המרפסת שתופסת: עיצוב בית מואר בזיכרון יעקב

אירוח במרפסת היה שם המשחק בבית שלפניכם, וכל העיצוב שלו הושפע מהקשר שבין החוץ לפנים עם הרבה דגש על אור טבעי, אורבניות קלילה ונגיעות צבע שובבות

185 מ"ר
600 מ"ר
אליאב זכרוביץ אדריכלים
נעמה עילם אדריכלות ועיצוב פנים

מספר נפשות בבית: 4
מיקום: זיכרון יעקב

הבית הזה תוכנן עבור משפחה צעירה ומתפתחת על החלק המערבי במגרש דו משפחתי של כ-600 מ"ר, כך שתהיה הפרדה מלאה בין הבתים ובין החצרות. הרעיון המרכזי בתכנון הוא ליצור קשר אפקטיבי וחזק בין פנים לחוץ, כך שהגינה והפרגולה תהיינה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום בבית, ונוחות לשימוש ואירוח.

 

 

המשפחה ביקשה בית מואר ומודרני עם נגיעה תעשייתית, ועם זאת שהוא יהיה חם וביתי, ולכן הושם דגש גדול על הכנסת אור טבעי. החלל הציבורי כולל את הכניסה, הסלון, פינת האוכל והמטבח והוא פתוח והמשכי. הוא מחופה בבטון יצוק מוחלק בגמר טבעי, ולהשלמת המראה נבחר פרופיל ניתוק מאלומיניום מוברש כפרט החיבור בין הרצפה לקירות. התקרה מעל הכניסה ופינת האוכל מונמכת, ועולה לגובה עד קורות גג הרעפים החשופות מעל הסלון והמטבח. כך נוצרת הפרדה מרחבית בין האזורים השונים הפתוחים זה לזה. קורות פלדה חשופות בגוון טבעי חוצות את החלל הגבוה.

סלון מודרני

ספריה מיוחדת שביקשו הדיירים הוזמנה אצל נגר, ונתלתה על הקיר ללא רגליים על הרצפה. בחלל הציבורי נעשה שימוש בחומרים תעשייתיים, והמונוכרומטיות השקטה נשברת על ידי שימוש בעץ טבעי, נגיעות צבעוניות של כחולים וצהובים, וריהוט מודרני עם נגיעות רטרו.

ספרייה מעץ
הסלון נפתח אל הפרגולה הגדולה, המהווה המשך ישיר של חלל המגורים. הפרגולה בנויה מעץ גושני, ורצפת המרפסת שמתחתינה עשויה גם היא בטון יצוק, הפעם מוטבע. בעלי הבית, שאוהבים מאוד לארח, מארחים בה במשך רוב ימות השנה. בגינה נבנה מטבחון חיצוני קטן ובו מתקן גריל בנוי, ודלת יציאה נוספת שתוכננה במטבח מאפשרת להם גישה נוחה ישירות מהמטבח למרפסת.

קורות עץ בגג
כורסא טורקיז

גם במטבח בעל התקרה הגבוהה נעשה שימוש בצבעוניות רעננה של תכלכל עדין, בשילוב גווני האפור של הרצפה ואבן הקיסר. נגיעה של רובה אפורה בחיפוי הבריקים הלבנים משלימה את המראה האורבני הקליל.

כורסא כתומה

מטבח כחול בהיר

מטבח כפרי תכלת

סיר רטרו

שולחן עץ עגול

הבית כולל פטיו פנימי שעוזר מאוד בהזרמת האוויר, מוסיף תאורה טבעית ומאפשר מצב שכל החדרים והאזורים המשפחתיים יופנו לגינות ולנוף.

חצר אנגלית

שביל מרוצף מוביל אל אזור כניסה מבטון מוטבע. דלת הכניסה נפתחת דרך מבואת כניסה קטנה הישר אל החלל הציבורי. מיד כשנכנסים ניתן לראות את הפרגולה דרך הוויטרינה הגדולה שבסלון, ואת הגינה הפורחת העוטפת אותה.
שידת טלוויזיה
מעבר לקיר הגבוה בסלון חבוי האזור הפרטי. פתח בקיר מביא אל מסדרון מרוצף בטון יצוק מוחלק שבקצהו האחד שירותי האורחים. לאורכו חדרי השינה והרחצה, ובקצהו השני יחידת ההורים. בחדר ההורים נעשה שימוש בגוונים בהירים וטבעיים עם נגיעות צבע שובבות. בקיר הארוך המוביל לחדר הרחצה תוכנן ארון קיר גדול שהוזמן אצל נגר, ורצפת חדרי השינה מחופה בפרקט למינציה בגוון חום-אדמדם.

