גיבורי על בסטייל ונוחות: מעצבי הריהוט המובילים בעולם

הם נוחים, איכותיים והכי יפים שיש – רהיטים בעיצובים מעוררי השראה שמשדרגים כל חלל

בתקופה כמו זו, בה גיבורי העל ההוליוודיים עם הגלימות והמסכות לא מפגינים את כוחות העל שלהם על גבי המסך, כדאי לנצל את ההזדמנות ולפתוח את הראש לכמה גיבורי על שונים במקצת. גיבורי העל אליהם אנחנו מתכוונים, אולי לא מצילים את העולם אבל בהחלט מפגינים ראיית על, ירידה לפרטים, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה: הרשו לנו להציג את השמות הגדולים בעולם עיצוב הרהיטים.

סלון צבעוני מעוצב

נוחות מושלמת וסגנון יוקרתי נצחי

1

℘בבואנו להכיר את עולמם המופלא של מעצבי הריהוט המובילים בעולם, פנינו לגברת לירון בלומנר, סמנכ"לית השיווק של קבוצת 'פיטרו הכט', המנגישה לקהל הישראלי את מיטב מותגי העיצוב הבינלאומיים בתחום הריהוט היוקרתי מאז שנת 1962.
לירון מסבירה לנו בחיוך כובש, שאפילו פריטי ריהוט שמהווים יצירות אומנות בפני עצמם, הם לא רק יפים, אלא גם מתייחדים באיכויות של נוחות שאין דומה לה ובסגנון יוקרתי נצחי שלא מתחשב בטרנדים, ונמצא כמה רמות מעליהם.
לדבריה, אחד ההיבטים המרכזיים המשותפים למעצבים בעלי השם הבינלאומי עימם קבוצת פיטרו הכט עובדת, הוא שכולם עיצבו פריטי ריהוט בשיתוף עם 'רוש בובואה'.
לשאלתנו היא מרחיבה ומספרת ש'רוש בובואה', או כפי שהוא ידוע בעולם 'Roche Baboir 'Paris, הוא אחד המותגים המובילים בתחום עיצוב הפנים בשישים השנים האחרונות.

רוש בבואה – שילוב מסעיר בין עיצוב קלאסי ומודרני

בהחלט הסתקרנו, ולכן ניסינו להבין עד כמה נחשב 'רוש בובואה' למותג גדול ומשפיע.
– לירון מבהירה שלמותג רוש בובואה למעלה מ-350 סניפים החולשים על יותר מארבעים מדינות ברחבי העולם. החברה מתמקדת בפיתוח קונספטים מובילים בתחום עיצוב הפנים, תוך שיתוף פעולה פורה בין מעצבי על מעולם אופנת הקוטור והעיצוב התעשייתי, לצד עבודה משותפת עם יצרנים בינלאומיים.
המותג משיק פעמיים בשנה קולקציות הכוללות פריטים בעיצוב מודרני עדכני, לצד יצירות קלאסיות בסגנון אירופאי של פעם, המותאמות לצרכי החיים העכשוויים.
התוצרים עוצרי הנשימה מציגים חיבורים הרמוניים ויצירות מרגשות, תוך שילוב מסעיר וייחודי בין קלאסיקה מסורתית לסגנון מודרני וחדשני.

סלון בעיצוב מודרני אירופאי

ב'רוש בובואה' משתפים פעולה עם מעצבי על ומשיקים קולקציות המשלבות בין עיצוב מודרני עדכני לסגנון אירופאי קלאסי

2

המעצבת Sophie Larger (סופי לרגר) – עיצובים צבעוניים וזורמים בקוו אורגאני ועכשווי

לדברי לירון, אחת המעצבות המקוריות עבור רושה בובואה היא סופי לרגר, המתמקדת ביצירות רבגוניות שמשלבות אלמנטים שונים מתחום העיצוב הסביבתי.
סופי לרגר היא פרופסורית של בית הספר לעיצוב בו התחילה את דרכה האומנותית, 'Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts', הלא הוא בית הספר הגבוה לאומנויות של אוניברסיטת PSL בפאריז. עיצוביה של סופי יוצאי דופן, עליזים וצבעוניים, והיא מממשת ביצירתה גישה אלגנטית ומאוזנת שמתכתבת עם מבחר סגנונות ריהוט עכשוויים. פריטי הריהוט של סופי מתייחדים בקווים זורמים וכמו אורגאניים, שפורצים את מגבלות הדמיון ומביאים אווירה טבעית, נינוחה ויצירתית לחללים בהם בוחרים לשלבם.

