נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים

בסיום חודש מותח של הצבעות, נבחרו העיצובים הזוכים בפרויקט נבחרי השנה 2019-2020 של בניין ודיור, בשיתוף מטבחי זיו. ההכרזה המרגשת התקיימה אתמול בערב, באירוע שכולו הוקרה לעולם האדריכלות והעיצוב

קהילת האדריכלים והמעצבים בישראל התכנסה אמש באולם התצוגה של מטבחי זיו, לאירוע ההכרזה על נבחרי השנה לשנת 2019-2020. בין טפטופי הגשם, השיקו האורחים כוסות יין וגם נהנו ממאכלים נפלאים שבישלו עבורם משתתפי התכנית 'מאסטר שף'.
אולם, לצד האוכל הטעים והאלכוהול הזורם, גולת הכותרת של האירוע הייתה כמובן ההכרזה על הזוכים. שש קטגוריות נכללו ברשימת נבחרי השנה 2019-2020, ובכל אחת מהן השתתפו פרויקטים שנבחרו בקפידה מתוך מאות כתבות שפורסמו לאורך השנה באתר בניין ודיור.

מרגע פרסום המועמדים נרשמו למעלה מ-100,000 צפיות ויותר מ-10,000 הצבעות, שבסיומן אתם הקוראים בחרתם את הפרויקטים שלטעמכם ראויים לזכות. בנוסף על בחירת הקוראים, גם מערכת בניין ודיור ערכה הצבעה פנימית, ובחרה את הזוכים מטעמה. בחלק מן המקרים הייתה חפיפה בין בחירת הקוראים לבחירת המערכת, אך במקרים אחרים התקבלו שני זוכים מאושרים.

 

-נבחרי השנה 2019-2020 – כל הקטגוריות, הזוכים והנימוקים-

 

עיצוב בתים פרטיים

בחירת הקוראים
התחום האפור: בית שהפיק עושר מהצבע הניטרלי | עיצוב פנים והום סטיילינג: סטודיו ארז חייט

הדיירים: זוג + 4 ילדים
המיקום: מרכז הארץ
השטח: 218 מ"ר

בית במרכז הארץ נבנה עבור משפחה בעלת ארבעה ילדים ומשתרע על שטח בנוי של 218 מ"ר. המעצב ארז חייט נכנס לתמונה בתחילת הדרך, בשלב בו דיירי הבית ביקשו לשנות את התכנון הקיים כדי שיתאים לצורכיהם ובד בבד ישלב עיצוב ברמה הגבוהה והמדויקת ביותר.

 

בית בעיצוב מודרני שחור ירוק

צילום: אלעד גונן

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

בחירת המערכת
הכי זורם שיש: בית בעיצוב הוליסטי | אדריכלות ועיצוב סינרגי: יעלה איבגי

הדיירים: זוג + 4
המיקום: קדימה
השטח: 500 מ"ר בנוי

בית פרטי דו משפחתי בקדימה תוכנן עבור בני זוג וארבעת ילדיהם, על פי גישה ייחודית- שיטת האדריכלות הסינרגית אשר פותחה על ידי האדריכלית ומעצבת הפנים יעלה איבגי, שאותה היא גם מלמדת במכללת PURE אותה היא מפעילה. הבית בעל נוכחות מרשימה אשר משפיעה על האזור כולו, תוך השתלבות באופן הרמוני עם הסביבה. שטחו הבנוי מתפרש על פני 500 מ"ר, במגרש אשר שטחו 1000 מ"ר.

שיקולי המערכת לבחירה בפרויקט של יעלה איבגי:
על הבית שתכננה יעלה איבגי, ניתן לומר, שמובהקים בו קשרים מסוגים שונים, שמחברים בהרמוניה מושלמת בין החוץ לפנים, בין מרחבים שונים בתוך הבית, ובין סוגי חומרים וצבעים. מעבר לכך בולטת הסינרגיה, תחום שלקוח מיחסים הדדיים בין בני אדם שתורגם על ידי יעלה לשפה אדריכלית עיצובית. בשפתה הייחודית היא מצליחה לקשר בין מעטפת הפנים, הבנויה מרצפה, מקירות ומתקרה. לבין הנמצא והנמצאים בתוך הנפחים שממלאים אותה.

