עשה זאת בעצמך: כך תכינו ראש מיטה מעוצב

לא מוכרחים להוציא המון כסף על שדרוג המיטה, כשאפשר פשוט להכין ראש מיטה לבד וממש בטעם שלכם. איך? המדריך המלא

ראש מיטה הוא אלמנט חשוב בחדר שינה ובמקרה של מיטת ילדים אז בכלל מדובר בהגנה ממכות ובחורף אפילו בידוד מקור שמגיע מבחוץ. אם עדיין אין לכם ראש מיטה כזה, תוכלו ליצור אחד כזה בלי יותר מדי ידע מקצועי, אבל עם הכנה מראש של כמה חומרים ופריטים.

רשימת ציוד:

פלטת עץ אורן
ספוג בעובי 2 ס"מ
אקרילן
מהדק סיכות
ברגים
מברגה

חדר ילדיםהשלב הראשון: 

מתחילים מהחלטה על הגובה הסופי של ראש המיטה. שימו לב האם ישנם הבדלי גובה בחלקי המיטה אליהם יתחבר המגן, ובמקרה שלנו גובה צדי המיטה וגובה ראש מיטה היו שונים ולכן פלטות העץ שהוזמנו אצל הנגר היו בהתאם לכך, על מנת להגיע בסופו של דבר לקו גובה אחיד.
מזמינים בנגריה מספר פלטות עץ אורן בעובי 1.7 ס"מ. זהו חומר עמיד ולא יקר שנחתך בקלות למידות הדרושות.

השלב השני:

לשלב הריפוד הראשון יש להכין ספוג בעובי 2 ס"מ ומהדק סיכות מקצועי עם סיכות בינוניות. את הספוג יש לחתוך למידת פלטת עץ בתוספת של כ 2-5  סנטימטים בכל צד, תלוי בעובי של הפלטה. יש לקפל את הספוג ולהדקו לצד שני של העץ כשההפרש נועד לעגל את קצוות הפלטה.
יצירה עץ
יצירה עם עץ

השלב השלישי:

עושים את אותו הדבר בדיוק שוב פעם, רק עם שכבה של אקרילן. המטרה כאן היא להוסיף נפח, להחליק את המשטח ולתת לו הרגשה נעימה ורכה יותר.
יצירה מעץ

השלב הרביעי:

גוזרים את הבד עליו החלטתם לריפוד, גם כאן קצת מעבר לגודל הפלטה, וגם אותו מהדקים על שתי השכבות הקודמות.
יצירה מעץ
יצירה בסיס מיטה

השלב החמישי:

כדי לקבע את הדופן השתמשו בקרש נוסף באותו האורך וברוחב של כ- 10 ס"מ. הבריגו את הקרש אל בסיס המיטה והבריגו אל הקרש את ראש המיטה החדש שלכם.
יצירה בסיס מיטה
אם גם אצלכם ראש המיטה גבוה יחסית המיטה לא נצמדת לקיר בחלקה התחתון בגלל פנלים ונוצר רווח בין החלק העליון של הדופן ובין הקיר – תוכלו להוסיף עוד קרש כדי שיתמוך בראש המיטה בחלקו העליון וכדי לחזק את הקונסטרוקציה כולה מומלץ גם לחבר בין שתי הדפנות.
יצירה בסיס מיטה
יצירה בסיס מיטה
לילה טוב:
 יצירה בסיס מיטה
234
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...