שני בתים בקומפלקס אחד: וילה יוקרתית לשתי משפחות

שתי משפחות חולקות וילה יוקרתית במרכז הארץ. מדרגות שהופכות לרמפה ופתרונות טכנולוגיים מיוחדים משתלבים בעיצוב מודרני וחם

1000 מ"ר
500 מ"ר
עודד סמדר
איתי גיל הנדסה
איריס אבנרי דביר
איריס אבנרי דביר

הדיירים: זוג + 6 ילדים

המיקום: מרכז הארץ

באזור יוקרתי במרכז הארץ שכולל וילות תכננה אדריכלית איריס אבנרי דביר מבנה שנראה כמו בית אחד ומכיל למעשה שני בתים בסגנון של דירת גן ודירת גג, עם לובי משותף וחניון תת קרקעי, מעלית, חדר כושר וכניסה שטוחה לבית. המבנה כולל יחידה אחת עם קומת כניסה, מרתף וגינה, ויחידה נוספת – קומה א' וגג גדול.

סלון כורסאות אפורות

מבנה שנראה כמו בית אחד ומכיל למעשה שני בתים בסגנון של דירת גן ודירת גג

סלון מודרני חם אפור לבן
סלון וגינה עם חלון באמצע

בקומת הכניסה נכנס קיר הבטון החיצוני פנימה ומהווה אלמנט עיצובי

בקומת הכניסה נכנס קיר הבטון החיצוני פנימה ומהווה אלמנט עיצובי

המבנה תוכנן ונראה כווילה גדולה מבטון חשוף בשילוב של סרגלי עץ וטיח לבן. גודל המגרש היווה אתגר מורכב למבנה שאמור להכיל שני בתים. על מנת לאפשר כניסה לבית ללא מדרגות נמצא פתרון טכנולוגי – מדרגות אבן כהה שבלחיצת כפתור נהפכות לרמפה ומאפשרות כניסה עם עגלות, מזוודות או אופניים. בלובי הכניסה המשותפת עומד אלמנט פיסולי מרשים – גרם מדרגות מברזל שחור עם מעקה מחורר הנראה גם דרך החלונות הגבוהים מבחוץ.

בקומת הכניסה נכנס קיר הבטון החיצוני פנימה ומהווה אלמנט עיצובי המסתיר אחסון ומערכות שונות: מיזוג אוויר, דלת כניסה, דלת מעלית, אודיו ומערכות שמע. הסלון נפתח אל גינה צבעונית מצד אחד ואל פינת האוכל והמטבח מצד שני.

קיר טלוויזיה בטוני
קיר טלוויזיה בטון
פינת אוכל מבט לכניסה

פינת האוכל הגדולה ממוקמת בין הסלון למטבח ויש לה מקבילה חיצונית בגינה

פינת האוכל הגדולה ממוקמת בין הסלון למטבח ויש לה מקבילה חיצונית בגינה

הבית עוצב בסגנון נקי וחם עם דגש רב על פרטים עיצוביים, פסי ניתוק ברצפה ובתקרה המייצרים ניקיון צורני. על מנת לחמם את החלל ולייצר אווירה ביתית, הבית רוצף בפרקט חום שוקולד. פינת האוכל הגדולה ממוקמת בין הסלון למטבח ויש לה מקבילה חיצונית בגינה, כדי שבאירועים מיוחדים ניתן יהיה לחבר את השולחנות והכיסאות ולקבל שולחן ארוך ואחיד. מעל פינת האוכל גוף תאורה שדומה לאדרת דג בשחור.

במטבח קיר ארונות גבוהים המסתיר כניסה לחדר שירות. הוא עוצב בקווים נקיים והדלפק חותך אותו, כשהוא צומח מהפרקט באותו גוון השובר את הניקיון העיצובי במטבח. הנגיעות השחורות, המלוות כבר מהכניסה לבית בדמות המדרגות הפיסוליות, חוזרות בעיצוב פסי הניתוק, בגופי התאורה ובאלמנטים עיצוביים נוספים.

קומת כניסה לבית

פסי ניתוק ברצפה ובתקרה המייצרים ניקיון צורני.

פסי ניתוק ברצפה ובתקרה המייצרים ניקיון צורני.
מטבח לבן מודרני עם פרקט

במטבח קיר ארונות גבוהים המסתיר כניסה לחדר שירות.

במטבח קיר ארונות גבוהים המסתיר כניסה לחדר שירות.

בקומת הכניסה ממוקמים גם ארבעה חדרי שינה בהם מאסטר ההורים. חדרי השינה יוצאים לגינה אחורית בה פינות ישיבה שונות ליד כל חדר, פינת שח ואזור מוגבה מעל החנייה שנוצל לשכשוכית. כל חדר קיבל ביטוי אישי על פי אופיו של הילד, כשהבסיס נקי עיצובית. האדריכלית: "אני מאמינה שחדרי ילדים צריכים להיות נקיים, כדי שיתאימו לאורך שנים ולסגנון המשתנה של הילד. החפצים והאבזור צריכים להתאים לאישיותו של הילד ולתחביבו, וכך החדר מקבל ביטוי אישי".

כל מטר בגינה ובמגרש נוצל על מנת לייצר אווירה וחוויה. מול הכניסה ממוקמות המדרגות המובילות לקומה התחתונה. בכניסה לקומה התחתונה חדר משפחה היוצא לחצר אנגלית, ושני חדרי שינה שלכל אחד מהם מקלחת ושירותים. אתגר נוסף היה לייצר בחדר השינה מיטת קומתיים מברזל המשלבת מיזוג אוויר. המיטה עשויה מברזל שחור עם מדרגות אחסון אפורות, ויש בה יציאות למיזוג אוויר המשמשות כגב מיטה.

חדר שינה לבן אפור

חדר שינה הורים

חדר שינה לבן אפור
מדרגות שחורות פיסוליות

הנגיעות השחורות, המלוות כבר מהכניסה לבית בדמות המדרגות הפיסוליות

הנגיעות השחורות, המלוות כבר מהכניסה לבית בדמות המדרגות הפיסוליות
סלון חוץ ריהוט צבעוני, דק
סלון חוץ ריהוט צבעוני
כניסה לבית גינה מדרגות רמפה
כניסה לבית גינה מדרגות רמפה
חזית בית מודרני
חזית בית מודרני

ביציאה מהמרתף קומת חנייה עם חדר כושר וצלחת סיבוב למכוניות. "בית הוא המקום בו אנו נרגעים ומשתחררים מהלחץ ומקצב החיים המודרניים, ועל כן הוא צריך לשקף את בבואתו של האדם המתגורר בו, סגנון חייו והעדפותיו", אומרת האדריכלית. "זה היה פרויקט מורכב ובו לא מעט אתגרים תכנוניים ועיצוביים שהולידו רעיונות מיוחדים ופתרונות טכנולוגיים. הטיפ שלי לקוראים הוא להגיע לפרויקט ממוקדים לא רק בפונקציונליות הרצויה, אלא גם בדרך וסגנון החיים המתאים לכם על מנת לקבל בית המעוצב כמו כפפה ליד".

רשימת ספקים חלקית

מפקח – גל שחם מערכות בנייה מתקדמות
עבודות עץ ומסגרות – מארק ווטסון
פרקט – פרקטים
ריצופים וחיפויים – חזי בנק
חלונות – אפקס
גופי תאורה – קמחי תאורה
רהיטים – טולמנ'ס
נגרות – פנסו
מטבח – 4 נגרים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...