חדר שינה עם מאוורר

ארון בגדים קיר

גם בחדרי הרחצה נשמרה הפשטות: לריצוף נבחרו אריחים גרפיים בשחור ולבן, והקירות חופו באריחים לבנים צרים למראה נקי. אופי, צבע וחום הוכנסו לחדרים בפריטי נגרות מעץ אלון טבעי – שתוכננו על ידי המעצבת והוזמנו אצל נגר.

חדר רחצה מודרני

חדר רחצה מודרני

ארון כיור כחול

המבנה, שכולל גם את הבית הצמוד, תוכנן עם גגות רעפים וקורות עץ חשופות ויוצר חללים פנימיים גבוהים ולא סטנדרטיים במטבח ובסלון וכן בקומה העליונה.

 

תוכניות הבית:

שרטוט בית

שרטוט בית רשימת ספקים חלקית:

פיקוח: יוני דשא

יציקת רצפת בטון: בומנייט

אלומיניום: רן שלום

נגרות: אמג'ד שאהוון

דלתות: חמדיה

מטבח: מטבחי רגבה

תאורה: די לייט

גוף תאורה בפינת האוכל: טורקיז

ספה: לובלינר

כורסאות: רהיטי גולן

שידת טלויזיה: אורבניקה

כסאות: רהיטי גולן

שטיח: שטיחי כרמל


 

553
15 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ואיפה המרפסת? משחקת תופסת?

בית מקסים ונעים - אהבתי!

המרפסת...?
חשבתי שאזכה לקבל רעיונות לעיצוב המרפסת/פטיו, או סתם אתמוגג ממראה ירוק של גינה... אז מה הקשר בין הכותרת לתוכן הכתבה?

הקיר בין המטבח לפינת האוכל מיותר וצורם!

מחפשת ת'מרפסת
בית יפה, עיצוב כובש, אבל היכן המרפסת???

האלומניום ועוד
בחירת האלומניום האפור כהה ממש לא לעניין,יוצר "מיסגרות" בכל הבית. תצבעו אותו בצבע של הקיר. (עצה שלי, בחינם)

המרפסת שתופסת?
גם אני נכנסתי כדי לראות את המרפסת ולא מצאתי. מעבר לכך, תכנון תמוה למדיי, באמבטיית ילדים פתיחת הדלת מפריעה לעומד ליד הכיור, פינת האוכל תחומה, דבר שמאד לא נעים בעת אירוח גדול, המטבח מתחבא בזוית לא מזמינה. תכנון מוזר מאד לבית שתוכנן מהבסיס

מי הצלם?

חסר משהו
אולי וילון, הסלון מרגיש מאד ריקני

מהיכן ארון הקיר בחדר הורים?

מי העורך של הכתבה? פשוט טמטום
אירוח על המרפסת, ואפילו לא תמונה אחת של המרפסת והחצר? אתם נורמלים???

עבודות נגרות
שלום מישהו יודע פרטים על הנגר...?

עיצוב מקסים ומזמין
פריטי נגרות יפהפיים. שינוי מרענן משלל בתי איקאה שראינו.

כתבה מחופפת ומבישה
מגזין בנין ודיור הפך מזמן לעלון פרסומי, אבל גם עלון כזה אפשר לערוך ולכתוב בצורה חכמה. בעת האחרונה ניכר שלמגזין אין באמת עורך. לאף אחד לא אכפת אם הטקסט סביר או בכלל קשור לתון ולתמונות, העיקר שיהיה אפשר לגבות את התשלום מהמפרסמים. בושה של כתבה. ובאשר לתוכן - גם התכנון גרוע לתפארת.

מעבר לפרטי עיצוב ספורים שעשויים יפה
בעיצוב לא מתרומם, והתכנון פשוט גרוע! פטיו?! קודם כל למה צריך פטיו זעיר בבית מוקף גינה שיושב על מגרש גדול? ואם כבר פטיו - למה קטן כל כך ? ולמה הוא נראה כמו כלוב? למה לא עשו אותו שקוף ככה שבאמת יוסיף אור ויהווה מוקד אסטטי? ואם כבר חצר פנימית למה לא שתלו בה כלום- רק כמה עציצים זעירים תלויים על רשת? שלא לדבר על הזויות המוזרות של הכלוב הזה.... במטבח אין מזווה ו/או חדר שרות בסביבה. הקיר הקטן שמפריד אותו מפ.האוכל אפילו לא מנסה ליישר קו עם קיר החדר/מחסן שממול. בחדר לשני ילדים אין ארון??? וכן הלאה.....

המלצות נוספות
בודק...