איך עוברים מבית של שלושה מפלסים לדירה מבלי לרדת באיכות החיים?

דיירי הפנטהאוז הזה היו רגילים לגור בבית בן שלוש קומות, וכשעברו הם רצו לשמור על הנוחות המוכרת וגם על תחושת המרחב. עם תכנון נכון ועיצוב יוקרתי, התוצאה לא אכזבה אותם

145 מ"ר
יואב פלד
ירון יפתח בן גרא
ירון יפתח בן גרא

 מראה של מלון בוטיק  סלון במראה של מלון בוטיק מבט על הסלון: מראה של מלון בוטיק 

 

הדיירים: זוג בשנות ה-60 ובתם המתבגרת
המיקום: חולון
הדיירים ביקשו בית בקונספט מודרני-קלאסי שיעוצב בסגנון של מלון בוטיק, וישדר מרחב ויוקרה. "בני הזוג הגיעו מבית פרטי עם שלושה מפלסים והם רצו לקבל את כל הפסילטיז שאליו התרגלו גם בדירה של מפלס אחד", מספר מעצב הפנים ירון יפתח בן גרא. "בנוסף היה להם חשוב לשמור גם על הרבה מקומות אחסון".
המטבח והסלון הם חלל אחד פתוח
המטבח והסלון הם חלל אחד פתוח. מטבח: ברגל
לפני השינויים,  דירת הפנטהאוז הזאת הייתה בת ארבעה חדרים, אך לבקשת הדיירים אחד מהחדרים בוטל ועל חשבונו הורחבה סוויטת ההורים. חדר השינה הנוסף שהוא ממ"ד, משמש את הבת המתבגרת. המרחב הציבורי בנוי ממטבח פתוח ויחידת אירוח המסודרים כחלל אחד. בנוסף, יש בדירה מרפסת שמש גדולה, מפנקת ומקורה.
חדר השינה של הבת
חדר השינה של הבת: עיצוב מוקפד ועשיר
בני הזוג אוהבים לבשל ולארח, ואחת הבקשות הייתה ליצור מטבח פתוח שיפנה אל אזור האירוח. "צריך אומץ להוציא את המטבח החוצה ומאוד מאתגר לשלב אותו עם הסלון", מספר בן גרא. "האי במטבח כולל שישה מקומות ישיבה ומשמש לארוחות יומיומיות. מתוך האי הזה גם יוצאת הטלוויזיה, שנמשכת מעלה באמצעות מעלית".
אי עם טלויזיה
מבט מהסלון למטבח: מתוך האי יוצאת הטלוויזיה
כדי ליצור תחושת מרחב, יש במטבח רצפת קלקטה לבנה עם כתמי ורידים שחורים. הריצוף הזה, יחד עם משטח העבודה שעשוי גרניט פורצלן, גם תורם למראה היוקרתי. חזית המטבח, לעומת זאת, עשויה מעץ אמיתי של אלון מבוקע, ומעניקה תחושת חמימות. "היה לנו חשוב שבמטבח ישלוט קונספט אחד", משתף מעצב הפנים, "ולכן כל החומרים נבחרו במינון נכון שיוצר חיבור הרמוני". ללקוחות גם היה חשוב להציג את אוסף הקריסטלים שלהם, ובן גרא החליט לנצל את דופן המטבח ליצירת ויטרינה משולבת תאורה.
ויטרינה שמיועדת לאחסון
ארונות המטבח וויטרינה שמיועדת לאחסון אוסף הפורצלן של הזוג
הריהוט בסלון הוזמן בהתאמה אישית מ-Ellita Living, והשטיח נרכש מצמר שטיחים. "כדי להעניק למרחב תחושת יוקרה ולשבור את השחור-לבן, השתמשתי בתאורה שעשויה פליז", מתאר מעצב הפנים. "בנוסף, נתלו בסלון שתי תמונות שהודפסו במיוחד אשר מכניסות צבע ומשלימות את המראה".
תמונות צבעוניות
התאורה והתמונות שוברות את השחור-לבן ומכניסות עניין בחלל 
בקיר הכניסה המרכזי הדלתות הותקנו בקו אפס, והן משתלבות עם הטפט באופן שכמעט מעלים אותן. מהלך מעניין נוסף בחלל זה הוא שבמקום לתפוס שטח עבור פינת אוכל, החליט מעצב הפנים להשתמש בקונסולת כניסה שיכולה להיפתח במידה הצורך לשולחן. "הקונסולה יכולה להתאים לישיבה של 20 איש", מגלה בן גרא. "והכיסאות מוסתרים בארונות".