מראה מיוחדת

יצירה המבטאת הקו של סופי היא 'מראת המים', בה משולבות מספר מראות שיוצרות השתקפויות מפתיעות

3

רהיטים ססגוניים בעיצובו של ז'אן פאול גוטייה

לירון ממשיכה ומציגה בפנינו את מעצב העל הבינלאומי הידוע Jean Paul Gaultier (הלא הוא ז'אן פאול גאולטייר או בהגייה המקובלת 'גוטייה'), אשר לדבריה נחשב על ידי רבים לילד הרע של עולם האופנה.
זאת לאור נטייתו לעיצובי אופנה שובבים ויוצאי דופן המתכתבים עם תרבויות אתניות מהודו ועד ליהדות החסידית, מלווים בקריצות לאופנת הרחוב ואף מושפעים ממגמות פופולאריות שונות בחברה ובטלוויזיה.
גוטייה גם ידוע כמי שפעל לגיוון מודל היופי השליט בתקופתנו, תוך ליהוק דוגמנים מבוגרים, דוגמניות מלאות ומקועקעות ואנשים בעלי מאפיינים מגדריים שונים מהמקובל.

בהתייחסות לעיצובם של פרטי הקולקציה המרהיבה אותה יצר עבור 'רוש בובואה' לרגל חגיגות שישים השנה להיווסדה, אמר גוטייה שהלביש את הפריטים השונים תוך שימוש במוטיבים עיקריים מתוך קולקציות האופנה המצליחות שלו.
עושר של צבעים ססגוניים ודגמים שובי לב מייחד את בדי הריפוד בהם עוטף גוטייה את פריטי הריהוט המובילים בקולקציה, ואלו חוברים יחד לכדי יצירה עיצובית נועזת, המציגה מראה מרענן ופורץ דרך.

 

המעצב Kenzo Takada (קנזו טקדה) – שילוב של צבעים ומוטיבים פיוטיים מהתרבות היפנית עם אופנה פריזאית

קנזו טקדה, המעצב היפני, היה אחד הסטייליסטים המובילים בעולם, מסבירה לירון, ומוסיפה בעצב שלמרבה הצער הוא הלך השנה לעולמו בעקבות הידבקותו במגפת הקורונה.
בדרכו החדשנית שילב טקדה את צבעיה הפיוטיים של התרבות היפנית עם מוטיבים מהאופנה הפריזאית, בתחומים שונים של עיצוב, לרבות אופנת הגברים ותעשיית הבישום, בסגנון מעודן, חינני ומחוצף כאחד.
טקדה זכה לפרסים יוקרתיים ולהכרה בינלאומית בפועלו, לרבות הפרס הצרפתי 'Ordre des Arts et des Lettres' אותו קיבל בשנת 1984 על תרומתו בתחומי האומנויות, מדליית כבוד שהוענקה לו בשנת 1999 על ידי ממשלת יפן ופרס 'שבלייה', של לגיון הכבוד הצרפתי בשנת 2016.
באחד הפריטים המעודנים שעיצב עבור 'רוש בובואה', כרית נוי מרהיבה, מופיעים מוטיבים טבעיים בסגנון האומנות היפנית המסורתית, בצבעים מלאי חיים ובתצורות מעוררות השראה.

ספה בעיצוב מיוחד
2017_2_MAH_JONG_canapes_par_elements_5_det_pdf_ht (2)

המעצב Berrux Fabrice (פבריס ברוקס) – מקוריות מפתיעה הפורצת את מוסכמות העיצוב המקובלות