 

חצר בריכה פרטית יוקרתית

צילום: אלעד גונן

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

עיצוב דירות

בחירת הקוראים
מסביב לעולם ב-4 חדרים | עיצוב פנים והום סטיילינג: מיכל שיין

הדיירים:  זוג + 2
המיקום: אזור תל אביב
השטח: 120 מ"ר

דירת חמישה חדרים הוסבה לדירת ארבעה חדרים ע"פ רצון ודרישת בעלי הבית. הדיירים, זוג ושני ילדיהם, הם אנשי העולם הגדול, אשר נוהגים לטייל תכופות בעולם, ומתארחים בבתי מלון ברחבי הגלובוס. לצד זאת, אם המשפחה היא מעצבת אופנה במקצועה. שתי העובדות הללו הכשירו את הקרקע והיוו הזדמנות לעיצוב דירה מרהיבה, עשירה בטקסטיל, חומרים וטקסטורות, בשילוב טפטים מיוחדים, וילונות עשויים רשתות, קטיפות ובדים נקיים קלאסיים, חיפויי קיר מיוחדים מחומרים שונים, חלקם טבעיים חלקם תלת ממדיים. הריהוט הייחודי כולו הוזמן מאיטליה. התוצאה הסופית משלבת בין מראה שיקי ומפנק לעיצוב המזכיר בתי מלון בסגנון בוטיק, שהוא הכל חוץ ממשעמם.

 

דירה מודרנית

צילום: גלעד רדט

שיין. גלעד רדט

בחירת המערכת
דירת רווקים או מסלול המראה? | תכנון ועיצוב: צבי גרש אדריכלים

הדיירים: רווק
המיקום: תל אביב, פארק צמרות
השטח: 290 מ"ר +70 מ"ר מרפסות

דירת פנטהאוז בקומה ה-30 של מגדל בפארק צמרות נרכשה על ידי רווק תל אביבי, מנכ"ל חברת פרסום ויחסי ציבור בינלאומית. בעל הדירה התאהב מיד בדירה המרווחת, במיוחד מצאו חן בעיניו גובהה, שטחה המרווח והנוף שנשקף ממנה, אך דבר אחד לא מצא חן בעיניו, והוא החלוקה הפנימית של הדירה שמכל הבחינות לא התאימה לדייר אחד המרבה לארח בסגנונות שונים. הדירה, אשר נרכשה ישירות מהקבלן, זכתה לשינויים ולתכנון בהתאמה לפי צרכי הדייר, כאשר על הפרויקט הופקדו צבי גרש ומאי אלון, אדריכלים ממשרדו של צבי גרש. יחד, הפכו דירה משפחתית לדירה המחולקת בצורה מובהקת לשני אזורים, ולכל אזור מראה אחר המותאם לייעודו. הדירה בת חמשת החדרים זכתה לשינוי מקיף, ומהתכנון המקורי נשאר רק מעטפת שקופה, אשר מאפשרת צפייה אל עבר נוף מרהיב במיוחד, המשקיף ביום בהיר עד להרי שומרון. בלילה, נראים פסי התאורה כמסלול המראה הצף מעל גגות תל אביב ומגיע לעומקו של הים.

שיקולי המערכת לבחירה בפרויקט של צבי גרש:
טיפול מדוקדק, ייחודי וקפדני, מהכלל עד לפרט, ניכר בכל פינה ובכל פריט, אדריכלי, עיצובי או סטייליסטי. בדירה שתוכננה על ידי צבי גרש לרווק, שפת העיצוב, שרחוקה ממגדריות של גבריות או נשיות, מתארת באמצעות אלמנטים שונים את הדינמיקה של השוהים בה. החשיבה המקורית של מחוץ לקופסה,  מתבטאת בפרטי עיצוב שתוכננו רחוק בהרבה מהמובן מאליו, כמו אלמנט ההצללה בסלון והפתעות נוספות אותן ניתן למצוא כמעט בכל אחד ממרחבי הדירה. עיצוב על זמני, שהייחודיות שלו תשמר שנים.

