנויות קצת אחרת, ובהן המושבים מסובבים וכך מאפשרים שיחה נוחה ומבט ישיר לתוך העיניים

 

בד מפנק על ספהעיצוב: אריק בן שמחון . צילום: איתי בנית

 

 

הרחיקו משמש ישירה כדי שלא תיהרס


השמש הישראלית היא חביבת הדיירים, אבל ספה שתספוג קרינה ישירה עלולה לדהות ולהתבלות מהר יותר. כשהסלון צמוד למרפסת מוארת, כדאי להציב את הספה בצד שבו השמש אינה ישירה, או לפחות לתלות וילון שירכך את חדירת קרני השמש. אם הסלון מרוחק יותר, הבעיה נפתרה.

 

ספת קטיפה כחולהללא שמש ישירה. עיצוב: דברה רוזנמן. צילום: אורן עמוס

 

הלבשת הבית - סלוןאפשר להרחיק לגמרי. עיצוב: רויטל רודצקי. צילום: עומרי חת

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...