לחדש בלי לפרק: כך תהפכו את המטבח המיושן לפנינה אמיתית

כשהתקציב לא מספיק, המחשבה על האבק שעתיד להצטבר במהלך השיפוץ רק מייסרת, והמטבח הקיים במצב טוב, לא חייבים לרוץ לקנות חדש. דילול ארונות, הוספה או צביעה, הם חלק מהשדרוגים שיכולים לחולל בחלל הכי חשוב בבית שלנו פלאים

כשחזיתות המטבח שלנו מתיישנות אבל הארונות עצמם איכותיים, חזקים ועומדים במבחן הזמן, ניתן האות לחידושן. לפעמים אין צורך להיכנס לפירוק שלם ולרכוש מטבח חדש ופעולות נקודתיות כמו צביעה, החלפת משטח עבודה, אריחים וידיות יכולות להעניק למטבח מראה מחודש ומספק.

משדרגים מטבח קיים וחוסכים בעלויות

על פי גורמים בענף, שדרוג מטבח קיים מפחית עלויות של בין 50% ל-70% ביחד לעלות של מטבח חדש וזה נכון כשרוצים לגרום לשינוי גדול והתקציב לא מאפשר זאת, כשמעוניינים לשפר משטחי עבודה ואחסון או כשרוצים לשנות אווירה.

שיפוץ המטבח

מישן ומסורבל לפנינה של ממש: צעדים פשוטים לשיפוץ את המטבח הקיים ממתינים לכם ממש כאן

4.jpg

החיסכון הכלכלי חשוב אך בד בבד בשדרוג המטבח במקום החלפתו המלאה יש גם בשורה ירוקה משום שכורתים פחות עצים, חוסכים פסולת מיותרת ומזהמים פחות את הסביבה. מעבר לכך, אנשים מתעודדים מהעובדה שניתן לעצב במינימום בלגן ולקבל מטבח סופר עדכני.

באותו שטח ובאותו מטבח, לא צריך להשבית את הפעילות ליותר מיום אחד, ואם מחליפים רק את החזית בחומרים הכי עדכניים גם מטבח כבן 20 שנה יזכה למראה שמזכיר מאוד את המטבחים שמככבים ממש עכשיו בקולקציות החדשות. זאת ועוד, מאחר שהתהליך אינו מסובך ויחסית אינו יקר, אנשים מוכנים להעז ולבחור חומרים חדשניים ונועזים מתוך ידיעה שיוכלו להחליף באותה קלות לחומר אחר בעוד שנים לא רבות מהיום.

מטבח כחול לבן

חיסכון כלכלי ומחשבה על הסביבה הן שתי סיבות מעולות מדוע שווה לשקול את המהלך

חיסכון כלכלי ומחשבה על הסביבה הן שתי סיבות מעולות מדוע שווה לשקול את המהלך
צילום: אלעד גרובנר | עיצוב: יעל אליאסי

פתרון נפלא לדירות רווקים ומשפחות צעירות

החלפת חזיתות המטבח הן פתרון נפלא בפרט בדירות שכורות ומיושנות וכאלה, לצערנו, יש כאן בישראל בשפע. מרביתן אינן מתאימות בפאן העיצובי ליחידים או זוגות צעירים שמרביתם בעלי תקציב שיפוץ מצומצם.

במידה והמטבח הותקן בעבר על ידי נגר בצורה איכותית ונשמר ללא נזקים, אפשר בהחלט להקנות לו מראה מודרני מבלי להחליפו. במקרים הללו מומלץ לחלום בגדול ו"על הדרך" לחולל שינוי משמעותי בחלל כולו.

כך למשל לפרק חיפויים מיושנים, או לחילופין לצבוע או להדביק חדשים עליהם ובמקביל לפרק ארונות עליונים וקולטי אדים ישנים ולהתקין במקומם מדפים צפים או קלאפות שיקנו למטבח שלכם מראה חדש, רענן ופחות כבד. במידה ובהיקף החדר ישנם קרניזים מומלץ לפרקם מכיוון שבעצם הימצאותם הם גורמים למטבח להיראות נמוך וסגור מכפי שהוא באמת.

בתוך כך, החלפת החזיתות היא הזדמנות נפלאה לחדש גם את מראה הצוקל ולהחליף את הידיות הקיימות: זירת העיצוב מוצפת כיום בשפע של פתרונות פרזול מעוצבים משגעים שקולעים לכל סגנון עיצוב אותו תחפצו לייצר במטבח החדש-ישן שלכם. את הצוקל המיושן רצוי להחליף בחדש ובאותה הזדמנות לשקול לייצר אותו בגוון שונה ביחס לרצפה ולחזיתות המטבח, זאת על מנת לייצר מראה מהוקצע, מודרני ואוורירי יותר- הניתוק שיתקבל יגרום למטבח להראות מעט מרחף.

מטבח בהיר, אוורירי ומרחף

בהיר, אוורירי ומרחף- החלפת החזיתות והצוקל ישוו למטבח הישן מראה חדש לגמרי

מטבח בהיר, אוורירי ומרחף-

הזדמנות 'להתפרע': קוסמטיקה צבעונית בחלל המטבח

ביודענו שהחלפת חזיתות המטבח לחדשות היא ממש לא 'ביג דיל', מומלץ לשקול להתקין בהזדמנות חגיגת זו חזיתות צבעוניות, זאת במידה ואתם מחובבי הז'אנר כמובן. מדובר בהזדמנות נפלאה להאיר את החלל הציבורי ולצבוע אותו בשלל צבעי הקשת- דרך נפלאה לעורר אותו לחיים. אך כמו כל דבר בחיים, גם כאן החוכמה לשמור על איזונים ומינונים: הגוון שתבחרו צריך להישאר נאמן לצבעוניות השולטת במרחב לכן חשוב לקחת בחשבון את גוון הרצפה, הקירות, המשקופים ואלמנטים קבועים נוספים בעת בחירת הצבע הנכסף לחזיתות המטבח.

מטבח כתום בהיר

אנחנו התאהבנו בצבעוניות התוססת, ואתם?

מטבח כתום בהיר
מטבח צבעוני ומשוגע

כן, מסתבר שהמטבח הוא מקום פנטסטי להכניס צבע וחיות לחלל הציבורי כולו

מטבח צבעוני ומשוגע

הזדמנות נפלאה לפנות את השיש מבלגן, גם בדירות ובתי קבע

החלפת חזיתות המטבח רלוונטית בהחלט גם בדירות ובבתים בהם מתגוררים הבעלים עצמם, ולמעשה מדובר באלטרנטיבה שהופכת רווחת יותר ויותר. בפרט בתקופה הזו, במהלכה יוקר המחייה רק הולך ומחריף, אין סיבה אמיתית להחליף את המטבח הישן בחדש כל עוד הרהיט עצמו במצב תקין.

בהזדמנות זו מומלץ לבחון היטב את הצרכים והמאווים של אלה המשתמשים במטבח באופן תדיר ולשלב פתרונות פרזול ואחסון מבין מבחר גדול של אופציות מעולות (חלקן גם לא יקרות) שמוצעות בשוק. בשורה התחתונה, במציאות של 2023 בהחלט ניתן לחולל שינוי משמעותי במטבח הקיים מבלי להחליפו באופן גורף. כל שנדרש הוא לפתוח את הראש, לדייק את הטעם והצרכים ולחשוב באופן יצירתי.

תכנון מטבח מדויק

שינוי משמעותי שמותיר את החלל מאורגן ומסודר למשעי

תכנון מטבח מדויק
צילום: מירב פלברג | עיצוב: סיון בצרי
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...