 

דירה סלון יוקרתי שחור

צילום: עמית גירון

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

עיצוב דירות קטנות

בחירת הקוראים
לטוס רחוק עם העיצוב: דירה קטנה של סוכנת נסיעות | עיצוב פנים: לייה סלה

הדיירים: רווקה
המיקום: רעננה
השטח: 80 מ"ר

נתוני הפתיחה של הדירה הקטנה, השייכת לסוכנת הנסיעות שעובדת מהבית, היו רצפת עץ מייפל, קירות בהירים בגוון ורדרד ורהיטים אפורים ברובם. "הדירה הייתה יפה ומאורגנת אבל פלטת הצבעים יצרה אחידות חיוורת ואפקט שטוח", מעידה המעצבת לייה סלה. הדרישה הראשונה של הדיירת הייתה להלביש את הבית ללא הוספת צבעים, אבל מהסתכלות ראשונה ידעה סלה, כי עם עבודה נכונה בשחור-לבן ואפור ונגיעות של צבעים אחרים שיתמכו במונוכרומטיות, ניתן יהיה להעניק לבית עומק וליצור חלל שלם ומעוצב יותר.

 

דירה קטנה מודרנית

צילום: זאב ביץ

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

בחירת המערכת
טנגו של ישן וחדש: דירת נופש לשימור בתל אביב | תכנון ועיצוב פנים: אריאלה עזריה ברקוביץ

הדיירים: זוג + 2 ילדים
המיקום: תל אביב
השטח: 55 מ"ר + 15 מ"ר מרפסת

בתל אביב, ברחוב בו בתים לשימור, נרכשה דירה קטנה ושופצה ממסד עד טפחות. צבע צהוב ממוחזר שחדר אל תוך הדירה מהבניין לשימור הנמצא בסמוך, הקסים את המעצבת אריאלה עזריה ברקוביץ והיא שילבה אותו בעיצוב הדירה. מלבדו כל הריהוט בבית עוצב ונבנה מחדש.

שיקולי המערכת לבחירה בפרויקט של אריאלה עזריה ברקוביץ:
אחד מסימני ההיכר של דירות בתל אביב, בעיקר בתקופה בה הבית לשימור הזה נבנה, היא ללא ספק המרפסת. שילוב הרמוני של המרפסת בעיצוב הפנים של הדירה, לא רק שלמעשה הגדיל את שטחה, אלא גם הדגיש את מיקומה של הדירה בסביבה בה היא נמצאת. הסגנון של עיצוב הפנים, מחוזק בעושר של גוונים וטקסטורות  מתקשר לגיל הבניין. הכנסת המרפסת אל תוך הבית, אפשר לאריאלה ליצור פתרונות פונקציונאליים של הגדרת אזורים בדירה יחד עם יצירת שפע של מקומות אחסון.

 

דירה אורבנית

צילום: אלעד גונן

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

עיצוב משרדים

בחירה הקוראים
חלל סבוך שהפך לחלל משרדים אלגנטי | אדריכלות, עיצוב פנים והום סטיילינג: סטודיו אלפנט

המיקום: חולון
השטח:180 מ"ר
התקציב:600,000 שקלים

חלל הממוקם בקומת הקרקע של בניין מגורים בעיר חולון, תוכנן מחדש לטובת הקמת משרד עורכי דין. בתום התהליך, חולק השטח לשני אגפים, האחד- מאכלס ארבעה חדרי עורכי דין, והשני מיועד כמשרדים להשכרה והינו בעל כניסה נפרדת. כאשר פגשו המעצבות לראשונה באתר המתפרש על פני כ-180 מ"ר, הן נתקלו בחלוקה סבוכה אשר כללה עמודים רבים וחללים בגבהים שונים, כמו גם מפלסי ריצוף שונים, חדרונים קטנים ללא חלונות וחלל מרכזי גדול עם עמודים במרכזו. תנאי השטח המורכבים גרמו לחששות רבות אצל בעלת הנכס, שהעלתה שאלות רבות: היכן כדאי לתכנן את הכניסה הראשית למבנה (לחלל שתי כניסות משני צידי הבניין) כיצד לטפל בגובה החלל המאיים ובכניסה המוזנחת.

 

משרד מעוצב אלגנטי

צילום: ליאור טייטלר

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

בחירת המערכת
השבט אמר את דברו: ג'ונגל אורבני לחלל עבודה נשי שיתופי | עיצוב פנים: אורלי דקטר, סטודיו DO

המיקום: תל אביב
השטח: 850 מ"ר + 200 מ"ר מרפסת
התקציב: 4,000 ש"ח למ"ר

"הפנתרה" הוא חלל עבודה שיתופי לנשים, הכולל מועדון נטוורקינג. חזון המייסדות היה ליצור מועדון וחלל עבודה אישי ושיתופי לנשים מקצועיות, מקום של מנהיגות אישית נשית שיאפשר להן לשגשג בסביבה הטבעית שלהן, לקדם ולהזניק עסקים ומיזמים בבעלות או בשותפות של נשות עסקים, יוצרות, אקטיביסטיות ומובילות דעה.