נמשיך עם המעצב פבריס ברוקס, מחייכת לירון, ומספרת שהוא החל את דרכו בבית הספר הצרפתי לאומנות, 'אקול נשיונל דה ביו-ארט', ופצח בקריירה שלו עת הקים בסוף שנות השמונים סטודיו לעיצוב משלו, בו יצר חפצים מקוריים, מפתיעים ומיוחדים.
בשנת 1991 ייסד ברוקס חברה לעיצוב תאורה, שמוצריה מוצגים במיטב המוזיאונים מסביב לעולם ונמכרים בגלריות אומנות מובחרות בכל רחבי תבל.
בשנת 2018 זכה ברוקס הצרפתי בפרס העיצובי Good Design בקטגוריית הריהוט, שהוענק לו מטעם מוזיאון שיקגו לעיצוב ואדריכלות, על יצירתו 'ספה פנורמית', המציגה ספה בעיצוב גיאומטרי שפורץ את גבולות המרחב ואת מוסכמות העיצוב המקובלות.
עיצוביו ל'רוש בובואה' כוללים יצירה בשם Flower, המהווה מחווה אומנותית לאנדי וורהול, לצד שטיחי שולחן ייחודיים שעוצבו בהשראת 'ארט לאנד. עוד עיצב ברוקס באמצעות טכניקות מתקדמות מגוון גופי תאורה מחומרים חדשניים, שבוראים אווירה ואסתטיקה מקוריות ומרהיבות. בדי קפלים, שרף מזכוכית ונורות ייחודיות הם חלק מהמוטיבים המאפיינים את גופי התאורה המקוריים שעיצב ברוקס ל'רוש בובואה'. אחת היצירות הראויות לציון שיצר עבור רוש בובואה היא ספריה מעוצבת בגווני אפור אלגנטיים, המתקראת 'הרמוניה אפורה', ומשלבת תאי כוורת לספרים הפונים לסירוגין לימין ולשמאל.

ספריה של מעצב

הספרייה 'הרמוניה אפורה' | עיצוב: פבריס ברוקס

5

המעצב Ito Ora – פשטות עיצובית, צורות מורכבות ואלגנטיות חדשנית

'אורה איטו' הוא שם המותג שהקים מעצב צרפתי צעיר כבר בהיותו בן 19 שנים בלבד, לצד סטודיו לעיצוב וירטואלי הראשון מסוגו בעולם, מספרת לנו לירון בהתפעלות, ועיניה בורקות.
מעצב העל הצעיר שיתף פעולה עם מותגי עיצוב בינלאומיים כמו נייקי ואפל ואף זכה להצלחה חסרת תקדים, כשהסטודיו הווירטואלי שלו הוצף בהזמנות רבות מסוף שנות התשעים ואילך.
למעשה, הודות לסטודיו הוירטואלי שהגה והקים, הפך איטו לסמל המהפכה הדיגיטלית ולשם נרדף לקדמה בתחום העיצוב, וחלש על עיצובם של מוצרים בשלל תחומים שונים.
איטו זכה בפרס 'שבלייה' הצרפתי מטעם Ordre des Arts et des Lettres בשנת 2011 ודורג כאחד מארבעים המעצבים המשפיעים ביותר מתחת לגיל ארבעים.
אורה איטו יצר מבחר איכותי של פריטי ריהוט, שאחד הבולטים בהם הנו שולחן אוכל בעיצוב עתידני פורץ דרך, אשר זכה בשנת 2013 בפרס 'Best of the best'בתחרות העיצוב היוקרתיתRed Dot' '. ביצירה שעיצב עבור רוש בובואה, 'שולחן קוקטייל', ניתן להתרשם מסגנונו האמנותי, החוגג את הפשטות כפי שהיא מתבטאת בצורה מורכבת.

שולחן אוכל בעיצוב עתידני

שולחן אוכל בעיצוב עתידני: עיצוב: אורה איטו

6

המעצב Rode Daniel (רוד דניאל) – קוו עיצובי חופשי וזורם וחושניות יוצאת דופן

כעת ארצה להכיר לכם את המעצב רוד דניאל, אומרת לירון, ומוסיפה שהוא טבע את חותמו העיצובי בסין ובהונג קונג ועיצב אביזרי אופנה, תיקים ומזוודות לפני שהתרחב לתחום עיצוב הרהיטים.
חומרי גלם טבעיים וקוו עיצובי חופשי וזורם מייחדים את יצירותיו של רוד דניאל, ומעניקים להן איכות פיוטית וחושנית יוצאת דופן. רוד דניאל זכה בפרסים רבים ביותר, ביניהם ניתן למנות את פרס התחרות לעיצוב מוצרי עור "L'affaire est dans le sac" בשנת 1988, בו זכה על עיצוב מוצרי עור שונים מ-PVC, פרס המבקרים בתערוכת עיצוב הפנים באנטוורפן , בו זכה בשנת 1995 על עיצוב שולחן מעץ אגוז ואלומיניום, ופרס 'YOUNG & DESIGN' שקיבל בשנת 1997 על שולחן מעץ ופלדה בעיצובו.
עוד זכה רוד דניאל במקום הראשון בתחרות העיצוב במונטריאול בשנת 2000, בפרסי תערוכת הקתדרה הבינלאומית בשנים 2002 ו-2004 על כיסאות שעיצב לרוש בובואה,
בשנת 2007 בפרס 'Label Via' על שולחן זכוכית שמשווק אף הוא על ידי רוש בובואה, ובפרסים רבים נוספים. אחת היצירות הנפלאות של רוד דניאל עבור רוש בובואה, היא שולחן כתיבה בסגנון עתידני ובמראה פיסולי ייחודי, שמספק מענה נוח ומזמין לשימוש ביתי או משרדי.

