סודות גדולים לחדרי רחצה קטנים

גם חדרי רחצה קטנים יכולים להיראות טוב ולהכיל בדיוק את שדרוש. אז הרי לכם טיפים מובחרים לניצול כל סנטימטר - מנישות ועד דלתות סתרים

אם גם אתם, כמו ישראלים רבים, חיים בבית או דירה שלא תוכננו במדויק לצרכי המשפחה, סביר להניח שחדר הרחצה שקיבלתם לידיכם סטנדרטי לחלוטין ואם להיות עדינים, המרחב הוא הוא בגדר מותרות. בחדר הרחצה המודרני עלינו לכלול פונקציות רבות במקום לא גדול, ולעיתים שוכחים כי צריך גם להתנגב בו, לפשוט ידיים או לסגור את הדלת מבלי לפגוע בפונקציה אחרת או חלילה, בבן משפחה אחר.

במילים אחרות: נוחים הם לא. כדי להתגבר על השילוש הקדוש, זה שנותן מענה לפונקציה, לאחסון ולמקום, ריכזנו עבורכם כמה רעיונות מוצלחים, בתקווה שיעניקו לכם השראה לתכנן את חדר הרחצה כך שיענה לצרכיכם.

חדר רחצה קטן

התברכתם בחדר רחצה קטן? תנו מענה לפונקציה, לאחסון ולמקום

חדר רחצה קטן
צילום: אביב קורט | עיצוב: מעין רהב

לשחק באשליות

רבים מחדרי הרחצה הללו, שניכר כי לא ממש הושקעה בתכנונם יותר מידי חשיבה, הם צרים, ארוכים ולא פעם הם כוללים גם חלונות יחסית נמוכים שאולי תואמים לפרופורציות החזית החיצונית אבל לא ממש לפנים. כדי למקסם את השטח הנתון ולתת תחושה של תנועה ומרחב, מומלץ לרכז את כל הפונקציות השימושיות ונקודות האינסטלציה בקיר אחד. כך, כל האלמנטים יהיו תלויים וייצרו מראה מרחף שמפנה את שטח הרצפה שנותר. סידור זה ייצר אשליה של חלל גדול בהרבה וזה בדיוק מה שנדרש בחלל כה קטן.

ארון כיור, מקלחון שקוף ואסלה תלויה עם קיר מנותק, שבחלקו ישמש כמדף, יכולים לייצר שינוי אדיר במרחב. מומלץ לאחד בין גבהים שונים על ידי משטחים רציפים שעשויים מחומר אחד. כך למשל משטח קוריאן או גרניט פורצלן מינרלי שמתחיל מעל קיר האסלה וממשיך כמשטח עליון של ארון האמבט וכולל כיור אינטגרלי.

מראה גדולה גם היא תורמת לתחושת הגודל, כך גם גודל האריחים לכן מומלץ לבחור בגדלים גדולים ולא סטנדרטים (אריחים במידה 3.00/1.00 מ' הם מצוינים). בפועל הם יקראו ממש כמו טפט במראה אחיד, עם כמה שפחות פוגות ורובה מול העיניים.

חדר רחצה קטן

אריחים גדולים יחוללו פלאים

חדר רחצה קטן
צילום: אביב קורט | עיצוב: מעין רהב

לבחור בשקיפות 

חלק גדול מחדרי הרחצה שמאתגרים אותנו מבחינת מטראז' נמצאים בחדר השינה של ההורים, שם קיים הצורך להקצות מקום לאמבטיה, אך בהעדר מקום התוצאה לעיתים עגומה ועושה יותר נזק מתועלת.

בשנים האחרונות מצאו המעצבים פתרון אפקטיבי במיוחד שהופך את החלל למואר ואוורירי ובמקביל מייתר את הצורך בקיר בנוי, אנחנו מדברים כמובן על מחיצות הזכוכית שהפכו לפתרון קסם של ממש- הן אינן תופסות שטח יקר ומאפשרות מעבר של אור טבעי מהחלונות שבחדר השינה היישר לחדר הרחצה. במידה וזהו הפתרון שאתם מתכוונים לאמץ לעצמכם, זכרו את נושא הפרטיות: הודות לטכנולוגיות מתקדמות קיימת האופציה להתקין מחיצת זכוכית שהופכת לחלבית או אטומה בלחיצת כפתור.

שני חדרי רחצה

פתוחים לחדר השינה: מחיצות הזכוכית שינו את חוקי המשחב

שני חדרי רחצה
צילום: יהודית הופמן | עיצוב: סיגלית לביאב

לנצל כל מקום אפשרי 

ביחידת הורים קטנטנה, בה הדלת נפתחת לכיוון חדר השינה או חדר ארונות מומלץ לתכנן ארון כיור בעומק מינימלי וליצור נישה למדפים כהמשך ישיר של משטח הכיור. את הנישה מומלץ להמשיך במידת האפשר גם מעל האסלה- כך היא תהפוך לחלק מעיצוב הקיר. התקינו מדפים להנחת חפצים אישיים שימשיכו ממש עד המקלחון. קצהו של אחד המדפים יכול לשמש גם כמתלה מגבות פונקציונלי, קרוב ככל הניתן לאזור הרחצה.

אחסון בשירותי אורחים

אחסון אופטימילי ונגרות צרה: לנצל כל סנטימטר ועדיין לגרום לחלל להרגיש מרווח

אחסון בשירותי אורחים
צילום: הדר קמינסקי | עיצוב: מרב רם

הבה נתחכמה: חדר הרחצה צר במיוחד? תכננו נגרות צרה

חדר הרחצה שלכם צר במיוחד? תכננו נגרות צרה! כך יתפנה לכם די מקום לאחסן את כל שנדרש ובד בבד יתפנה מעבר רחב דיו שיאפשר לכם להתהלך במרחב בנוחות ולהשתמש באסלה מבלי להידחק.

במקרים הללו חשוב גם להתחשב בכיוון פתיחת הדלת; במידה ואין די מקום, ועדיין לא נרצה לבזבז שטח שמיועד לאחסנה, ניתן לתכנן ארון מיוחד שחלקו הקרוב לדלת צר יותר (כ-30 ס"מ), שלא יחסום את דלת הכניסה. את רוחב הארון באזור הכיור נתכנן בעומק של 50 ס"מ, רוחב סטנדרטי ונוח לשימוש. את החלק הצר שיצרנו נקצה לאחסון פתוח של מגבות רעננות, גלילי ניירות טואלט ופריטים נוספים לשימוש יום- יומי.

חדר רחצה שני כיורים

לסיכום: תכנון נכון יפתור את סוגיית המטראז' ויאפשר לכם לייצר חדר רחצה פנומנלי ועוצמתי

חדר חצה שני כיורים
צילום: מאור מויאל | עיצוב: רינת קינן
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איפה התמונות??

המלצות נוספות
בודק...