דלת נסתרת בקיר
הדלת מוסוות בקיר והקונסולה הופכת לשולחן
יחידת ההורים כאמור הורחבה, מה שאפשר להפוך אותה לסוויטה של ממש. "בעלת הדירה אוהבת בגדים, תיקים ותכשיטים והיא רצתה שהחדר יעוצב בקונספט של חנות בוטיק", מסביר בן גרא. "דאגנו להתאים מקום לכל פריט, ועכשיו הכול מוצג לנגד עיניה". כמו כן, במקום ליצור חדר ארונות צפוף, הוחלט למקם את הארונות כחלק מאזור השינה.
סוויטת ההורים
סוויטת ההורים הגדולה והמפנקת
ארון תיקים
התיקים של בעלת הדירה מוצגים לראווה
גם ביחידת ההורים, כמו בסלון, יש טלוויזיה שנמשכת על ידי מעלית, אלא שכאן היא יוצאת ממש מתוך התקרה. יחידת ההורים כוללת גם חדר רחצה שממשיך הקונספט הבוטיקי. "רציתי לתת תחושת של סוויטה בבית מלון ולכן שמתי דגש על פתחים רחבים", אומר מעצב הפנים, "ושילוב של כל הפרטים בחלל".
הטלוויזיה יוצאת מהתקרה
הארונות הם חלק מהחלל והטלוויזיה יוצאת מהתקרה
חדר רחצה
חדר הרחצה מרווח ויוקרתי
מהאזור הציבורי ועד לאזור הפרטי – כל הבית מדבר באותה השפה. "העיצוב הכולל הוא נקי וקלאסי, ללא תחושת עומס", מתאר מעצב הפנים של הפרויקט. "בנוסף יש איזון בין הצבעים, ושילוב של חומרים איכותיים שמתחברים זה לזה באופן מדויק". קו מנחה נוסף שהוביל את האדריכל והדיירים היה שחללים ריקים זה לא עונש. "אין שום דבר רע במרחב שמאפשר לאנשים לזוז", טוען בן גרא.
עיצוב בקו קליל
בכל הבית שולט קו נקי ועיצוב קליל ולא עמוס
לצד החומרים והצבעים, גם התאורה קיבלה חשיבות גבוהה, ותוכננה היטב בסיוע דורי קמחי תאורה. "אלומות האור נותנות בסיס לכל חלל הפנים, מעניקות חמימות, ומשלימות את ההלבשה של הבית", מסביר בן גרא. "על התקרה בבית תוכננו ספוטים, כשכל ספוט מפזר את האור באופן נכון ויוצר תחושה קלילה ולא עמוסה". בנוסף שולבו בבית מערכות מתקדמות של חשמל חכם, ואלו הוצנעו בתוך ארון תקשורת. "בחרתי את הטוב ביותר עבור הדיירים והכנסתי כל טכנולוגיה אפשרית", אומר בן גרא. "יש להם אפילו מערכת קולנוע ביתית כדי שיהיה אפשר להעביר את הפנסיה בכיף".
תאורה במטבח
התאורה נותנת בסיס לכל חלל הפנים
מעצב הפנים ירון יפתח בן גרא מאמין שדירה לא צריכה להפוך למחסן. "מקומות ריקים זה לא בושה", הוא אומר. "חפצים שלא בשימוש אפשר לתרום או לזרוק, ואם יש קירות ריקים לא בהכרח צריך למלא אותם. גם בחדרים הרטובים אני לא ממליץ להעמיס בקרמיקות, לפעמים צבע נגד עובש ורטיבות יכול להספיק". בן גרא מוסיף שחשוב להקפיד על תאורה נכונה ואיכותית וליצור לכל דבר את המקום המיועד לו. "ככה", הוא מבטיח, "נוצר איזון בבית".
מגירות תכשיטים
לכל דבר יש מקום מיועד: מגירות התכשיטים של בעלת הדירה
רשימת ספקים: 
תאורה – דורי קמחי תאורה
מטבח – ברגל מטבחים
דלתות פנים – דלתות אלון
מערכות חשמל ובית חכם – ויטראה
שטיחים – צמר שטיחים
ראשית(1)
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...