הקסם האורבני: שיפוץ רב תושייה לדירה בתל אביב

לפעמים כשמתכננים דירה מחדש יש תכתיבים שלא ניתן לשנות, ואפשר למצוא להם פתרונות הולמים דרך העיצוב בלבד - כמו למשל טשטוש דלת הכניסה ומשיכת העין לחלל הפנימי באמצעות מדף מרחף

115 מ"ר
עודד סמדר
צביה קזיוף
קונספט הסחת הדעת על ידי אלמנטים עיצוביים ניכר בדירה התל אביבית הזו, אשר "הפכה לימונים ללימונדה" על ידי כך שבכל פינה בבית יש רעיון מרכזי הבולט לעין, ושאר האלמנטים משרתים ומבליטים אותו. באופן כללי, לדירה המיועדת לאם קרייריסטית ולבנה, נבחר עיצוב בסגנון אורבני עכשווי המורכב ממקבץ חומרים המאפיינים סגנון זה כמו בטון, רצפת פרקט, עץ וברזל, בתוספות של טקסטיל עשוי חומרים טבעיים, כמו פשתן וכותנה.
נקודת ההתמקדות בולטת עם הכניסה לבית, כניסה ש"נופלים" ממנה ישר למרכז הסלון ולא הייתה שום אפשרות לשנות את מיקומה. עין הנכנס לדירה נלכדת על ידי עיצוב מקורי של מדף ברזל מרחף בעובי של שלושה מ"מ, המיועד למצגות אמנות שונות המוחלפות על ידי הדיירת בהתאם למצב רוח רצוי או קיים. המדף המאורך מושך את המבט קדימה ובכך מרכך את הכניסה החדה אל תוך הדירה. בקצהו המרוחק של המדף נגלה לעין המטבח ובו אי גדול מחופה בנירוסטה שמגיעה עד הרצפה. המפגש בין הנירוסטה לרצפת העץ יוצר דיאלוג מעניין. מדף הברזל המרחף ועליו פרטי אמנות, ממשיך מעבר לפינה, מול הכניסה לחדר העבודה, ומסתיים באזור חדרי השינה.
גם דלת הכניסה שנכפתה על המעצבת, והיא טושטשה על ידי חיפוי קיר שלם באריחי בטון, ובקיר בעל המראה הדרמטי חבויה הדלת כחלק מהקיר. על גבי הקיר חוזר אלמנט קופסת העץ בצורת מזנון מלבני ומחופה בברזל שחור, המתכתב עם המדף המרחף שנמצא בצדו.
בחדר השינה של האם, שהרקע הלבן שבו מותאם לסגנון העיצוב בבית, עוצבו שתי כונניות צד הנראות כקופסאות עשויות עץ מאפה. הרגליים דמוי עכביש או חייזר, עשויות ברזל. רעיון הקופסאות העשויות מאותו סוג של עץ חוזר בדירה במקומות שונים בהתאמה לחלל שבו נמצא פריט הריהוט, לדוגמה, בחדרים הרטובים, העץ קיבל גוון בהיר יותר, מותאם לקירות המחופים בטיח בטון. ליצירת עניין, גם בחדרי האמבטיה נבחרו פסיפסים מיוחדים המפארים את הרצפה ומקשטים את הגומחות שתוכננו במכוון.



553
14 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הקשר בין הכותרת לדירה?
ממתי דירת 115 מ"ר+ מרפסת בת"א נחשבת ל"חנוקה" ואיפה הקשר לכפר שמריהו?

כסף לא קונה טעם

מחפשת בנרות שעון קיר כמו בחדר ילדים
איפה ניתן להשיג? תודה... והבית יפה...

מושלם
צביה קזיוף מדהימה

למה אין תוכנית אף פעם????

מה שאהבתי
החלק של האמנות והשידה המשגעת בחדר השינה. חבל שאין רשימת ספקים. מגיע להם ליהנות מהמוניטין.

דירה מקסימה
אהבתי את השילוב בטון ופרקט ,מראה מחוספס משהו... משולב באלגנטיות קלילה והנישות בחדר האמבטיה

אאווצ'. סימנים כחולים רק מלחשוב על
מפגש בין המדף החד הזה והרגליים. ואם יש ילדים בבית הזה אז בכלל. האם באמת לא היה ניתן למצוא אלמנט שיסתיר קצת את הדלת? ספריה חצי פתוחה, סבכה, משהו לתלות עליו מעיל ומראה?

מאוורר תקרה
מאוורר התקרה בחדר השינה מהמם... מאיפה?

ל-3 גלית
ביתילי...

מסרבת להתייחס לעיצוב עקב הזלזול בנו ...מלל מטופש
תת רמה

ל-3 גלית
ביתילי...

דירה מקסימה. עיצוב מדהים

מאיפה/מי הנגר של ארונות הבגדים?

המלצות נוספות
בודק...