שולחן בעיצוב מיוחד עתידני

שולחן 'Label Via' | עיצוב: רוד דניאל

7

חוויית העבודה עם מעצבים מובילים ובעלי שם בדרך לתוצאה המושלמת

כעת משהתרשמנו מיצירותיהם של המעצבים המצליחים בעולם, מהאלגנטיות, המקוריות והזוהר של השמות הגדולים הללו, האם נוכל לשאול אותך לירון עוד שאלה קטנה? – אנחנו מבקשים בחיוך.
וודאי! עונה לירון בשמחה.
אתם בטח פוגשים מלא אדריכלים ואנשי מקצוע ידועים ובעלי שם ומוניטין גם בישראל, אז איך זה לעבוד איתם? – אנחנו מתעניינים.
לירון מסבירה שאכן אדריכלים ומעצבים כמו המעצבת דורית סלע, האדריכלית מיכל יפתח רותם, משרד האדריכלים ומעצבי הפנים 'קינן אדריכלות', האדריכלית ומעצבת הפנים אורנה גרשונוביץ' ורבים אחרים, טובים וידועים לא פחות, בחרו לרהט את הפרויקטים שלהם במותגים האלה. לדבריה, העבודה איתם היא חוויה בפני עצמה, כי הם יודעים להבין את הלקוחות שלהם ומובילים את הפרויקטים באופן מופתי המשתקף בתוצאה מושלמת בשטח.

מוצרים משובחים, איכותיים ואומנותיים שמעניקים תמורה מלאה למחיר

פריטי הריהוט שלכם בהחלט נראים משובחים ביותר, אנחנו מעירים, אין ספק שהאיכות המעולה ניכרת בחומרים, ברמת הגימור בסטייל וכמובן בשם, וכל אלה בטח גורמים למחיר להיות לא זול בכלל. לירון מסבירה שהתמורה למחירים הללו היא היכולת ליהנות ממוצר משובח באמת, בעל ייחודיות אומנותית ומקורית, איכותי ברמות שלא מוצאים אצל אף מותג ריהוט שניתן להשיג בארץ.
ומה, באמת יש אנשים שקונים את הריהוט הזה? אנחנו שואלים.
לירון מחייכת ועונה שבהחלט יש למוצרי הריהוט של רוש בובואה קונים, ודווקא עכשיו כשבמקום הנסיעות לחול התפנה לרבים תקציב לשדרוג הבית, הם מקבלים את ההחלטה להשתדרג, ורוכשים לעצמם פריטי ריהוט מגוונים המעוצבים על ידי המעצבים המובילים בארץ ובעולם.

ספה בעיצוב מודרני

ספת ITINERAIRE | עיצוב Philippe Bouix. זמינה במגוון גוונים של אפור בהתאם לצבעי PANTONE 2021

8
עיצוב בחלל גדול

ספת Profile | עיצוב ז'אן פול גוטייה

9
בד כחול

הגימור, החומרים והתפירה באיכות יוצאת דופן ודיוק מושלם

10
הדום בריפוד צבעוני

הדום בריפוד דמוי עור Illumination | עיצוב ז'אן פול גולטייה

11
מזנון מעוצב

מזנון Colors | עיצוב: Fabrice Berrux

12
שידה צבעונית

מזנון Colors בצבעי פנטון 2021 | עיצוב Fabrice Berrux

13
שולחן שקוף

שולחן סלון שמשקף את פילוסופיית הSIMPLEXITY | עיצוב: ORA ITO

14
שולחן

תקריב לגימורי שולחן ORA ITO

15
סט שולחנות קפה

סט שולחנות קפה Cuba Libre

16

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

סט שולחנות קפה Cuba Libre

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...