שיקולי המערכת לבחירה בפרויקט של אורלי דקטר:
הבנת הקונספט לפרטיו, ראייה מרחבית, דמיון ומינון מדויק, הן מילות המפתח בעיצוב מתחם חוויתי שנועד לפעילות מגוונת של נשים עוצמתיות. אורלי הצליחה לתרגם את הנרטיב הסיפורי של שבט פנתרות החיות בסביבתן הטבעית – הג'ונגל, למקום בו סממני הג'ונגל הטבעי תורגמו לג'ונגל אורבני.  עיצוב, בו נשמר  קשר עין הן במרחבים הגלויים והן בפינות מוסתרות, נבע מהקונספט העסקי שנועד לנשים עצמאיות שמחפשות סביבת שבטית בה חייבים גם לראות וגם להראות.

 

משרד פנתרה

צילום: עודד סמדר

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

עיצוב מלונות

בחירת הקוראים והמערכת
מהתקופה העותומאנית לימינו: מלון Elmina ביפו | אדריכלות ועיצוב: רון ארד ומיכאל אזולאי

Elmina ("נמל" בערבית) הוא שמו של מלון חדש הנפתח בימים אלו בעיר יפו. המלון המרשים שוכן בלב בניין לשימור בן 100 שנים מהתקופה העותומאנית. המבנה הייחודי הוקם בסוף שנות העשרים של המאה הקודמת כבית מגורים, המשלב חנויות ומסחר. במהלך שנת 1998 עבר הבניין תהליך שימור כחלק מתוכנית שימור מבנים של העיר ת"א-יפו.

שיקולי המערכת לבחירה בפרויקט של מיכאל אזולאי:
מלאכת מחשבת בה משולבים אלמנטים מנוגדים המבוססים על נוסטלגיה ומציאות, עבר והווה, שימור וחדש, מצוי ונדרש. מורגשת בעליל בעיצוב המלון שתוכנן ועוצב בבניין שנבנה לפני מאה שנים כבית מגורים. מתוך מכלול אלמנטים שנשמרו במשך שנים, מיכאל בחר את הדומיננטיים והמאפיינים ביותר. בצורתם עיצב אלמנטים עכשוויים שמצד אחד שומרים על אותנטיות המקום ומצד שני מאפשרים לאורחים ליהנות משהייה המתאימה לתקופתנו ולדרישות אירוח גבוהות.

 

מלון בעיצוב ותיק

צילום: סיוון אסקיו

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

עיצוב דירות קטנות בחו"ל

בחירת הקוראים והמערכת
ניצול מקסימלי: דירת שלושה מפלסים ב-42 מ"ר | אדריכלות ועיצוב פנים: KC Design Studio

הדייר: בחור צעיר
המיקום: טאיפיי, טייוואן
השטח: 42 מ"ר

בהכרות הראשונה עם הלקוח, התברר לאדריכלים כי אורח החיים של הדייר כולל שפע של פעולות יומיומיות, מהשגרתיות ביותר כמו אכילה, קריאה, צפייה בטלוויזיה ועבודה, פעולות הנעשות בישיבה, דרך אירוח הנעשה אמנם לעיתים רחוקות יותר אבל מחייב זקיפות קומה, כמו ביומיום, שבו חייבים לנוע בדירה, ועד שנת לילה שמן הסתם נעשית בשכיבה ורצוי שתהיה נוחה.

שיקולי המערכת לבחירה בפרויקט של KC Design Studio:
לפונקציות שנדרשו לעיצוב דירה בטייוון בת  42 מ"ר. נדרשו כ-120 מ"ר.  הדייר עובד מהבית, חי בו וגם מארח. על סף ייאוש, האדריכלים   החליטו לנצל את גובה התקרה. תכננו 3 מפלסים שביניהם שילבו פינות ייעודיות. תוכננו רהיטים רב תכליתיים ומתניידים. והכול שכולל הכול שולב במסגרת עיצוב מינימליסטי המורכב משלושה חומרים בלבד.

 

דירה גברית מעוצבת

צילום באדיבות: KC Design Studio

נבחרי השנה 2019-2020: האירוע שהיה והזוכים המאושרים
אירוע נבחרי השנה 2019 2020 ורשימת הזוכים

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

צילום באדיבות: KC Design Studio

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...